نشست خبری مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد بااصحاب رسانه به گزارش صبح یاسوج: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفدهمین نمایشگاه کتاب این استان با حضور ۲۷۰ ناشر در مصلای امام خمینی(ره) شهر یاسوج برگزار می شود. رضا دهبانی پور ظهرشنبه، هفتم بهمن ماه در نشست خبری با خبرنگاران با […]

نشست خبری مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد بااصحاب رسانه

به گزارش صبح یاسوج:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفدهمین نمایشگاه کتاب این استان با حضور ۲۷۰ ناشر در مصلای امام خمینی(ره) شهر یاسوج برگزار می شود.

رضا دهبانی پور ظهرشنبه، هفتم بهمن ماه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در این نمایشگاه کتاب ها با تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصد عرضه می شود، افزود: ناشران در این نمایشگاه از ۱۶ تا ۲۲ بهمن ماه در ۱۳۵ ‌غرفه به عرضه تولیدات خود می پردازند .

وی اظهارکرد: در کنار این نمایشگاه، نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان در ۱۵ غرفه برپا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در قالب جشنواره فیلم فجر، ۱۸ فیلم در دو سینمای فرهنگ و ارشاد مرکز استان و سینما “دهناد” دهدشت از ۱۴ لغایت ۲۲ بهمن ماه اکران خواهند شد .

دهبانی پور از بخش اکران ویژه کودکان در قالب این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: تلاش می شود که با رایزنی و تامین اعتبار از فروش بلیط در بخش کودکان صرف نظر شود که این مهم در گرو همکاری دستگاه های متولی است .

وی از برگزاری جشنواره “قرآن و عترت” در قالب ۱۶جشنواره در شهرستان های استان خبرداد و بیان کرد: در این برنامه موضوع قرآن و عترت از منظر هنر اجرایی خواهد شد و هدفگذاری یک نمایشگاه پایانی و برگزاری اختتامیه آن نیز انجام شده است که اختتامیه این جشنواره در شهر یاسوج برگزار می شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نواها و آواهای فراموش شده استان و ظرفیت های موسیقی آن عنوان کرد: پس از ایام فاطمیه دوم ۲۰ تا ۲۳ اسفند ماه با محوریت احیای نواهای گم شده و مبتنی بر موسیقی سنتی، جشنواره آواها و نواها در این استان برگزار می شود .

دهبانی تاکید کرد: در پایان این جشنواره آلبوم موسیقی نیز با استخراج محتواها از این برنامه در تولید خواهد شد .

وی ادامه داد: همچنین با هدف ترویج و توسعه برنامه های قرآنی، ۱۰اسفند ماه سالجاری آزمون سراسری “قرآن و عترت” با همکاری دستگاههای متولی در استان برگزار می شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۴۰۰ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند، افزود: در سال های گذشته هر دستگاهی به صورت جدا این آزمون را برگزار می کرد که طی سال جاری با هدفگذاری برگزاری متمرکز این برنامه ها، از موازی کاری جلوگیری خواهد شد .

دهبانی برنامه تجلیل از نویسندگان را از دیگر برنامه های هدفگذاری شده دانست و اظهارکرد: همچنین جشنواره شعر منطقه ای “ققنوس” با حضور هشت استان در شهرستان کهگیلویه برگزار می شود .

وی تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد برنامه ها، برنامه شعر آزاد “بلاد شاپور” در دهدشت و جشنواره داستان کوتاه “سقلاتون” طی فروردین ماه در گچساران اجرا می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر در مدیریت این اداره کل بیان کرد: این مساله صحت ندارد و تکذیب می کنم.

دهبانی اضافه کرد: هر آمدنی، رفتی دارد و پست ها اعتباری هستند اما در زمینه تغییر در مدیریت ارشاد استان اطلاع و خبری ندارم و تغییر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شایعه است.