جلسه هم اندیشی شورای تامین کهگیلویه با خبرنگاران
جلسه هم اندیشی شورای تامین کهگیلویه با خبرنگاران

به گزارش ندای امت :صبح روز شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۰)جلسه هم اندیشی شورای تامین شهرستان کهگیلویه با حضور فرماندار،دادستان عمومی و انقلاب اسلامی ،فرمانده انتظامی و فرمانده سپاه شهرستان با اصحاب رسانه و به منظور آشنایی با قوانین و مقررات انتخابات و برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه […]

به گزارش ندای امت :صبح روز شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۰)جلسه هم اندیشی شورای تامین شهرستان کهگیلویه با حضور فرماندار،دادستان عمومی و انقلاب اسلامی ،فرمانده انتظامی و فرمانده سپاه شهرستان با اصحاب رسانه و به منظور آشنایی با قوانین و مقررات انتخابات و برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شد که مسئولین شورای تامین و خبرنگاران به بیان دغدغه هایشان پرداختند.

در ابتدای این جلسه دکتر کاظمی جو رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جامعه خبری و رسانه ای کهگیلویه جامعه ای پویا،فعال و بروزی هستند گفت: فضای انتخابات همواره باعث بیان دیدگاه ها و تفکرات در رسانه ها و همچنین گرم شدن تنور انتخابات میشود.
وی با بیان اینکه از رسانه ها میخواهیم به سمت برگزاری انتخاباتی پرشور برویم گفت: همواره اخلاق را سر لوحه کار و قلمتان قرارردهید.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه انتخابات درست زمینه ساز توسعه و پیشرفت جامعه است گفت: سلامت انتخابات و عدم تشویش اذهان عمومی در دست حوزه شورای تامین است.
دارا کریمی نژاد با بیان اینکه مدیران نباید در این دولت و آن دولت غش کنند گفت: رسانه ها پیگیر باشند و مدیرانی از این دست را به اطلاع عموم برسانند
وی همچنین با اشاره به ماده ۷۳ قانون اساسی گفت: مدیران، مجریان و ناظران انتخاباتی حق فعالیت و دخالت را در انتخابات ندارند.

وی تاکید کرد مدیرانی که می خواهند در ستادها فعالیت کنند صندلی خود را تحویل دهند.
کریمی نژاد تعداد کل کاندیداهای شورای شهر کهگیلویه را ۱۳۸ نفر عنوان کرد و گفت: تنها یک نفر رد صلاحیت و ۶نفر هم انصرافی داشتیم .
فرماندار شهرستان با بیان اینکه تعداد کل صندوق های شعب اخذ رای در شهرستان ۴۸۷ صندوق است گفت: از این تعداد ۲۱۴ صندوق جهت اخذ آرای ریاست جمهوری و ۲۷۳ صندوق جهت اخذ رای شوراهای شهر و روستا هستند.
وی تصریح کرد پنج روستای دو صندوقی در شهرستان داریم.

در این جلسه دادستان کهگیلویه با توجه به تغییر ساعت برگزاری جلسه از خبری خوشایند و تاخیر و فرجه ای که برای یک قصاص گرفته شده بود گفت:از خانواده مقتول فرصتی خواسته شد تا قصاص فردا به تاخیر بیافتد.

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه در ابتدا با تبریک سوم خرداد و سالروز ازادی خرمشهر اظهار کرد: خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند
سعادتیان گفت: خبرنگار با قلمش هم میتواند جامعه را به آشوب بکشاند و یا جامعه را آرام و زمینه اتفاقات تلخ را بر طرف کند.
وی با اشاره به نقش رسانه ها در حضور حداکثری در انتخابات بیان داشت: انتخابات یعنی در جامعه و سرنوشت خودمان دخیل باشیم.
مدعی العموم شهرستان گفت: از حق دفاع کنید ولی با توهین و تشویش اذهان عمومی با آبروی مدیر یا مسئولان بازی نکنید.
وی با اشاره به دایر نمودن شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادسرای عمومی شهرستان گفت: سلامت انتخابات امر بسیار مهمی است و مشروعیت نظام انقلاب اسلامی به انتخابات است.
این مسئول خاطر نشان کرد فضای عمومی توسط پلیس فتا و اطلاعات رصد میشود و جایی که به مسئولین نظام توهین شود جرم محسوب و قابل گذشت نیست.

سید حمزه محقق، فرمانده سپاه شهرستان با اشاره به فرصت باقیمانده برای انتخابات ۱۴٠٠ اظهار کرد: انچه وظیفه ماست امادگی برای حضور حداکثری پای صندوق های رای است.
وی با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه سوابق خوبی در برگزاری انتخابات داشته است گفت: با توجه به عشیره ای و قبیله ای بودن شهرستان وظیفه اخلاقی اصحاب رسانه،خبرگزاری ها و سایت های محلی ایجاب می کند که برای برگزاری انتخابات پرشور و حضورحداکثری مردم در پای صندوق های رای که فضای خوبی در جامعه بین المللی داشته باشیم تلاش کنند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه گفت: نتیجه تایید صلاحیت های ریاست جمهوری هنوز مشخص نیست و شورای تامین وظایف امنیتی انتخابات سالم را بدون جانبداری انجام خواهد داد.
وی با بیان اینکه خط قرمز ما در انتخابات امینیت آن است گفت: رسانه ها نقش موثری در شرایط کنونی کشور دارند و اگر رسانه رسالتش را به درستی انجام دهد امنیت و سلامت انتخابات بالا می رود.

ادریس کشاورز مدیر مسئول پایگاه خبری صبح خرد: رسانه ها باید دقت کنند به خطوط قرمز ورود نکنند و اهل توهین و تخریب نباشند و طبیعی است هر رسانه ای هر جایی دچار تخلف در این حد شده مدعی حق شکایت و بررسی موضوع را دارد./مدیران قدرت مانور و خلاقیت را از رسانه ها نگیرند و اجازه دهند رسانه ها در چارچوب های مشخص شده قانونی کار کنند./در انتخابات ۱۴۰۰ هر رسانه ازاد و مختار است در چهارچوب قانون و مقررارات برای جریان سیاسی که بدان علاقمند است قلم بزند و حمایت کند و این که مدعی باشیم رسانه باید اصل بی طرفی را رعایت کند قاعده درستی نیست چون هر رسانه خط مشی و سیاست گذاری خود را دارد

سید روح الله احمدی سردبیر پایگاه خبری راه ملت:نظام اسلامی برای کوچکترین ساختارانتخابات برگزار می کند،و هر فردی که از صندوق ارای مردم بیرون بیاید قابل احترام است./شورای تامین از رسانه و خبرنگاران حمایت کنند.

محسن تباری عصر نیر:سایتی که مطالبات مردم را پیگیری می کرد فیلتر شده، توقع است که پیگیری شود

ثارالله اذریتون:به اعضای کمیته اجرایی و مدیرانی که در ستادها فعالیت می کنند تذکر داده شود.