شنای جوانان در استخر آرزوها/همت دولتی ها برای فرار بخش خصوصی/اداره ورزش و جوانان پاسخگو باشد/دلیل تکمیل نشدن استخر پاتاوه بعد گذشت۸سال چیست؟
شنای جوانان در استخر آرزوها/همت دولتی ها برای فرار بخش خصوصی/اداره ورزش و جوانان پاسخگو باشد/دلیل تکمیل نشدن استخر پاتاوه بعد گذشت۸سال چیست؟

به گزارش ندای امت بخش پاتاوه از توابع شهرستان دنا با جمعیت بیش از۳۲هزار نفری، منطقه ای گردشگر پذیر که در مسیر شاهراه اصلی جنوب به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و شمال کشور است . در این بخش، با توجه به اینکه دو رودخانه بزرگ از آن می‌گذرد(خرسان،و بشار) و در فصل های که […]

به گزارش ندای امت

بخش پاتاوه از توابع شهرستان دنا با جمعیت بیش از۳۲هزار نفری، منطقه ای گردشگر پذیر که در مسیر شاهراه اصلی جنوب به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و شمال کشور است .

در این بخش، با توجه به اینکه دو رودخانه بزرگ از آن می‌گذرد(خرسان،و بشار) و در فصل های که هوا گرم است جوانان برای شنا به دلیل نبود استخر در این بخش طبق آمار هر ساله بیش از ۱۰نفر جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ندای امت ؛ شدن اجرای پروژه احداث استخر شنای شهر پاتاوه شهرستان دنا و نیمه‌تمام رها شدن استخر بخش دولتی زمینه انتقاد و گلایه مردم را به دنبال دارد و باید مسئولان تلاش کنند تا مردم نا امید نشوند.

شادی و نشاط و فراهم کردن بستر زیرساخت‌ها و امکانات بخش‌های مختلف برای نوجوانان و جوانان یکی از ضرورت‌های امروز جامعه است که برنامه ریزان باید نسبت به این امر مهم علاوه بر تغییر نگرش‌ها و توجه اساسی، باید برنامه‌ریزی اصولی اتخاذ کنند.

تنها استخر سرپوشیده و نیمه‌کاره شهر پاتاوه پس از چندین سال از آغاز ساخت آن به حال خود رهاشده و مسئولان امر نیز دیگر تمایلی به تکمیل آن ندارند.

شهروندان بخش پاتاوه برای استفاده از امکانات ورزش شنا باید سختی‌های مسیر با شهرستان‌های هم‌جوار را به جان بخرند تا بتوانند به ورزش موردعلاقه خود برسند.

جمعی از شهروندان یادآور شدند طولانی شدن اجرای این‌گونه طرح‌ها زمینه انتقاد و گلایه مردم را به بخش دولتی به دنبال دارد و باید مسئولان تلاش کنند تا مردم نا امید نشوند.

هزینه ایاب و ذهاب از هزینه استخر بیشتر است

یکی از جوانان پاتاوه ای که برای استفاده از استخر به شهرهای هم‌جوار مراجعه می‌کند در این خصوص اظهار داشت: تأمین هزینه استخر به‌خودی‌خود برای نوجوانان و خانواده‌ها یک معضل است و حال با هزینه‌های ایاب و ذهاب به شهرهای سیسخت و یاسوج نیز بیشتر می‌شود.

استخر شنای شهر که با همت بخش خصوصی به‌عنوان مهم‌ترین طرح در حال ساخت این شهرستان که کلنگ آن در سال۹۳ بر زمین زده شد به دلیل نوسانات قیمتی و وجود مافیا تا به امروز بابا گذشته چندین سال با پیشرفت کندی روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه مشکل بعدی در خطرات ترددها است به‌خصوص جاده اتوبان یاسوج به اصفهان و پیچ های تند در مسیر سیسخت که بسیار حادثه‌خیز است، خاطرنشان کرد: به دلیل بُعد مسافت مشکل خواهران برای استفاده از استخر چند برابر شده و مشکلات عدیده‌ای در پی دارد که بسیاری از شهروندان قید استفاده از استخر را می‌زنند.

داشتن یک استخر در بخش بیش از۳۲ هزارنفری مطالبه زیادی نیست

حمزه آبسالان رئیس شورای اسلامی شهر شهر پاتاوه با بیان این سؤال که جمعیت ۳۲ هزارنفری شهر پاتاوه آیا لیاقت داشتن ساده‌ترین امکانات رفاهی ورزشی را ندارند، اذعان کرد: جهت ورزش و رفاه باید به شهرستان دیگر طی مسیر کنیم که خطرات خاص خود را دارد.

آبسالان افزود: هر ساله در فصل تابستان به علت گرمای هوا بیش از ۱۰ نفر به علت غرق شدن در رودخانه بشار و خرسان جان خود را از دست از دست می‌دهند.

وی همچنین با بیان اینکه یک سرمایه‌گذار برای تأمین نیاز مردم به استخر پیش‌قدم شده است، عنوان کرد: چرا دولت از بخش خصوصی حمایت نمی‌کند و چرا این‌قدر سنگ‌اندازی از این سمت برای بخش خصوصی می‌شود آیا مافیای پشت پرده است؟

رئیس شورای اسلامی شهر پاتاوه گفت: استخر پاتاوه با پیشرفت ۹۰ درصدی تنها یک قدم تا بهره‌برداری مانده ولی متاسفانه مسولین با بی توجهی از بخش های خصوصی مانع پیشرفت این طرح میشوند.

انتهای پیام/