خواسته ی استاندار از قاضی زاده هاشمی در جلسه امروز یاسوج چه بود
خواسته ی استاندار از قاضی زاده هاشمی در جلسه امروز یاسوج چه بود

قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با حضور در استان کهگیلویه و بویر احمد پای حرف مسئولان نشست

به گزارش پایگاه خبری ندای امت ، قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با حضور در استان کهگیلویه و بویر احمد پای حرف مسئولان نشست .

استاندار کهگیلویه و بویر احمد در جلسه ای با حضور قاضی زاده هاشمی ،  گفت : شهید طیب در جبهه شهید میشود وصیت میکند که در روستای خودش دفن شود، روستای این شهید در کنار رود بزرگ مارون قرار دارد و میگوید شاید به واسطه شهید شدن من در آینده امکاناتی به این روستا های محروم برسد و خدماتی به ان منطقه داده شود.

وی افزود : 17کیلومتر از مسیر زیرسازی و قابل بهره برداری هست، تردد به خوبی جریان دارد و بخش های زیادی آماده آسفالت شده است .

احمدزاده گفت: مردم ان روستاها روی رود مارون با جرجر عبور می کند ، که بسیار کار سختی هست ، طول رودخانه 160متر است، که نقشه پل آماده هست و در حال انجام است ، اسم این جاده را طریق الطیب به نام شهید گرانقدر گذاشتیم و جاده نزدیک به بهره برداری کامل هست و در بازدیدی که داشتم دیدم بالای یک کیلومتر از جاده آسفالت کردند.

استاندار با بیان اینکه ، 20میلیارد تومن برای گلزار شهدا گمنام قرار دادیم افزود : 7میلیارد هزینه گلزار تپه نورالشهدا هست 7میلیارد هزینه گلزار دهدشت هست ،باشت هست و یک هزینه برای گلزار شهدای گچساران نیاز بود که شرکت نفت رفت و کارش را انجام داد ، منجمله سیستم سرمایشی و گرمایشی قرار داد.

وی اظهار کرد: 3میلیارد تومان از بودجه متمم سفر ریاست جمهوری برای گلزار شهدا قرار دادیم ، البته نظر ماه30میلیارد تومان بود که در تهران این رقم عوض شد و ما از شما می خواهیم که این مبلغ را درست بفرمائید چونکه واقعا ما به این هزینه نیازمند هستیم.

وی افزود : در بحث ساماندهی نیرو های قراردادی و شرکتی در سطح استان مطابق قانون ماده 21 خدمات رسانی که 25درصد برای فرزندان خواهر و برادر شهیدان برای پذیرش در تمام دستگاه های دولتی رعایت شود و 5 درصد هم برای فرزندان ایثار گر و جانباز و رزمندگان بالای 6 ماه سابقه باشد .

احمدزاده گفت : این 30درصد تکلیف شده هر نیرویی تحت هر عناوینی بخواهد در دستگاه های دولتی جذب شود دستگاه ها باید این 30درصد را رعایت کنند و آقایان مدیر را من توصیه کردم این کف کار هست ، اگر میتوانید قرار بدهید.

استاندارکهگیلویه و بویر احمد بیان کرد: ما سطح بیکاری افراد ایثارگر مان در استان بالا ست و شاید توجه لازم نشده باشد، والان جدیت درباره خانواده ایثارگران قرار دارد چون بچه های مذهبی هستند بچه های ولایی هستند نیروهای معتقد به نظام هستند و من در جلسات تذکر میدهم که مراقب خانواده های شهیدان و ایثارگران باشند و هرکمکی که از دستمان بر بیاید برای کمک به بنیاد شهید و خانواده این عزیزان باید انجام بدیم.

احمد زاده در ادامه با بیان اینکه کنگره شهیدان استان را در سال1403در پیش رو داریم و به فضل الهی مقدماتش انجام میشود عمده خواسته های استان را به شرح ذیل بیان کرد: رفع نیازهای مجتمع تجاری خیابان فردوسی،مشارکت با تامین اجتماعی جهت تجهیز و بازسازی بیمارستان سلمان، توجه به بیمارستان اعصاب و روان ، تکمیل مجتمع توانبخشی ایثار ، احداث فاز دوم گلزار شهدای یاسوج ، افزایش اعتبار برای اشتغال ، کمک به سرمایه گذاری بانکی ؛ و گفت : حداقل30درصد نفت کشور و 10درصد آب را از استان تامین میکنیم و60درصد جنگل های زاگرس در استان ما قرار دارد .

وی افزود: با توجه به اینکه استان پر خاصیت است و به دلیل اینکه بخش دولتی سرمایه گذاری نکرده و در این استان بخش خصوصی به سرمایه گذاری هم رغبتی ندارد .

احمد زاده گفت: همه تلاش ما این است که هلدینگ های بزرگ وابسته به دولت بیایند و در استان کهگیلویه و بویر احمد سرمایه گذاری کنند ، و به فضل الهی انگیزه ای بشود برای بخش خصوصی که در این استان سرمایه گذاری کنند.

خبرنگار : مریم آبدار