تقاطع غیر همسطح یا سه راه مرگ ؟
تقاطع غیر همسطح یا سه راه مرگ ؟

پروژه تقاطع غیر همسطح مهریان یاسوج ۱۳ شهریورماه سال ۹۰ کلنگ زنی شد و قرار بود ۲۴ ماهه به بهره برداری برسد ولی یک دهه به کما رفت سر انجام در سال ۹۹کلنگ زنی شد در دو سال اخیر روند کندی به همراه داشته و موجب نا رضایتی مردم شده. به گزارش ندای امت یکی […]

پروژه تقاطع غیر همسطح مهریان یاسوج ۱۳ شهریورماه سال ۹۰ کلنگ زنی شد و قرار بود ۲۴ ماهه به بهره برداری برسد ولی یک دهه به کما رفت سر انجام در سال ۹۹کلنگ زنی شد در دو سال اخیر روند کندی به همراه داشته و موجب نا رضایتی مردم شده.

به گزارش ندای امت یکی از نقاط حادثه‌خیز در کهگیلویه و بویراحمد و مرکز این استان تقاطع محور یاسوج به اقلید در منطقه مهریان که ورودی مناطق گردشگری استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد بوده که ساماندهی آن با توجه به در حال اجرا بودن محور یاسوج -اقلید از اهمیت خاصی برخوردار است.

اخیر طبق گزارش های مردمی و مستندات روند ساخت این تقاطع طبق آنچه انتظار میرفت پیش نرفت تا این که تصادفات روزانه و ترافیک ها صدای مردم را در آورد و شهروندان گلایه های زیادی نسبت به روند ساخت این پروژه داشتند.

طبق آمار میانگین تصادف در این محور روزانه شاهد بیش از ۵تصادف هستیم و در روز های بارانی نیز شاهد ترافیک سنگینی در این نقطه هستیم.

طبق آماری از سایر رسانه ها نیز داشتیم آخرین باری که معاون عمرانی استاندار جناب حاجی زاده به این پروژه سر زده بود سال گذشته برج ده بود و کلا این پروژه که هم ترافیک را کاهش میدهد.هم به ورودی شهر زیبایی میبخشد و هم به تصادفات مرگ بار پایان می دهند به کل توسط مسئولین به فراموشی سپرده شده اند.

یک از شهروند راننده تاکسی در گفتگو با خبرنگار ندای امت  گفت: تا الان دو بار با ماشین در این مسیر تصادف کرده ام و ماشینم در این اوضاع اقتصادی خرج بسیاری زیادی برداشته.

وی افزود:به استاندار میگویم اشک های را که برای دیگران می‌ریزید ذره ای از آن را هم به حال ما بریزید بنده صب تا عصر کار میکنم برای یه لقمه نان باید آن را خرج ماشین خود کنیم

 

یکی دیگر از شهروندان گفت: استرسی که این پل به من وارد میکند هیچ جاده اتوبانی و هیچ جاده و راه صعب العبوری این ترس را ندارد.

در این نقطه نه تنها روزانه شاهد تصادفات زیادی بله با توجه به اینکه در ورودی شهر می باشد وجهه در خور پایتخت طبیعت ایران نیست.

اما برای پیگیری این موضوع منتقد پیمانکار این پروژه نیز شدیم. .

جانی پور پیمانکار این تقاطع در گفتگو با خبرنگارندای امت  بیان داشت:دلیل کند شدن روند این پروژه را در اختیار نداشتن بودجه کافی و معارضات محلی می باشد.

وی گفت: که اگر بودجه کافی در اختیار داشته باشد پروژه را میتوان یک ساله به بهربرداری برسانیم.

پیمانکار این پروژه گفت:که سه راهی مرگ جز استان کهگلویه و بویر احمد نیست یا اگر هست چرا اعتبار ندارد چرا مسئولین اینقدر بی دغدغه هستند نسبت به این موضوع مهم که به جان مردم بستگی دارد یا شاید جان مردم برای آنها ارزشی ندارد ؟
چرا مسئولین به فکر جذب اعتبار نیستند؟

جانی پور بیان داشت: جهت پیشرفت و برداشتن معارضین این پروژه نیازمند یک اعتبار قوی بابت ساخت این پروژه هستیم که در اسرع وقت این پروژه به بهربرداری برسانیم

وی افزود:بنده تاکنون بیش از ۵۰میلیارد تومان هزینه کردم فقط ۱۳میلیارد تومان تاکنون اعتبار به این پروژه تخصص دادند.

راستا سر پرست اراده راه و شهرسازی  در گفتگو با ندای امت گفت:این پروژه با کمبود اعتبار مواجه می باشد.

وی افزود: این پروژه با توجه به اینکه ۶۰درصد آن معترضات مردمی می‌باشد راه و شهرسازی تاکنون بخشی از آن رفع شده این پروژه ببش از ۷۷معارض محلی دارد همچنان در تلاشیم این جهت رفع معارضات .

راستا گفت: اعتبار قرارد اولیه این پروژه ۷۰میلیارد تومان می باشد که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار همین مقدار هم تاکنون اختصاص پیدا نکرده.

و در پایان از پیمان کار پروژه استاندار و مسئولین برای جوابیه درخواست نشست خبری داریم

تصاویری تکمیلی را میتوانید در زیر مشاهده کنید: