ایت الله حسینی خطاب به اروپا: ما حال خراب و شکست های تلخی که شما خوردید را درک می کنیم/سپاه با همان اقتدار و افتخار به راه خود ادامه می دهد/ /خداوند انسان را برای آزادی و حق انتخاب در دنیا آزاد گذاشته ،و این انسان می تواند خطا و اشتباه نکند
ایت الله حسینی خطاب به اروپا: ما حال خراب و شکست های تلخی که شما خوردید را درک می کنیم/سپاه با همان اقتدار و افتخار به راه خود ادامه می دهد/ /خداوند انسان را برای آزادی و حق انتخاب در دنیا آزاد گذاشته ،و این انسان می تواند خطا و اشتباه نکند

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه سپاه سپر انقلاب و ملت بوده و از این سرزمین، شرافت، عزت و ناموس مردم این سرزمین دفاع کرد، افزود: دشمنان نقشه های بسیاری در داخل و خارج از مرزها طراحی کردند، ولی سپاه مقتدر و با افتخار ما این توطئه ها و نقشه ها را نقش بر آب کرد و دشمنان نیز از این موضوع ناراحت هستند

به گزارش ندای امت به نقل از خبرنگار شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز (۳۰ دی ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در کلام نورانی فرمودند « هر عملی که شما را به آتش جهنم نزدیک می کند را به شما گفته ام».

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: آنچه باعث بدبختی و شقاوت انسان و در پایان ورود به آتش دوزخ می شود از لسان مبارک پیامبر(ص) بر بندگان عرضه شده و چیزی نیست که نگفته باشند.

 

وی ادامه داد: لسان مبارک ائمه اطهار علیهم السلام که تفسیرگر قرآن و سخنان پیامبر اسلام هستند همه مطالب، واجبات و محرمات را برای ما بیان کرده‌اند.

آیت الله حسینی افزود: بی ایمانی به خدا، ائمه اطهار علیهم السلام و عدم ایمان به قرآن باعث می شود انسان وارد آتش جهنم شود که همه اینها به ما گفته شده است.

 

امام جمعه یاسوج گفت: امروز در میان جهان اسلام و مسلمانان این آگاهی وجود دارد که واجبات و محرمات خداوند را می دانند.

 

وی در ادامه، یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در ادامه فرمود «هر عملی که شما را به بهشت خدا نزدیک می کند و وارد بهشت خدا خواهد کرد شما را آگاه کرده و دستور داده اند، باید حتما انجام شود»

 

آیت الله حسینی تاکید کرد: حجاب، نماز، روزه، خمس، زکات دادن، امر به معروف و نهی از منکر، اطاعت از ولایت فقیه و رهبر الهی همه اینها را قرآن، دین اسلام، کلمات نورانی پیامبر و ائمه اطهار (ع) برای انسان بیان کرده اند.

 

خطیب جمعه یاسوج اظهار کرد: باید خدا را سپاس گزار باشیم که در کشور، منطقه و سرزمینی زندگی می کنیم که سر سفره اسلام، قرآن و اهل بیت علیهم السلام جدا نشده ایم.

 

وی تصریح کرد: انسان با خصوصیات و برجستگی هایی که دارد حیف است که وارد آتش جهنم شود، زیرا انجام دادن دستورات خدا، نماز، خواندن، روزه گرفتن، انجام دیگر واجبات و ترک محرمات که خداوند نسبت به آنها دستور داده، کار سختی نیست.

 

آیت الله حسینی افزود: بهشت و جهنم فراروی ما بوده و ممکن است انسان در این دنیا بتواند از خدا و واجبات الهی فرار کند، ولی در عالم قبر نمی تواند از این ها فرار کند.

 

امام جمعه یاسوج ادامه داد: خداوند انسان را برای آزادی و حق انتخاب در دنیا آزاد گذاشته و این انسان می تواند خطا و اشتباه نکند، همچنان که بسیاری از انسانها نیز همچنین کاری انجام داده و گناهی انجام ندادند.

 

وی با اشار به اینکه انسان در یک زمان مشخص در این دنیا زندگی می کند و رزق و روزی او نیز مشخص است، اظهار کرد: انسان سالم و عاقل برای به دست آوردن رزق و روزی نباید دست به حرام بزند.

 

آیت الله حسینی با اشاره به ادله عقلی ضرورت معاد که یکی از برهان های عالم پس از مرگ را «برهان حکمت» می داند، گفت: خداوند حکیم کاری انجام می دهد که هدفدار است و هدف نیز معقول و مشروع بوده و کاری را که خداوند انجام می دهد بر اساس اصول عقلانی و مهندسی انجام می گیرد.

 

امام جمعه یاسوج تاکید کرد: اگر نظام عالم علی رغم همه این پیچیدگی از جمله انسان که این همه پیچیده است بعد از مرگ هیچ شد، همه این مراتب و طی کردن عالم های متعدد و در نهایت به هیچ رسیدن خلاف کار خداوند و یک کار بیهوده محسوب می شود؛ لذا ادله عقلی که یکی از آنها «برهان حکمت» است دلالت دارد بر اینکه باید جهانی پس از مرگ باشد و لذا انسان یک موجود ابدی است.

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت و تبریک ولادت امام محمد باقر (ع) و تسلیت شهادت امام هادی علیه السلام، ادامه داد: اینها حجت های خدا در عالم خاکی، اولیای الهی بوده و بر تمام نظام آفرینش به اذن خداوند آگاهی و دانایی دارند.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: چیزی برای ائمه اطهار (ع) پوشیده نیست و افتخار داریم که از شیعیان آنها هستیم و به درگاه خداوند متعال شکرگذاری می کنیم که ما را با اولیا و انبیاء خود آشنا کرد.

 

خطیب جمعه یاسوج یادآور شد: انبیا و اولیای الهی در همه علوم سرآمد هستند و آنها عبادت، معنویت، اخلاق و تقرب به پروردگار عالم را از ما می خواهند.

 

وی ضمن تبریک ماه رجب، ماه عبادت و بندگی خداوند، گفت: در این ماه عبادت به ویژه روزه داری دارای اجر مضاعفی است.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه این ماه اعمال رجبی و دعاهای مخصوص دارد و ما باید به آنها توجه کنیم، افزود: باید توبه و استغفار به درگاه الهی را مد نظر داشته باشیم و از گناهانی که آشکار و نهان انجام دادیم، استغفار بطلبیم.

 

امام جمعه یاسوج به حرکت مذبوحانه اروپایی‌ها در تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آنها تلاش بسیاری برای اینکه سپاه را به عنوان یک سازمان تروریستی قلمداد کنند، انجام می دهند.

 

وی خطاب به دشمنان به ویژه کشورهای اروپایی، تصریح کرد: ما حال خراب و شکست های تلخی که شما خوردید را درک می کنیم، خیلی هزینه و تلاش شد، ولی شکست خوردید؛ سپاه نیرویی بود که در میدان های جنگ و مبارزه ضربات کوبنده و کشنده ای بر شما وارد کرد.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه سپاه سپر انقلاب و ملت بوده و از این سرزمین، شرافت، عزت و ناموس مردم این سرزمین دفاع کرد، افزود: دشمنان نقشه های بسیاری در داخل و خارج از مرزها طراحی کردند، ولی سپاه مقتدر و با افتخار ما این توطئه ها و نقشه ها را نقش بر آب کرد و دشمنان نیز از این موضوع ناراحت هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آنها مستکبر، ظالم، ستمگر و خونریز هستند و خون بسیاری از ملت ها را بر زمین ریختند و ثروت های آنها را نیز به یغما بردند، ما انتظار نداریم ملتی که نان او حرام و دست های آنها به خون ملت ها آلوده است، از حق، حقوق بشر و ملت‌های آزاده دفاع کنند.

 

وی یادآور شد: سپاه با همان اقتدار و افتخار به راه خود ادامه می دهد و این نیرو محبوب ملت بوده و همه‌ ما به اقتدار سپاه افتخار می کنیم و انشاالله با همین قدرت، عظمت و افتدار در مقابل توطئه کفار می ماند و شکست های تلخ تر را نصیب جبهه استکبار و استعمار خواهد کرد.

 

آیت الله حسینی در پایان ضمن تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب، برق و گاز، از مردم خواست نکات ایمنی را نیز رعایت کنند.

 

پایان پیام/82