مطلبی از یک شهروند:بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سری به درمانگاههای بدون پزشک شهرهای محروم بزند تا عمق درد را درک کند/از انتصابات سیاسی تا احتمال خداحافظی غلام نژاد باکرسی
مطلبی از یک شهروند:بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سری به درمانگاههای بدون پزشک شهرهای محروم بزند تا عمق درد را درک کند/از انتصابات سیاسی تا احتمال خداحافظی غلام نژاد باکرسی

غلام نژاد  رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیروی منصوبی توسط برخی احزاب سیاسی ،  نتوانست انطور که باید به حوزه سلامت استان رسیدگی کند، و در ابتدای کار با دل سپردن به برخی افراد وابسته به احزاب ، اکثر جایگاه های اداری را دراختیار کسانی قرار داد که به دنبال اهداف شخصی در حوزه سلامت بودند ؛ و شایسته سالاری که مد نظر کارکنان علوم پزشکی و مردم بود انجام نشد

به گزارش ندای امت ، یکی از مخاطبان ندای امت در پاسخ به مطلب بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی نوشت

به نام خدا 

امام على عليه السلام فرمودند:اِصْبِرْ عَلى مَرارَةِ الْحَقِّ وَ ايّاكَ اَنْ تَنْخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ؛

تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.

در کهگیلویه و بویر احمد انتصاب افراد سیاسی در راس شبکه های بهداشت و درمان موجب نگرانی در شهرستانهای استان شده است .

غلام نژاد  رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیروی منصوبی توسط برخی احزاب سیاسی ،  نتوانست انطور که باید به حوزه سلامت استان رسیدگی کند، و در ابتدای کار با دل سپردن به برخی افراد وابسته به احزاب ، جایگاه های اداری را دراختیار کسانی قرار داد که فقط به دنبال اهداف شخصی در حوزه سلامت بودند ؛ و شایسته سالاری که مد نظر کارکنان علوم پزشکی و مردم بود انجام نشد  .

و مورد هجمه قرار گرفتن  رئیس دانشگاه  نیز از این موضوع سرچشمه میگیرد و احتمال میرود به زودی با کرسی دانشگاه خود خداحافظی کند .

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در حمایت از ریاست علوم پزشکی یاسوج  را خواندیم ، این ادعا را به انتصابات وی برای برخی سیاسیون خاص رجوع میدهیم .

همانطور که امام خمینی (ره) بسیج را  لشکر مخلص خدا دانست ، توصیه ای به بسیج دانشگاه داریم 

1-با بازدید میدانی به بیمارستانها و شبکه های بهداشت و درمان درد محرومان را درک کنید و بسیج را قربانی امیال سیاسی برخی افراد و اهداف شغلی انان نکنید .

2-در دولت های گذشته برخی از روسای حوزه درمان انقدر ضعیف ظاهر شدند که منجر به عزل انان شد ولی انتصاب مجدد در جایگاه قبلی برای انان چیزی جز عقده گشایی نبوده و نیست و برای مثال میتوان به بهداشت و درمان کهگیلویه اشاره کرد .

3-بسیج دانشگاه علوم پزشکی سری به درمانگاههای بدون پزشک شهرهای محروم بزند تا عمق درد را درک کند.

4-گچساران بام نفتی ایران زخمی است از انتصابات روزانه و سیاسی .

اعضای محترم بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی چنانچه مورد لطف ریاست محترم دانشگاه قرار گرفته اند، نباید احساسی به مسائل نگاه کنند و برای ماندن شخصی که از زمان حضورش اوج بی مسئولیتی در حوزه های بهداشت و درمان شهرستانها و جایگاه های مهم دانشگاه حاکم شده است،  پافشاری کند و از سلامت مردم غافل گردد.

در مصاحبه ای با ندای امت ، بیماری در بیمارستان امام سجاد ، بعد از گذشت دو روز به دلیل نبود پزشک متخصص ازمایشات بیمار سکته قلبی (ق م) بررسی نشد و با مسئولیت همراهان بیمار پس از بحث و نگرانی به شیراز منتقل شد؛ و خیلی از بیماران با عدم وظیفه شناسی در بیمارستانها و حوزه های درمان روبرو هستند .