افتتاح و کلنگ زنی ۴۱ پروژه در مارگون
افتتاح و کلنگ زنی ۴۱ پروژه در مارگون

۴۱ طرح عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان در شهرستان محروم مارگون افتتاح و کلنگ زنی شد

به گزارش ندای امت ، آئین کلنگ زنی و افتتاح 41 پروژه با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد تومان پیش از ظهر امروز در شهرستان مارگون با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در این آیین ضمن گرامیداشت دهه فجر و دعوت مردم به حضور گسترده در راهپیمایی روز 22 بهمن اظهار داشت: شهرستان مارگون در سال 98 و 99 هفت میلیارد تومان اعتبار داشت، که استعداد و قابلیت مردم و منطقه باعث رشد اعتبارات شده‌است.

مهدی روشنفکر افزود: برای پروژه گازرسانی به زیلایی 174 میلیارد تومان اختصاص یافت که علاوه بر جمعیت زیلایی بیش از 600 خانوار در منطقه لردگان چهارمحال بختیاری از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 480 میلیارد تومان جهت پروژه سد سقاوه برای فاز اول مصوب شده است.

روشنفکر خاطرنشان کرد: 800 هکتار زمین برای شهرک صنعتی سقاوه وقف شده است و یکی از علل عدم حضور سرمایه گذار در منطقه نبود آب است که با احداث سد سقاوه مشکل صنعت و کشاورزی در این منطقه مستعد حل خواهد شد.

امام جمعه شهرستان مارگون بر استقرار بخشداری در منطقه محروم زیلایی و رشد و توسعه شهرک صنعتی سقاوه برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی و استفاده از ظرفیت های شهرستان مارگون تاکید کرد.

وی افزود: در مورد پروژه گازرسانی به زیلایی اگر اعتبار مربوط به ستاد اجرایی فرمان امام و اعتبارات استانی اختصاص یابد شاهد تسریع و اتمام کار خواهیم بود.

امام جمعه شهرستان مارگون در آیین افتتاح آزمایشگاه تشخیص طبی مرکزی مارگون از ضعف زیرساخت‌ها در حوزه بهداشت و درمان و کم توجهی مسئولان امر گلایه کرد و خواستار توجه ویژه به حوزه سلامت شد.

مختار اندرخور فرماندار شهرستان مارگون اظهار داشت: در این ایام 80 کیلومتر راه با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان در دست احداث است.

وی با اشاره به اینکه 41 پروژه شهرستان مارگون در بخش‌های کشاورزی، آموزش، راه‌سازی، ارتباطات، ورزش، سردخانه هزار تنی، کلنگ زنی مسکن ملی با سی واحد، می‌باشند که این پروژه ها مختص دهه فجر هستند.

به گزارش تسنیم، روز گذشته نیز ساخت پل سریز یاسوج _اصفهان پس از 10 سال انتظار آغاز شد.

پروژه بزرگ احداث پل سریز واقع در جاده یاسوج به اصفهان معروف به گذرگاه مرگ، بعد از 10 سال انتظار با اعتبار 75 میلیارد تومان با حضور مسئولان کلنگ زنی شد.

محور یاسوج به سمیرم خصوصاً از منطقه پاتاوه تا یاسوج یکی از محور‌های پرتردد استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که دارای نقاط حادثه‌خیز زیادی است.دو راهی سریز نقطه‌ای حادثه خیز و حادثه آفرین بود، سال‌ها بود که کار مطالعاتی احداث پل در این منطقه انجام شد ولی به هر دلیلی اراده‌ی محکمی برای شروع پروژه نبود.

تاکنون چندین نفر و چندین خانواده در اثر پیچ خطرناک این مسیر، از بین رفتند و عزادار شدند. اکنون عزم جدی دولت سیزدهم برای اجرای این پروژه جزم شد و بعد از چندین بار آگهی مناقصه و مناقشات زیاد این پروژه به فرایند اجرایی رفته است.

شاید بتوان اجرای این پروژه را هدیه ویژه این دولت در استان و شهرستان بویراحمد در ایام الله دهه فجر به مردم استان و حتی کشور دانست.