پروژه های دنا بیشتر از مجموع پروژه های سه شهرستان کهگیلویه بزرگ/عمق و شکافت محرومیت در حوزه انتخابیه موحد/ کم کاری یا بی خیالی؟
پروژه های دنا بیشتر از مجموع پروژه های سه شهرستان کهگیلویه بزرگ/عمق و شکافت محرومیت در حوزه انتخابیه موحد/ کم کاری یا بی خیالی؟

شهرستان دنا در سال‌جاری ۱۱۲ پروژه افتتاحی و کلنگ‌زنی داشته و اعتبار مربوط به این پروژه‌ها قریب به ۱۳۰۰ میلیارد تومان می‌باشد، و در سه شهرستان لنده، بهمئی و چرام در رقم اعتباری به اندازه شهرستان دنا برای پروژه‌ها برآورد شده‌است

به گزارش پایگاه خبری ندای امت ، در دهه ی فجر شاهد افتتاح و کلنگ زنی پروژه هایی در استان بودیم که این پروژه ها با مانور های رسانه ای زیادی همراه بود .

خبرنگار ما با مقایسه پروژه ها در دنا و سه شهرستان کهگیلویه بزرگ ، چرام ، لنده و بهمئی ، دلیل عدم برنامه ریزی جهت جذب بودجه برای مناطق محروم آن حوزه را از مسئولان خواستار شد .

با اطلاعات به دست آمده و امار فرمانداران در چرام 40طرح با اعتبار 312میلیارد تومان ، لنده 35 طرح با اعتبار 600 میلیارد تومان ، بهمئی 33 طرح با اعتبار 400 میلیارد تومان ، و دنا112طرح با اعتبار 1300میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد .

که مجموع افتتاح و کلنگ زنی در سه شهرستان کهگیلویه بزرگ (چرام، لنده ،بهمئی) 108 طرح بوده و شهرستان دنا 112 طرح افتتاح و کلنگ زنی شد .

کهگیلویه بزرگ که بخش اعظمی از آن در مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است پس از گذشت ۴۴ سال از عمر با برکت انقلاب با چرخیدن پاشنه در نمایندگی ‌اش در چند دوره بر سید محمد موحد همچنان شاهد عدم توسعه و در بعضی مناطق به جرات می‌توان گفت فقر مطلق حکمفرماست.

کهگیلویه بزرگ قریب به سه دهه است که چشم انتظار قیچی شدن روبان مسیر مواصلاتی پاتاوه_دهدشت است تا از بن‌بست ارتباطی خارج شود، تا شاید با عبور خودروها از این مسیر از لحاظ اقتصادی تغییری در زندگی مردم ایجاد شود.
با اینکه محمد موحد تجربه بالایی در مجلس دارد اما انگار دیگر دل و دماغی برای کار کردن ندارد و با فاصله کمی از سیدناصر در وادی بیخالی سیر می‌کند.
عمق و شکافت محرومیت در حوزه انتخابیه موحد بی‌تردید از دو حوزه انتخابیه در استان بیشتر است، اما آنچه باید توجه داشت عدم تحقق پروژه‌های مهم در این حوزه نظیر پتروشیمی دهدشت است.
پتروشیمی دهدشت و پتروشیمی لردگان در یک مقطع زمانی کلنگ‌زنی شدند، روند لاک پشتی پیشرفت پتروشیمی دهدشت در قیاس با پتروشیمی لردگان که چند سال از بهره‌برداری آن می‌گذرد، نشان از ضعف عملکردی مسئولان در کهگیلویه و بویراحمد دارد.
شهرستان دنا در سال‌جاری ۱۱۲ پروژه افتتاحی و کلنگ‌زنی داشته و اعتبار مربوط به این پروژه‌ها قریب به ۱۳۰۰ میلیارد تومان می‌باشد، و در سه شهرستان لنده، بهمئی و چرام در رقم اعتباری به اندازه شهرستان دنا برای پروژه‌ها برآورد شده‌است.
سه شهرستان لنده، چرام و به‍مئی با داشتن شرایط ویژه برای کشاورزی و نیروهای انسانی مستعد و همچنین دارا بودن معادن سنگ و فسفات و… حتی یک کارخانه آجر فعال همچنان در شاخص‌های توسعه نسبت به گچساران و بویراحمد لنگ می‌زند.
جای سئوال است که مدیران و مسئولان با چه توجیهی برای سه شهرستان ۱۳۰۰ میلیارد تومان و برای شهرستان دنا به تنهایی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌اند؟
بی‌شک کم کاری و عدم تعریف پروژه‌های مهم و چشم‌گیر که مسئولان را برای تخصیص اعتبار قانع کند از طرف مدیران شهرستانی و کم‌کاری موحد در جذب اعتبارات و چانه‌زنی برای این موضوع سبب کمبود اعتبارات و در نهایت کاهش تعداد پروژه‌های سه شهرستان در حوزه کهگیلویه بزرگ نسبت به شهرستان دنا شده‌است.