چرا بهرامی هیچ وقت پیروز انتخابات نخواهد شد؟!
چرا بهرامی هیچ وقت پیروز انتخابات نخواهد شد؟!

جمله‌ی بهرامی قطعا این دوره پیروز انتخابات خواهد بود را میتوان یکی از پرتکرار ترین جملات دو دهه ی اخیر عنوان کرد، جمله ای که هیچ گاه به خود جامه‌ی واقعیت نپوشاند و هر بار با برهان قاطع خلاف این نگاره به اثبات رسیده است

 

ندای امت / جمله‌ی بهرامی قطعا این دوره پیروز انتخابات خواهد بود را میتوان یکی از پرتکرار ترین جملات دو دهه ی اخیر عنوان کرد، جمله ای که هیچ گاه به خود جامه‌ی واقعیت نپوشاند و هر بار با برهان قاطع خلاف این نگاره به اثبات رسیده است .

طرفداران محمد بهرامی هر دوره برای جلب آرا به صنعت مبالغه روی می آورند و با صراحت و قاطعیت از پیروزی قطعی سخن به میان می آورند اما واقعیت چیست ؟ واقعیت در ادوار گذشته کارنامه ای است که در بسیاری از نقاط شهرستان های بویراحمد و دنا و مارگون روبروی نام محمد بهرامی عدد *صفر* درج شده است ، این بدان معنی است که در نگاه آماری به آرای نقطه ای در نقاط زیادی دکتر بهرامی حتی یک عدد رای نداشته اند و این خود گواهی است بر بطلان مدعیانی که میخواهند با بزرگنمایی قبل از انتخابات قطب هایی دروغین بسازند و این دوره نیز مستثنی از سایر ادوار نیست .

سوال اساسی اینجاست که چرا بهرامی هیچ وقت پیروز انتخابات نخواهد شد؟

عدم اقبال عمومی به جریان راه روشن فردا در تاریخ انتخابات بویراحمد و همچنین روشن نبودن خط فکری این جریان و همراهی نکردن خواص شاخص در احزاب علی رغم تلاش های بیشمار محمد بهرامی برای تطمیع نظرات بزرگان اصلاح طلبی در سالهای اخیر و انتخابات پیش رو را میتوان از مجموعه علل شکست ها عنوان کرد .
از سویی دیگر محمد بهرامی که بخشی از آرا را بصورت ثابت در سبد خویش دارد در این دوره با موجی عظیم از ناامیدی در میان همقطاران روبروست که این خود مصیبتی عظمی به شمار می اید .

– وجود نارسایی های جدی در تحلیل و تجزیه انتخابات و عدم توجه به اصول مبنایی در سه دوره‌ی گذشته چیزی جز شکست برای محمد بهرامی به ارمغان نیاورده است و در انتخابات ۴۰۲ نیز با شروع بسیار زود هنگام محمد بهرامی نسبت به سایر رقبا همین ضعف ها به شدت هویداست .

-از دگر عوامل شکست این جریان میتوان به ضعف های ساختاری و نبود تفکر واحد سیاسی در راس هرم راه روش فردا اشاره کرد .
– ذات انتخابات متشکل از اجزایی ناهمگون و متفاوت است و نگاهی واحد به این اجزا سیاسیون را به درهای شکست راهنمایی میکند .

بهرامی که پس از انتخابات ۹۸ همه‌ی سیاسیون صاحب نام از ایشان به عنوان ورشکسته ی سیاسی یاد میکردند اما باز هم با همان رویکرد سابق پا به میدان گذاشته و هیچ چیز در این میان دستخوش تغییرات بنیادی و ساختاری نشده است . و این همان مسیری است که در ادوار گذشته با سرعت پیموده است و بدیهی نتیجه ای جز نتایج ۹۸ و ۹۴ و ۹۰ برای ایشان نخواهد داشت.

عوامل مذکور تنها بخشی کوچک از علل ناکامی های پیاپی محمد بهرامی است و در اینده به سایر پارامتر‌های منتهی به شکست ایشان نیز خواهیم پرداخت .