انتقاد شدید بخشدارمرکزی چرام از مدیرعامل آب وفاضلاب روستایی
انتقاد شدید بخشدارمرکزی چرام از مدیرعامل آب وفاضلاب روستایی
قریب به ۲۱۵ خانوار با جمعیت تقریبی ۱۴۰۰نفر آب سالم ودرست حسابی ندارند و آب و فاضلاب روستایی در قبال آنها هیچ مسئولیتی نمی پذیرد

به گزارش پایگاه خبری ندای اُمّت:

افسردیر بخشدار مرکزی چرام بیان کرد:

درجلسه شورای سلامت به صورت ویژه آب شرب مردم و آلودگیهایی که وجود دارد در دستور کار  میباشد،بعضی دوستان مُصر هستند که بدلیل ایجاد حساسیت، دوستان خبرنگار این مطالب را پوشش ندهند.

بخشدار چرام افزود: اگر ما به خوبی به وظیفه قانونی خودمان عمل میکردیم اکنون بحث آلودگی را نداشتیم هر دستگاه شرح وظایفی دارد،جهادکشاورزی متولی موضوع کشاورزی وکاشت و برداشت است این وظیفه را نمیشودبه دامپزشکی داد،آب و فاضلاب روستایی متولی تامین وسلامت آب روستایی است،البته اداره شهرستان فاقد امکانات لازم است وامورات اداری خودشان را با دردسر انجام میدهند.

وی بیان کرد:بنده به عنوان بخشدار مرکزی که وظیفه پیگیری امورات روستایی را دارم از مدیرعامل محترم شدیداً گله مند هستم،چندین مرتبه در خصوص آب روستاهای آرند،طسوج،گره ای،بناریهای علیا وسفلی ومشکلات آنها صحبت کردم در همه جلسات گفتم ولی به نتیجه ای نرسیدم،قریب به ۲۱۵ خانوار با جمعیت تقریبی ۱۴۰۰نفر آب سالم ودرست حسابی ندارند و آب و فاضلاب روستایی در قبال آنها هیچ مسئولیتی نمی پذیرد.

سید الیاس افسردیراظهار کرد:

متولی تامین آب این روستاها کیست؟

دهیار چه تخصصی در کلرزنی دارد؟

وظیفه خانه های بهداشت چیست؟

کجای وظیفه قانونی بخشدار ویا دهیار کلر زنی است؟

اینها روستا هستند کد روستایی دارند چرا توجه نمیشود؟

بخشدار چرام افزود: ۲سال است التماس میکنیم برای آب آرند توجه نمیشود،در چندین جلسه بحث جاری شدن آبهای روستای کره شهبازی در مزارع برنج و سبزیکاریها به صورت مرتب در شورای سلامت مطرح میشود اهمیت موضوع وآلودگی وشیوع بیماریها وسلامت مردم گوشزد میشود اما هیچ کس پاسخگو نیست.

چرا خانه های بهداشت مردم را آموزش نمیدهند وموظف به حفر چاه جاذب نمیکنند؟

چرا طبق قانون با تهدید کنندگان سلامت مردم برخورد نمیشود؟

چرا مصوبات جلسات اجرایی نمیشود؟

افسردیرتصریح کرد: مسئولیت به عهده چه کیست،امیدواریم وظایفمان را به خوبی انجام دهیم ،ازمحل اعتبارات دهیاریها بخشی از مشکلات روستاهای طسوج وگره ای را داریم برطرف میکنیم،نیاز به مساعدت ادارات متولی ومسئولیت پذیری آنها داریم،امیداست در کمیته برنامه ریزی نیز به این وضعیت توجه ویژه شود وجزءطرحهای پیشنهادی آب وفاضلاب روستایی باشند.

بخشدار چرام افزود:طبق وظیفه مشکلات بخش را مطرح میکنم وقتی سلامت مردم تهدید شود باید جدی تر باشیم امید است خاطری مکدر نشود.