اجرای برنامه های خروجی محور در حوزه فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی ضروری است
اجرای برنامه های خروجی محور در حوزه فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی ضروری است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید برنامه های خروجی محور بدون پول پاشی در حوزه فرهنگی در سطح استان اجرا شود
به گزارش پایگاه خبری ندای اُمّت:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید برنامه های خروجی محور بدون پول پاشی در حوزه فرهنگی در سطح استان اجرا شود.
نشست شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست امام جمعه یاسوج و با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

علی محمد احمدی در این نشست با بیان اینکه گستره مسائل فرهنگی بسیار متنوع است، عنوان کرد: باید رویکرد اصلی شورای فرهنگ عمومی مشخص باشد و مسائل و مشکلات موجود در جامعه به صورت اولویت بندی شده در این نشست مطرح شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی به استان اختصاص یافت، ابراز کرد: ولی متاسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح این اعتبارات شاهد خروجی مطلوبی در این حوزه نیستیم.

وی در خصوص ساخت و تولید فیلم های کوتاه از سوی ارشاد با موضوعات آسیب های اجتماعی، گفت: باید در این راستا موضوعات را اولویت بندی کرد تا شاهد خروجی خوبی در جامعه باشیم.

احمدی افزود: باتوجه به نظرهای مطرح شده این فیلم ها را باید با اولویت بندی از بین حوزه های اقتصادی شامل محیط زیست و فرهنگ کار، حوزه اجتماعی از جمله اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق و قانون گریزی انتخاب و تولید کرد.

وی تاکید کرد: قانون گریزی در بحث فرابخشی یکی از آسیب های موجود در جامعه  است که باید برای مقابله با آن اقدام کرد.

احمدی با اشاره به اینکه عدم هماهنگی و نداشتن تعامل اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها اصلا قابل پذیرش نیست، اظهار داشت: مسئولان ارشاد در نشست بعدی این شورا گزارشی از عملکرد شورای فرهنگ عمومی شهرستان های ۸ گانه ارائه دهند.

وی افزود: این شورا یک شورا حاکمیتی است و مانند سایر شورای های استان دارای اهمیت است و بدون شک با فرماندار و امام جمعه هر شهرستان که در این خصوص کوتاهی کنند قطعا برخورد می شود.

احمدی خواستار تبیین ابعاد شخصیتی ائمه اطهار در حوزه های مختلف از جمله زندگی، کار، بعد معنوی و دینی و شخصیت اجتماعی ائمه شد و گفت: ائمه تنها مبلغ دین نبودند بلکه زندگی و سیره عملی آن نشان دهنده ساده زیستی و شخصیت فرهنگی و اجتماعی آنها است.

حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج نیز در این نشست، اظهار داشت: صرف اعتقاد و سخنوری در خصوص مسائل و مشکلات کافی نیست بلکه مسئولان در ابتدا باید خود مقید و مکلف به حرف های خود باشند و برای رفع آسیب ها گام بردارند تا مردم نیز با مشاهده رفتار و کردار آنها در این خصوص همراه شوند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی ناشی از بیکاری است، گفت: باید فرهنگ کار و تولید در جامعه تغییر یابد.

محمد کاظم نظری معاون سیاسی استاندار نیز در این نشست، ابراز کرد: باید برنامه ها در راستای تحقق کاهش آسیب های اجتماعی باشد و از همپوشانی جلوگیری و زمینه تعامل بیشتز فراهم شود.

وی با اشاره به برنامه های  وزارت کشور در حوزه آسیب های اجتماعی، عنوان کرد: ۱۳ دستگاه در سطح استان در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند.

نظری افزود: نقش برنامه های هدفمند در کاهش این آسیب ها مشهود است از جمله کاهش درصد طلاق در سال ۹۶ به نسبت مدت مشابه در سال ۹۵ نمونه بارز این موضوع است.