مدیرکل دفتر امور روستایی استان کهگیلویه وبویر احمد منصوب شد
مدیرکل دفتر امور روستایی استان کهگیلویه وبویر احمد منصوب شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تسهیلات یک و نیم میلیارد دلاری برای توسعه اشتغال روستایی و عشایری کشور اختصاص داده شده است. وی گفت: برای تشویق روستائیان جهت ماندگاری در روستا‌ها باید اشتغال پایدار را در این مناطق ایجاد کرد. فیلی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ منابع […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تسهیلات یک و نیم میلیارد دلاری برای توسعه اشتغال روستایی و عشایری کشور اختصاص داده شده است.

وی گفت: برای تشویق روستائیان جهت ماندگاری در روستا‌ها باید اشتغال پایدار را در این مناطق ایجاد کرد.

فیلی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ منابع و تسهیلات جهت ایجاد اشغال در روستاهای استان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین کشوری جمعیت روستایی استان از نرم کشوری بالا‌تر است، تصریح کرد: بیش از ۴۵ درصد استان را جامعه روستایی تشکیل می‌دهند و باتوجه اینکه زیرساخت‌های حداقل در روستا ایجاد شده باید زمینه اشتغال پایدار روستایی را ایجاد کرد.

داریوش مظفر مدیرکل سابق دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، اظهار داشت: سند توسعه روستایی برای نخستین بار در استان تدوین شد.

وی عنوان کرد: بیش از ۸۴ دستگاه ماشین آلات برای دهیاری‌های استان خریداری شد و برای جمع آوری پسماند روستایی یک روستا به عنوان پایلوت انتخاب شد.

سید خدادوست موسوی مدیرکل جدید دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، گفت: نبود اشتغال پایدار در روستا‌ها موجب افزایش مهاجرت و رشد حاشیه نشینی و به دنبال آن آسیب‌های اجتماعی در استان شده است.

وی تاکید کرد: علی رغم وجود این مشکلات ظرفیت‌های زیادی در زمینه گردشگری و کشاورزی در استان وجود دارد که باید با شناسایی آن‌ها زمینه اشتغال و توسعه روستایی و جلوگیری از مهاجرت را فراهم کرد.

موسوی افزود: به طور قطع با شناسنامه دار شدن روستا‌ها می‌توان بخش مهمی از مشکلات جامعه روستایی را برطرف کرد و همچنین می‌توان از ظرفیت بنیادهای خیریه برای توسعه روستا‌ها استفاده کرد.

در این آیین از زحمات داریوش مظفر تقدیر شد و سید خدادوست موسوی به عنوان مدیرکل امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.