استقبال آقایان و بانوان چُرامی از آموزش های فنی و حرفه ای
استقبال آقایان و بانوان چُرامی از آموزش های فنی و حرفه ای
استقبال آقایان و بانوان چُرامی از آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان چرام .

ندای امت/ استقبال آقایان و بانوان چُرامی از آموزش های فنی و حرفه ای در این شهرستان.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ندای امت ، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان چُرام گفت: امسال 14 هزار و 564 نفر ساعت بانوان و 13 هزار و 200 نفر ساعت آقایان و در مجموع 27 هزار و 764 نفر ساعت ، دوره مهارت‌آموزی در رشته ی صنایع‌دستی، خیاطی، دوخت کیف چرم، گل سازی ، تولید ترشی جات خانگی ، پرده دوزی و نقاشی روی پارچه ، برق ساختمان ، جوشکاری ، کمک آرماتور بند ، دوره ایمنی بهداشت محیط کار ، پرورش زنبور عسل ، پرورش قارچ ، پرورش طیور خانگی در این مرکز برگزار خواهد شد.

 

 

غلامعلی گرامی نسب با اشاره به اینکه ، تعهد سالانه آموزشی مرکز فنی و حرفه اغی شهرستان چُرام ، در کارگاه‌های مختلف 115 هزار نفر ساعت دوره است که امسال باتوجه به استقبال بانوان و آقایان این شهرستان ، بیش از تعهد ، دوره برگزارشده است افزود : حدود 91 زن و 82 نفر مرد نفر در این دوره ها به صورت رایگان آموزشهای لازم را فرا خواهند گرفت.

 

 

وی با بیان اینکه ، بیش از 5 آموزشگاه آزاد در شهرستان چُرام فعالیت می کنند ، گفت : برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه ای در ایجاد کارگاه‌های زودبازده ، اشتغال پایدار و درآمدزایی بانوان نقش موثری دارد.

 

 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان چُرام ، با بیان اینکه دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در شهرستان چُرام ، از 20 فروردین ماه آغاز شد ، گفت : فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزیِ افراد مختلفِ جامعه ، از همه ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده می‌کند.

 

 

غلامعلی گرامی نسب با اشاره به اینکه 16 دوره ثابت آموزشی در حوزه‌های مختلف برای علاقه‌مندان و چند دوره ثابت نیز برای روستاهای فاقد مراکز فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است ، افزود: در حال حاضر ثبت‌نام در رشته‌های مختلف برای علاقه‌مندان به مهارت آموزی انجام می‌شود.

 

 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان چُرام ، با بیان اینکه ، طرح مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار در شهرستان چُرام ، با هدف توانمند سازی آنان آغاز شده و علاقه مندان با مراجعه به شعب فنی و حرفه ای، مهارت های فنی و حرفه ای و مورد علاقه خود را به صورت رایگان فرا می گیرند گفت : با بررسی های کارشناسی شده، مهارتهای مشاغلی که بازار کار بهتری دارند به متقاضیان آموزش داده می شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه ، دانش‌آموزان، دانشجویان و همه افراد جامعه می‌توانند برای شرکت در دوره‌های آموزشی مرتبط با رشته تحصیلی و رشته‌های مورد علاقه خود به مراکز فنی و حرفه‌ای‌اش مراجعه کنند ، ادامه داد : کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای درشهر چُرام ، شامل کارگاه فناوری اطلاعات ، شبکه سخت افزار، وب، نقشه‌کشی معماری، کارگاه صنایع دستی، دوخت‌های سنتی، گلدوزی، طراحی دوخت، کیف دوزی وچرم دوزی و رشته های دیگر است.

 

 

گفتنی است ، کارآموزان این دوره‌ها ، در آزمون پایان دوره مهارت مرکز فنی و حرفه نیز شرکت خواهند کرد.