از برخورد قاطع و پلمپ کسب و کار های پر ریسک تا تشویق شهروندان وظیفه شناس درچرام/سرتیپ خادمی: شب و روز نمی شناسیم/جعفری: :همه مشاغل حساس وپرخطر اجازه فعالیت ندارند،مشاغل کم خطر می بایست در سامانه سلامت وزارت بهداشت ودرمان واموزش پزشکی ثبت نام نمایند
از برخورد قاطع و پلمپ کسب و کار های پر ریسک تا تشویق شهروندان وظیفه شناس درچرام/سرتیپ خادمی: شب و روز نمی شناسیم/جعفری: :همه مشاغل حساس وپرخطر اجازه فعالیت ندارند،مشاغل کم خطر می بایست در سامانه سلامت وزارت بهداشت ودرمان واموزش پزشکی ثبت نام نمایند

این روزها مردم شهرستان چرام روزهای پر التهابی را می گذرانند، حجم نگرانی ها، اضطراب، استرس مردم به قدری قابل لمس است که مسئولین شهرستان فعالیت هایشان را گسترده تر و بیشتر از پیش کرده اند تا به آنها اطمینان دهند در کنار آنها بوده و برای تضمین سلامتی شهروندان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری ندای امت ؛ عصرامروز بیست و ششم فروردین ماه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان چرام بمنظور اطمینان بخشیدن به مردم در راستای توجه به اهمیت سلامت آنها بصورت میدانی وضعیت حاکم بر شهر را از نزدیک کنترل و بررسی کردند.

سرتیپ خادمی سرپرست ستاد مبارزه با کرونای شهرستان چرام با اشاره به اینکه در راستای حفظ سلامت مردم شب و روز نمی شناسیم گفتند به کمک و همراهی اعضای ستاد به طور مکرر و مداوم بازار و وضعیت شهر را از نزدیک مورد نظارت قرار خواهیم داد و تا حصول نتیجه ی قابل قبول به این روند ادامه خواهیم داد.

در این بازدید چندین پاساژ و کسب و کار های پرریسک به دلیل نقض پروتکل های بهداشتی مصوب کمیته ملی مبارزه با کرونا تعطیل شد، تعدادی از متخلفین بازاری شناسایی و بدون فوت وقت جریمه شده و هشدار کافی دریافت کردند. همچنین بمنظور تشویق و ترغیب کسب و کار های مجاز وظیفه شناس که موازین بهداشتی را مورد توجه قرار دادند و در عمل فاصله ی اجتماعی را رعایت کردند، مورد تقدیر قرار گرفتند.

در حاشیه این بازدید تعدادی از شهروندان بطور مستقیم با اعضای ستاد گفتگو کردند و گلایه ها، انتقادات و پیشنهادات خود را به آنها ارائه دادند‌.
سرتیپ خادمی ضمن تشکر از مردم، تذکر داد که با وجود مجاز بودن فعالیت صاحبان کسب وکار های کم ریسک اما همواره در خانه ماندن بهترین راه کاهش آمار شهرستان است و امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی سیری نزولی در آمار مبتلایان داشته باشیم‌. وی اضافه کرد همراهی دلسوزانه مسئولین صنعت معدن وتجارت وشبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی ، اتاق اصناف ، تعزیرات حکومتی و دیگر اعضای ستاد جهت آرامش خیال مردم و حفظ سلامتی آنهاست و این فعالیت ها در روزهای آینده بیشتر خواهد شد و کیفت اجرای آن نیز بالا تر خواهد رفت.
وی در پایان از جوانان، نخبگان و فعالین فرهنگی و اجتماعی شهرستان چرام در راستای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی مردم جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی مساعدت خواست.

علی جعفری رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان چرام بیان کرد:همه مشاغل حساس وپرخطر اجازه فعالیت ندارند،مشاغل کم خطر می بایست در سامانه سلامت وزارت بهداشت ودرمان واموزش پزشکی ثبت نام نمایند.

وی گفت: اصناف بایدتمام الزامات وموارد بهداشتی را رعایت نمایند،بازرسان بهداشت محیط وحرفه ای بصورت شبانه روزی در شهرستان بازدید وجهت تامین سلامت خود متصدی وشهروندان با متخلفان برخورد می نمایند.

جعفری افزود:مکان هایی که تهدید علیه سلامت عمومی باشد،شناسایی، وضمن پلمپ مکان کسب از ادامه کار انها جلوگیری می نمایند.