آیت الله حسینی : امروز زندگی جامعه وابسته به کار کارگران بوده و اگر زحمات آنها نباشد، امورات جامعه تعطیل خواهد شد/ انسان باید در امورات خود رعایت حلال و حرام را داشته باشد
آیت الله حسینی : امروز زندگی جامعه وابسته به کار کارگران بوده و اگر زحمات آنها نباشد، امورات جامعه تعطیل خواهد شد/ انسان باید در امورات خود رعایت حلال و حرام را داشته باشد
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اگر کار نباشد جامعه تعطیل خواهد شد، گفت: کارگران امروز شرایط خاصی دارند و باید نسبت به بیمه، رفاه، آسایش و بازنشستگی آنها توجه و حقوق آنها نیز به موقع پرداخت شود

به گزارش ندای امت به نقل از شبستان ، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند متعال در سوره فرقان اوصافی برای بندگان خود بیان فرموده «کسانی که طالب بهشت هستند بخشی از اموال خود را انفاق می‌کنند تا خیر و برکت به آنها برسد».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج یکی از راه‌های فقرزدایی را انفاق دانست و گفت: در انفاق نباید خسیس و بخیل باشیم، به گونه‌ای که نباید خانواده شخص انفاق کننده خود نیازمند باشند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های پاک برای خداوند عالم شریکی قائل نیستند، افزود: بالاترین گناه شرک بوده که قابل بخشش نیست و انسان مشرک هرگز وارد بهشت خداوند نخواهد شد.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: انسان در نزد خداوند دارای عزت بوده و نباید خود را به گناه آلوده کند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انسان‌های پاکدامن خود را به گناه و زنا آلوده نمی‌کنند، بیان کرد: پاکدامنی صفت برجسته‌ای است که انسان‌های مومن باید در این راستا تلاش کنند.

وی یادآور شد: انسان مومن و شایسته باید مراقب چشم، گوش و دامن خود باشند که به گناه و فساد آلوده نشود.

آیت الله حسینی اظهار کرد: انسان باید چشم، گوش و دامن خود را رها نکرده و در امورات خود باید رعایت حلال و حرام را داشته باشد.

خطیب نماز جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این شهر ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: انسان ابدیتی در پیش دارد و دنیا ایستگاه آخر نیست و تازه عالم قبر و برزخ آغاز زندگی است.

وی با اشاره به اینکه آخرت مرهون زحمات و تلاش‌های انسان در همین دنیا است، گفت: انسان باید نماز، روزه، زکات و … و همچنین رعایت احکام الهی را داشته باشد تا بتواند به بهشت جاویدان دست پیدا کند.

آیت الله حسینی بیان کرد: خداوند نیازمند اعمال ما نیست بلکه همه اعمال نیک برای بزرگی انسان و رسیدن به بهشت خداوند است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر در دنیا به درستی به دستورات و فرمان خداوند عمل شد، انسان به بهشت خدا می‌رسد.

وی انبیا الهی را آگاه‌ترین انسان‌ها دانست و ادامه داد: اگر کسی مردم را به گناه و فساد دعوت کرد، چنین انسانی بی‌سواد و گناهکار است.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: همه احکام اسلام علمی، پشتوانه علمی دارد و سراسر عقلانیت و خردورزی است.

خطیب نماز جمعه یاسوج به روز ایمنی حمل و نقل اشاره کرد و افزود: باید همه مردم قوانین را رعایت کنند و مسئولان نیز توجه داشته باشند که زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

وی خواستار جلوگیری از رانندگی رانندگان شوتی در مسیرها شد و تاکید کرد: این افراد علاوه بر جان خود، انسان‌های دیگر را نیز به خطر می‌اندازند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده نیز باید از رده خارج شوند، ادامه داد: جاده‌ها نیز باید علاوه بر داشتن ایمنی لازم، علائم راهنمایی و رانندگی در کنار آنها پیش بینی شده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت الله مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، گفت: شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات، اصول، کلام، استادی برجسته، متفکر، انسانی شایسته، انقلابی، شاگرد امام و شخصیت برجسته‌ای بود.

وی با اشاره به اینکه شهادت فیض عظیم الهی است، خاطرنشان کرد: فقدان این عالم برای جامعه، دانشگاه و کشور خسارت بار بود.

آیت الله حسینی ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و اینکه معلم جایگاه رفیعی در جامعه دارد، بیان کرد: تعلیم و تربیت جامعه رسالت عظیمی است که بر عهده معلمان قرار دارد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه تطهیر افکار، فکر و تزکیه بر عهده معلمان است، اذعان کرد: امروز علم تبدیل به یک جریان نگران کننده شده و در قالب بمب بر سر مردم مظلوم غزه فرود می‌آید.

وی ضمن تاکید بر اینکه علم امروز باید مهد آرامش بشریت باشد، یادآور شد: متاسفانه علم امروز تبدیل به کشتار و ناامنی بشر شده است.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه باید در کنار علم تزکیه باشد تا انسان‌ها را به قتلگاه نبرد، افزود: امروز بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه در غزه شهید، حدود ۸۰ هزار نفر زخمی و چند میلیون انسان دیگر نیز آواره شدند که همه این‌ها دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است.

خطیب نماز جمعه یاسوج در فراز پایانی خطبه‌ها روز کار و کارگر را تبریک گفت و از همه زحمات، تلاش‌ها و رنج‌های کارگران که باعث رونق چرخ اقتصاد و تولید می‌شوند، تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر کار نباشد جامعه تعطیل خواهد شد، اظهار کرد: کارگران امروز شرایط خاصی دارند و باید نسبت به بیمه، رفاه، آسایش و بازنشستگی آنها توجه و حقوق آنها نیز به موقع پرداخت شود.

آیت الله حسینی کار را سرمایه عظیمی برای رشد و پیشرفت جامعه دانست و افزود: امروز زندگی جامعه وابسته به کار کارگران بوده و اگر زحمات آنها نباشد، امورات جامعه تعطیل خواهد شد.

امام جمعه شهر یاسوج فعالیت کارگران و تلاش‌های آنها را باعث زنده و پویایی جامعه دانست و گفت: به همین دلیل است که پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود «بر دست کارگر بوسه می‌زنم».