جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان کهگیلویه برگزار شد
جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان کهگیلویه برگزار شد

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان کهگیلویه برگزار شد صبح دیروز جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کهگیلویه با حضور فرماندار کهگیلویه و اعضای ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد. به گزارش ندای امت، در ابتدای جلسه نیکویی زاده دبیر جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کهگیلویه بابیان آسیب های اجتماعی و خانه جوان به […]

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان کهگیلویه برگزار شد

صبح دیروز جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کهگیلویه با حضور فرماندار کهگیلویه و اعضای ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

به گزارش ندای امت، در ابتدای جلسه نیکویی زاده دبیر جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کهگیلویه بابیان آسیب های اجتماعی و خانه جوان به عنوان موضوع جلسه اظهار داشت: آسیب های اجتماعی یک عامل نیست بلکه چندین عامل و مباحث های گوناگونی از جمله فضای مجازی، طلاق، خودکشی دارد.
وی در بحث خانه جوان و واگذاری آنها گفت: این موضوع در حال انجام است و از فرماندار محترم و مسئولین مربوطه تقاضا کرد که کمک کنند تا هر چه زودتر بحث واگذاری خانه ها با سرعت بیشتری انجام و مراحل آن تا پایان سال به اتمام برسد.

نیکویی زاده عنوان کرد: اعتبار خانه جوان کهگیلویه ۹۰۰ میلیون می باشد که مبلغ ۴۰۰ میلیون تخصیص اعتبار و تخصیص اولیه می باشد.

نیکویی زاده در ادامه یادآوری کرد که هیچ گونه پولی و بودجه ای در بحث جوانان در اختیار اداره ورزش و جوانان داده نمی شود و تمام بودجه در اختیار سمن ها می باشد.

محسن رحیمی مسئول موسسه قرب مهر ایثار در این جلسه عنوان کرد: این هفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان است که در شهرستان کهگیلویه برگزار می گردد.
وی در گزارش عملکرد موسسه قرب مهر ایثار دهدشت عنوان کرد: تاکنون ۸۶۲ فقره کارت اعتباری به زوج های جوان داده شده و تعداد ۱۶ زوج که میزان مهریه ی آنها زیر ۱۴ عدد سکه تمام بهار آزادی بود را تامین جهیزیه کردیم و ۹۲ درصد از وام های ازدواج در شهرستان کهگیلویه پرداخت شد.
رحیمی در مورد اعطای تسهیلات وام ازدواج گفت: تاکنون ۲۱۶۳ فقره وام ازدواج در شهرستان به زوج های جوان پرداخت شد و طبق آمار، بانک ملت رتبه اول را در پرداخت دارد.
وی در خصوص پرداخت کارت های اعتباری گفت: بانک انصار رتبه اول را دارد و در این مورد از جناب دهش تقدیر و تشکر کرد.
رحیمی ضمن دعوت از فرماندار جهت حضور در دفتر موسسه قرب مهر ایثار افزود: در دفتر این مؤسسه برای ۴ نفر بصورت تمام وقت اشتغال ایجاد کردیم و مهمترین مشکل موسسه را نبود انبار جهیزیه عنوان کرد و از فرماندار در این خصوص درخواست کمک کرد.

آقای شریعت کارشناس حوزه جوانان ضمن تقدیر و تشکر از اعضای ستاد و فرماندار محترم شهرستان عنوان کرد: ورزش و جوانان دبیر ستاد ساماندهی جوانان می باشد و همه مسئولین و ادارات در قبال جوانان مسئولند.
وی گفت: شهرستان کهگیلویه در حوزه جوانان در استان مقام اول و در کشور مقام هفتم را کسب نموده و از طرف مدیر کل ورزش و جوانان از اعضای ستاد ساماندهی جوانان شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

فرماندار محترم شهرستان کهگیلویه هم ضمن عرض ادب و احترام خدمت اعضای ستاد ساماندهی جوانان به بحث آسیب های اجتماعی در حوزه جوانان پرداخت و اقدامات دولت در زمینه اشتغال جوانان در شهرستان کهگیلویه از جمله پتروشیمی، سیمان سپو، گاز رسانی به قلعه ریسی و دیشموک، پروژه آب رسانی، نیروگاه سیکل ترکیبی را از مهمترین اقدامات دولت در حوزه اشتغال جوانان در شهرستان کهگیلویه برشمرد.

مریم پرندوار بانوی فرهیخته اجتماعی سیاسی ضمن تقدیر تشکر از فرماندار و مدیران عنوان کرد: بحث حیثیت و آبروی بانوان در این شهر دغدغه ای مهم است و همه باید این موضوع را درک کنند.
وی گفت: آبرو از نان شب هم واجبتر است اما داشتن شغل و درآمد نیز مهم است.
این بانوی فعال اجتماعی از کمبودها و عدم امکانات در این شهر صحبت کرد و افزود: در این شهر کوچیک هیچگونه جای تفریحی وجود ندارد نه پارکی و نه منبع درآمدی، و بانوان تحصیلکرده از بیکاری در این شهر رنج می برند.
خانم پرندوار گفت: برای رفع این معضل باید ریشه ای عمل کرد، حداقل کاری که می توان انجام داد راه اندازی چند تولیدی در سطح شهرستان برای اشتغال بانوان است و در این مسیر از اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز انتظار همکاری داریم.
این بانوی فعال اجتماعی در پایان صحبت های خود از دو جوان پر انرژی که نهایت همکاری را انجام میدهند و همیشه نیز پای کار هستند جناب عدالتمند مشاور جوان فرماندار کهگیلویه و جناب حاج سیاوش زمان مدیر نمونه میراث فرهنگی شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه جلسه رضا عدالتمند مشاور فرماندار کهگیلویه ضمن تبریک پیشاپیش سال نو، جوانان را رکن اساسی جامعه دانست و گفت: مطابق صحبت های رییس جمهور محترم جناب دکتر روحانی در مورد میدان دادن به جوانان از مدیران استانی و شهرستانی انتظار دارم که از جوانان بیشتر استفاده کنند و از نظرات مشاوره آنها بهره لازم را ببرند.
وی در پایان صحبت های خود از مدیران درخواست کرد که عملکرد خود و دستگاه مربوطه را جهت تنویر افکار عمومی اعلام نمایند.

در پایان جلسه از فرماندار محترم و ریس ستاد ساماندهی جوانان، نیکویی زاده دبیر ستاد، فروزان مدیر آموزش و پرورش، طارم ریس راه و شهرسازی، کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که در پر کردن اوقات فراغت جوانان شهرستان نقش ویژه ای داشتند تجلیل شد.