عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در توزیع شیر توسط آموزش و پرورش چرام ، منجر به صدور حکم توقیف شیرها شد
عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در توزیع شیر توسط آموزش و پرورش چرام ، منجر به صدور حکم توقیف شیرها شد

اداره آموزش و پرورش چرام در چند روز گذشته اقدام به توزیع شیر جهت کمک غذایی دانش آموزان کرده است

 

 

به گزارش پایگاه خبری ندای امت ، اداره آموزش و پرورش چرام در چند روز گذشته اقدام به توزیع شیر جهت کمک غذایی دانش آموزان کرده است .

این توزیع شیر به صورت تماس تلفنی با خانواده دانش آموزان و در حالی صورت گرفت که مدارس تعطیل بوده و حتی امتحانات از طریق فضای مجازی صورت می گیرد .

طی اطلاعات به دست آمده از منابع آگاه به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط آموزش و پرورش ، کارشناسان بهداشت محیط شهرستان چرام چندین مرحله تذکرات لازم را به عاملان توزیع شیر دادند ولی موارد بهداشتی رعایت نشد وشیرها روزانه بین خانواده ها توزیع می شود.

خبرنگار ما علت نگرانی شبکه بهداشت را جویا شد که کارشناس بهداشت محیط چرام عنوان کرد: از جمله مواردی که نگرانی حوزه بهداشت محیط را در پی داشته است ، محل نگهداری شیرها باید زیر نظر حوزه بهداشت محیط و با رعایت موارد بهداشتی باشد.

مورد دیگر ، باید خودروی حامل شیر ها سرپوشیده و یخچال دار باشد.

مورد دیگر، شخصی که توزیع این شیرها را به عهده گرفته است باید دارای کارت بهداشت و آزمایشات سلامت جسمانی را انجام داده باشد.

وی گفت ، در حال حاضر برای بهداشت مشخص نیست چه کسی این شیرها را توزیع میکند و شاید عامل توزیع مبتلا به بیماری کرونا باشد. و رعایت موارد دیگر بهداشتی که از نظر بهداشت، این کار آموزش و پرورش تخلف آشکار است و بدون هماهنگی اقدام به تخلیه ، انبار و توزیع شیرها کرد .

به گزارش ندای امت ، طی حکم رسمی از طرف دادستان محترم چرام حکم توقیف شیرها صادر شده است .