در سال جاری به همت بنیاد برکت بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ طرح جدید اشتغالزایی در روستا‌های چرام ایجاد می‌شود
در سال جاری به همت بنیاد برکت بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ طرح جدید اشتغالزایی در روستا‌های چرام ایجاد می‌شود

خبرنگار:محسن زارعی

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در این استان در جلسه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان چرام گفت: بنیاد برکت در سال ۹۷ فعالیت خود را در بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه آغاز کرده که در همان سال ۳۳۲ طرح اشتغالزایی را در این شهرستان اجرا کرد.

به گزارش  ندای امت به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در این استان در جلسه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان چرام گفت: بنیاد برکت در سال ۹۷ فعالیت خود را در بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه آغاز کرده که در همان سال ۳۳۲ طرح اشتغالزایی را در این شهرستان اجرا کرد.
علی سجادی افزود: این بنیاد از پارسال در سه شهرستان بویراحمد، کهگیلویه و باشت در زمینه اشتغالزایی فعالیت دارد و در این سه شهرستان هزار و ۲۰۰ طرح اشتغالزایی اجرا شد.
وی با بیان اینکه امسال نیز شهرستان چرام، گچساران، دنا و بهمئی اضافه شد، گفت: بنا داریم امسال بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ طرح جدید اشتغالزایی در حوزه روستا‌های شهرستان چرام اجرا کنیم.
سجادی افزود: در جلسه کمیته توسعه اشتغالزایی شهرستان چرام تعداد ۲۰ روستای بالای ۵۰ خانوار انتخاب شده که به زودی بحث شناسایی و انتخاب کسانی که شرایط دریافت این تسهیلات اشتغالزایی را دارند انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: تسهیلات اشتغالزایی کم بهره این بنیاد در زمینه‌های کشت گیاهان دارویی، دام سبک و سنگین، پرورش مرغ، بوقلمون، بلدرچین، مشاغل خانگی و تولیدی پوشاک که توسط کمیته توسعه اشتغالزایی شهرستان چرام مشخص شده پرداخت می‌شود.
سجادی با بیان اینکه میزان تسهیلات از ۸ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان است، عنوان کرد: این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۵ ساله، اقساط آن‌ها در برخی بانک‌های عامل شش ماهه و در برخی یک ساله است.
گفتنی است بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه اشتغالزایی از سال ۹۷ فعالیت خود را در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز کرده است.