۲ آمبولانس تحویلی در سرفاریاب راننده ندارند/تکلیف بیماران اعزامی چیست؟/وعده های استخدام راننده چه شد؟
۲ آمبولانس تحویلی در سرفاریاب راننده ندارند/تکلیف بیماران اعزامی چیست؟/وعده های استخدام راننده چه شد؟

به دلیل کمبود امکانات و نبود نیروی متخصص درمانگاه جوابگوی نیازهای مردم نیست مردم این منطقه بسیار محرومند و در بخش درمان با مشکلات زیادی روبه رو هستند

به گزارش ندای امت در پی تماس های مکرر شهروندان از نبود راننده آمبولانس و وضعیت شلوغی و ازدحام جاده باغچه سادات و تصادفات زیاد متاسفانه در مانگاههای سواری و سرفاریاب که دارای دو دستگاه امبولانس هستند فاقد راننده هستند و مردم مجبور هستند در موقع نیاز بیماران را با خودروهای شخصی جابجا می‌کنندکه مشکلات زیادی به وجوداورده است .

به گزارش خبرنگار دهدشت نیوز از سرفاریاب:به دلیل کمبود امکانات و نبود نیروی متخصص درمانگاه جوابگوی نیازهای مردم نیست مردم این منطقه بسیار محرومند و در بخش درمان با مشکلات زیادی روبه رو هستند، در موقع بیماری یا باید از درمان کامل صرف نظر کنند و یا به شهرستانهای دیگر مراجعه کنند که در زمان اعزام به دیگر شهرستان هاباتوجه به نبود راننده مجبور هستند با خودروی شخصی فاصله ۳۵الی ۴۰ کیلومتری را طی کنند .
درخواست‌ مردمی در خصوص استخدام راننده در در مانگاه های سواری و سرفاریاب به حق است و مسئولان ذیربط باید به سرعت این خواسته ضروری را عملیاتی کنند زیرا که به واقع نبود راننده در این بخش مشکلات زیادی به بار می اورد .

شهروندان این شهر و همچنین مسافرین عملا در معرض خطر هستند و اگر مشکلی برای شان پیش بیاید تا بخواهند به دهدشت برسند ممکن است اتفاقات ناگواری برایشان پیش بیاید.
وجود راننده با خدمات مربوطه ضروری است و این موضوع هیچ ارتباطی به جمعیت ندارد و اینکه بگوییم به علت عدم استخدام دانشگاه راننده نداریم هیچ وجه قابل توجیه نیست
بنا به اظهارات مردم، مرکز بهداشتی درمانی شهر سرفاریاب و سواری که فاصله آن تا مرکز شهرستان بالغ بر ۴۰ الی ۷۰ کیلومتر است، فقط در ساعات اداری پاسخگو است و اگر فردی، شب بیمار شددرصورتی که دکتر ان را ویزیت کند چگونه خود را به شهرستان برساند؟.

ر.ی، یکی از اهالی شهر سرفاریاب اظهار کرد: برای شبانه روزی شدن مرکز بهداشتی درمانی سرفاریاب و سواری از طریق مسئولان مربوطه در استان و نمایندگان پیگیری کردیم اما هنوز جواب درستی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان به مردم داده نشده است و همچنان مسئولان امروز و فردا می‌کنند.
د،ک افزود: سرفاریاب از امکانات و تجهیزات پزشکی محروم است و مسئولان همچنان قول می‌دهند اما عمل نمی‌کنند.

وی؛ مهمترین مشکل شبکه بهداشت و درمان سرفاریاب کم توجهی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شهرستان چرام عنوان کرد و گفت: درمانگاه ها فقط تا ساعت۱۴ خدمات ارائه می دهد و مسئولان مربوطه شهرستانی مدعی هستند که اگر بیمار اورژانسی باشد پزشک موظف به درمان است اما تا زمانی که در درمانگاه بسته است و پزشک بیمار را ندیده چگونه تشخیص می دهد؟ از طرفی آیا کسانی که درد کلیه، سردر، غفونت گلو، تب شدید و….دارند باید تا باز شدن درمانگاه درد را تحمل کنند.
ب.ن یکی دیگر از مشکلات شهر سرفاریاب در حوزه بهداشت و درمان نبود داروخانه شبانه روزی عنوان کرد و گفت: تنها داروخانه سرفاریاب تا ساعت ۱۴ باز است و بعداظهرها هم ساعاتی فعالیت دارد و بیمارانی که در نیمه شبها به دارو احتیاج داشته باشند باید تا صبح روز بعد صبر کنند تا داروخانه باز شود و نبودن وسیله رفت و آمد به مرکزشهرشتان ، گرفتن دارو را برای مردم منطقه مشکل ساز کرده است.
در حال حاضر مشکلات در مانگاهها یکی و دوتا نیست اما انتطار داریم با توجه به اینکه مدت چهارسال شخصی به نام داورپناه به صورت رایگان کا ر جابجایی بیماران را انجام میداداولا دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت چرام در استخدام راننده امبولانس اقدام کنند ودوم در بحث شبانه روزی دارو خانه چاره اندیشی شود .

شنیده ها حاکی از ان است که در روز گذشته یکی از کارمندان در مانگاه سادات را بعنوان راننده امبولانس سرفاریاب مشخص کرده اند ولی اینکه این شخص باتوجه به اینکه در سادات زندکی می کنند می توان در حل این مشکل کمک کند یا نه؟اصلا ایا می ماند ؟

البته لازم به ذکر هست معاونین دانشگاه علوم پزشکی وعده حل مشکل راننده امبولانس های بخش را داده بوند ولی چرا اقدام نشد…