جولان ویروس کرونا در چرام/مسئولین درعمل به فکر مبارزه باکروناباشند
جولان ویروس کرونا در چرام/مسئولین درعمل به فکر مبارزه باکروناباشند

شنیده ها حاکی از این است که یکی از این افراد مبتلا به کرونا که در سطح شهر آزادانه جولان میدهد از کارکنان شبکه بهداشت شهرستان است ک در اینجا ضرب المثل ” هر چه بگندد نمکش میزنن وای به روزی که بگندد نمک” مصداق پیدا میکند

با توجه به شیوع موج دوم کرونا در کشور و مشخصا استان کهگیلویه و بویراحمد، خوشبختانه شاهد تمهیدات لازم از طرف مسئولین ذی ربط بخصوص استانداری و دانشگاه علوم پزشکی استان بوده ایم و مدام‌ شاهد بوده ایم که از طرف هر دو مجموعه، تاکید زیادی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی داشته، بطوریکه ورود به ادارات و سازمانها و بانک ها بدون ماسک ممنوع شد.

اما در شهرستان چرام، قصه ی کرونا شرح دیگری دارد، شهرستان چرام در موج اول کرونا، تا چند روز اول به مانند بقیه ی شهرستانهای استان وضعیت عادی داشت ولی با توجه به شرایط فرهنگی حاکم بر شهرستان چرام بخصوص مراودات بسیار و خون گرمی مردم این شهرستان و کوچک بودن فضای شهری و تراکم زیاد در خیابان و فروشگاهها و در نهایت عدم رعایت فاصله اجتماعی و قرنطینه نکردن افراد بیمار بصورت جدی ، به یک باره به مرز هشدار و وضعیت قرمز رسید.
متاسفانه این ایام، نیز خبرهایی از شهرستان چرام شنیده میشود ک مردم را دوباره نگران کرده است. از یک طرف شاهد مثبت بودن تست آزمایش چند شهروند چرامی بعد از حدود یک ماه بوده ایم و از طرفی دیگر شاهد گزارش های مردمی از جولان کرونایی ها در سطح شهر چرام هستیم. شنیده ها حاکی از این است که یکی از این افراد مبتلا به کرونا که در سطح شهر آزادانه جولان میدهد از کارکنان شبکه بهداشت شهرستان است ک در اینجا ضرب المثل ” هر چه بگندد نمکش میزنن وای به روزی که بگندد نمک” مصداق پیدا میکند.
با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان، مشخصا
ترددها و رفت و آمدهای درون و برون شهری را عامل شیوع ویروس، و افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میرها میداند.

لذا از فرماندار و مدیریت شبکه بهداشت شهرستان تقاضا داریم ک با جدیت بیشتری به این مهم توجه نمایند تا شاهد حوادث ناگوار و بحران دوم کرونا در سطح شهرستان نباشیم.

 

 

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین پایگاه خبری ندای امت  است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید