تخصیص 440 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 به واحدهای تولیدی استان جهت بازسازی ونوسازی آنها/۴۰ واحد صنعتی راکد در کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید باز می‌گرد
تخصیص 440 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 به واحدهای تولیدی استان جهت بازسازی ونوسازی آنها/۴۰ واحد صنعتی راکد در کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید باز می‌گرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای جهش تولید باید از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بهره لازم را در جهت بازسازی، نوسازی، توسعه ظرفیت ها، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، حل مشکلات واحد ها با دستگاه های خدمات رسان و دیگر دستگاه ها مثل بیمه و مالیات ببریم

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری ندای امت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای جهش تولید باید از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بهره لازم را در جهت بازسازی، نوسازی، توسعه ظرفیت ها، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، حل مشکلات واحد ها با دستگاه های خدمات رسان و دیگر دستگاه ها مثل بیمه و مالیات ببریم.

۴۰ واحد صنعتی راکد در کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید باز می‌گرد:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس برنامه ریزی و هدف گذاری انجام شده و برای تحقق شعار «جهش تولید» ،۴۰ واحد صنعتی راکد استان در سال جاری فعال شده و به چرخه تولید برمی گردد.

سالار حسین پور اظهار داشت: از این تعداد ۲۰ واحد صنعتی در نواحی و شهرک های صنعتی استان و ۲۰ واحد دیگر خارج از نواحی و شهرک های صنعتی استان قرار دارند.

وی افزود: همچنین فعال کردن خالی ۱۰ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان و ۱۰ واحد صنعتی خارج از شهرک ها در دستور کار امسال این سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد واحد های صنعتی در استان که قابلیت برگشت به چرخه تولید را دارند حدود ۹۰ واحد هستند و ۱۲۰ واحد صنعتی دیگر قابلیت برگشت به چرخه را ندارند به این معنی که هم اینک تنها سوله ای خالی یا در تملک بانک و موارد مشابه قرار دارند.

حسین پور ابراز داشت: میزان اشتغال واحد های فعال صنعتی در استان، پنج هزار و ۳۰۰ نفر بوده و اشتغال کل واحد های غیر فعال استان(قابل احیا و غیر قابل احیا) ۲ هزار و ۸۰ نفر است.

وی تصریح کرد: واحد های تولیدی بسیار خوبی در زمینه آب معدنی، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، مصالح ساختمانی، موکت و موارد دیگر در این استان وجود دارند که قابلیت صادرات داشته و می توانند کمک مطلوبی به تحقق شعار سال «جهش تولید» داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: در راستای جهش تولید باید از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بهره لازم را در جهت بازسازی، نوسازی، توسعه ظرفیت ها، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، حل مشکلات واحد ها با دستگاه های خدمات رسان و دیگر دستگاه ها مثل بیمه و مالیات ببریم.

حسین پور ابراز داشت: سال گذشته از محل تبصره ۱۸ حدود ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار واحد های تولیدی استان قرار گرفت و در خصوص بازسازی و نوسازی و سرمایه در گردش و سرمایه ثابت هزینه شد.