یادواره شهدای چاروسا برگزارشد
یادواره شهدای چاروسا برگزارشد

چهارمین یادواره سیزده شهید تاماولی در کلات بندان چاروسا   اهم  سخنرانی سیدفرزاد نجات نیا دستیار وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در چهارمین یادواره سیزده شهید تاماولی در کلات بندان چاروسا (دوم فروردین ۹۷)   در اهمیت برگزاری یادواره ها و سبک زندگی شهدا در دوران دفاع مقدس همچون ایثار، از خودگذشتگی و یادآوری روحیات […]

چهارمین یادواره سیزده شهید تاماولی در کلات بندان چاروسا

 

اهم  سخنرانی سیدفرزاد نجات نیا دستیار وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در چهارمین یادواره سیزده شهید تاماولی در کلات بندان چاروسا (دوم فروردین ۹۷)

 

در اهمیت برگزاری یادواره ها و سبک زندگی شهدا در دوران دفاع مقدس همچون ایثار، از خودگذشتگی و یادآوری روحیات شهداء با حضور همرزمان، بستگان شهید، با عنایت به اینکه ذهن جوان امروز صوتی تصویریست، انتقال مفاهیم و پک کامل در قالبهای روز با نمایش عکس و کلیپ و خاطره به نسلهای بعد می باشد تا نسل سوم و چهارم نپندارند که افسانه و اسطوره سازی شده است.

رشد و تحول سریع روحی شهدا و پیمودن ره صد ساله، با بیان نمونه؛ که شهید حسین رزمنده بیسواد (به تقوا شهرت نداشت و در شجاعت زبانزد بود)و عالمی همچون عبدالمحمد تقوی نویسنده کتاب ذکرالله (در تقوا شهرت داشت) در شبهای والفجر هشت به یک نقطه رسیدند و هر دو از شهادت خود خبر دادند.

بخشی از مناجات شهید اکبر آخش از شهدای پد خندق با مادر خویش که سرشار از عرفان بود و در پایان بخش آن مردم را به همدلی و دوری از تفرقه دعوت کرده بود و مبنای بخشی از صحبت با اهالی منطقه و مسئولین قرار گرفت که تنها با اتحاد و همدلی مشکلات مرتفع خواهد شد.

اگر امام خمینی (ره) دفاع مقدس را از اوجب واجبات می دانست الان امام امت سیزده سال است اقتصاد رو به عنوان یک تاکتیک در کوتاه مدت مطرح می کند (نه بعنوان غایت انقلاب اسلامی) منویات رهبری در نامگذاری سال بنام حمایت از کالای ایرانی و چه باید کرد در سطح شهرستانی موضوعاتی در دوری از سستی و تنبلی و اسراف و تبذیر و استفاده از کالای ایرانی تحلیل و تفسیر مطرح شد.

انتقال فرصتها طی این سالیان از نسل اول و دوم به نسلهای سوم و بعد آن انتقال پیدا نکرده و واگذاری کارها در صحبت رهبری انقلاب ناظر به همین بی توجهی ها بوده است. و نمونه موفق صدارت و فرمانبری جوانان در عرصه کلان مدیریتها، عملکرد در موقعیت اقدام وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات بوده است.

خواستگاه و مطالبات مردم در کنار نیاز به آب و گاز و برق و ارتباطات شنیداری به اتصال و انتقال دیتا و پهنای باند برای ایجاد رفاه تغییر ذائقه پیدا کرده است.

در آینده نزدیک و تحول و اقتصاد دیجیتال خلاقیتهای جوانان تعیین کننده خواهد بود که در ذهن و فکر جوانان ماست و نباید فرزندان این منطقه به ناتوری و نگهبانی و در پروژهای نفت و گاز و پتروشیمی و کارهای عمرانی افتخار کنند!

در راستای تبیین سیاستهای حاکمیت در ایجاد اشتغال روستایی و اعطای تسهیلات ارزان قیمت، تحلیل یک استارتاپ در فروش محصولات روستایی بعنوان یک کار موفق برای ایجاد ذهنیت و برانگیختن خلاقیت های جوانان بیان شد.