توپ آتش سوزی های چرام،در میدان آتش نشانی شیخ حسین / انتقادی که بخشدار مرکزی چرام از آتش نشانی شیخ حسین کرد
توپ آتش سوزی های چرام،در میدان آتش نشانی شیخ حسین / انتقادی که بخشدار مرکزی چرام از آتش نشانی شیخ حسین کرد

هرگاه ما به ماشین آتش نشانی احتیاج داریم یا جواب تلفن مارا نمی دهند و یا می گوید ما وارد نیستیم که آتش را خاموش کنیم، تقاضا دارم یک نفر یا بصورت امریه ویا جذب مخصوص ماشین آتش نشانی شود تا بتوانیم کمک رسانی نماییم

به گزارش ندای امت ، شنبه یازدهم اردیبهشت ماه ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان چرام با حضور اعضای ستاد تشکیل شد

هادی فتاحی اصل فرماندارشهرستان چرام با اشاره به  خشکسالی۱۴۰۰ گفت:
امسال از جمله سالهایی است که با  خشکسالی ایجاد  شده  در طول پنجاه سال گذشته وجود نداشته است و احتمال بحران های زیادی وجود دارد و انتظار می رود با کمک اعضای ستاد در این زمینه پیشگیری هایی صورت پذیرد.

وی در ادامه افزود:به علت کم بارشی محصول دیم یا رشد نکرده و یا قابل برداشت نیست به همین دلیل آتش سوزی در مزارع غیر محتمل نیست و باید از قبل چاره اندیشی شود.

وی تاکید کرد تمام اعضای ستاد بحران وادارات باید هنگام وقوع هر حادثه ای حضور داشته باشند وعذرهیچ کسی پذیرفته نیست و افزود: به دلیل کوچ زود هنگام عشایر باید برای تامین آب شرب آنها برنامه ریزی کنیم.

در ادامه جلسه افسردیر بخشدار مرکزی شهرستان چرام توضیحات تازه ای را عنوان کرد: شهرستان چرام با توجه به نوپا بودن اکثر ادارات آن یا نمایندگی است و یا هیچ امکاناتی ندارد اگر بتوانیم در مواقع بحران از مدیران استانی تقاضا نماییم که به کمک شهرستان چرام بیایند مشکل حل می شود.

وی در خصوص خودروی آتش نشانی گفت: ما تابع قانون هستیم اگر دستور مقامات بالا بر این قرار گرفت که آتش نشانی دهیاری در اختیار شهرداری باشد ما هم عمل خواهیم کرد.

وی در مورد عدم همکاری دهیاری روستای شیخ حسین با بخشدار مرکزی در مواقع آتش سوزی چنین گفت: هرگاه ما به ماشین آتش نشانی احتیاج داریم یا جواب تلفن مارا نمی دهند و یا می گوید ما وارد نیستیم که آتش را خاموش کنیم، تقاضا دارم یک نفر یا بصورت امریه ویا جذب مخصوص ماشین آتش نشانی شود تا بتوانیم کمک رسانی نماییم.

صفرپور مدیریت کشاورزی در خصوص بحران های پیش روعنوان کرد:

ما چالش آتش سوزی مزارع و چالش برداشت گندم دیم را داریم که برنامه ریزی شده امسال آن را مدیریت شده انجام دهیم و با دهیاران نیز جلسه داشتیم و تقسیم بندی کرده ایم که کمباین ها در چه مکانهای کار کنند.
وی در مورد بیمه خشکسالی گفت: اگر کشاورزی محصول خود را بیمه نکرده باشد هزینه خشکسالی به او تعلق نخواهد گرفت و این را بطرق مختلف اطلاع رسانی نموده ایم.
وی برای جلوگیری از آتش زدن مزارع گفت: با تعدادی افراد صحبت شده که گاه و گلش را بعد از برداشت گندم جمع آوری نمایند و سنگ ها موجود در مزارع نیز جمع شود.
دستور مدیر هلال احمر گفت: ضمن تبریک روز کارگر انتظار می رود اداراتی که موظف هستند امکانات لازم را برای اطفای حریق در اختیار داشته تا ما هم بتوانیم کمک رسان خوبی باشیم، خوب می دانیم البسه آتش نشانی مخصوص است و در اختیار اداره هلال احمر نیست، انتظار همکاری بیشتری از  اداره های عصور  ستاد بحران داریم.

نوری زاده شهردار چرام موضوع آتش نشانی را اینگونه بیان کرد:
بعلت استفاده غیر تخصصی از ماشین آتش نشانی تاکنون یکصد و پنجاه میلیون تومان ضرر به شهرداری وارد شده است و نتوانستیم یک آتش را مهار کنیم، زمینهای ناهموار و سنگلاخی مانع خدمت رسانی به مردم است و هزینه سنگینی به بیت المال تحمیل می شود.
اگر اتومبیل دهیاری در اختیار ما باشد بهتر می شود به آسیب دیده ها خدمت کرد.

وی گفت: از آب و فاضلاب گلایه  داریم، تمام سطح شهر را کنده کاری می کنند و بعد از تعمیر شکستگی لوله ها اون منطقه به امان خدا رها میشود و شهرداری باید آن را درست کند.