از حرف تا عمل شورای منتخب شهر لیکک؛پرهیز از طایفه گرایی و قوم گرایی یا خروج از ریل عدالت و انتخاب شهردار طایفه ای
از حرف تا عمل شورای منتخب شهر لیکک؛پرهیز از طایفه گرایی و قوم گرایی یا خروج از ریل عدالت و انتخاب شهردار طایفه ای

طبق بررسی های انجام شده در این انتخابات روشن و مبرهن است که مردم از وجود شورای ناکارآمد خسته شدند و به دنبال افرادی بودند تا همه مردم را با نگاه عدالت ببینند

به گزارش پایگاه خبری ندای امت ، جمعی از جوانان شهر لیکک با ارسال مطلبی به پایگاه خبری ندای امت ، از منتخبین شورای شهر لیکک خواسته آمد تا برای انتخاب شهردار از هرگونه طایفه گرایی و قوم گرایی پرهیز و جلوگیری کنند ، متن کامل به شرح ذیل است

بسم الله الرحمن الرحیم

اینک نوبت به انتخابی رسید که حرف و عمل شورای منتخب را مشخص می کند.

انتخابی که می تواند تماما در خدمت مردم باشد و منافع عمومی آن ها را ایجاد کند و هم می تواند با کمی اغماض مردم را همچنان در ناامیدی نگه بدارد.

مردم شهرستان بهمئی در انتخابات شورای شهر نشان دادند این بار می خواهند با عبور از بعضی سنت های اشتباه به داد شهر و دیارشان برسند و شاهد خدمتی اثرگذار باشند.

طبق بررسی های انجام شده در این انتخابات روشن و مبرهن است که مردم از وجود شورای ناکارآمد خسته شدند و به دنبال افرادی بودند تا همه مردم را با نگاه عدالت ببینند.

قطعا ماحصل کارآمدی و دغدغه مندی شورای منتخب در انتخاب “شهردار” توانمند خودش را نشان می دهد.

انتخاب شهردار در واقع نشان می دهد که شورای منتخب فقط به شعارها بسنده کرده اند یا اینک به دنبال عملی کردن آن ها می باشند.

و اما بعد..

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با همه فراز و نشیب ها به پایان رسید. و از میان همه افراد ثبت نامی در لیکک ۵ نفر حائز بیشترین آراء شدند.

نزدیک به یک ماه تا آغاز کار شورای جدید و پایان کار شورای قبلی مانده است.

شورای قبلی با چالش ها و حاشیه های زیادی رو به رو بوده است و البته باید گفت ایجاد کرده است. علی رغم آنکه در بین آنها افراد کارآمدی هم وجود داشت اما کلیت و برآیند شورای قبلی ناکارآمد بود. این ناکارآمدی از وضعیت کوچه ها و خیابانها و ظاهر شهر کاملا پیداست. به علاوه تمامی حواشی و معامله ها و زد و بند هایی که توسط خود اعضا در فضای عمومی و مجازی بیان شده است.

اما آیا این شورا می توانست عملکرد بهتری داشته باشد؟ بدون شک پتانسیل کارآمدی وجود داشته است. اما برخی مسائل و حواشی آنها را به سمت ناکارآمدی سوق داد.

قوم گرایی و طایفه گرایی، منافع شخصی و فامیلی، و انتخاب شهردار ناکارآمد بدون در نظر گرفتن شاخص‌های مدیریتی و البته بر اساس معامله و منافع شخصی(به اذعان اعضای شورا) از مهمترین دلایل ناکارآمدی شورای پنجم می باشد.

ماحصل تمامی این اقدامات و بی تدبیری ها، عقب ماندگی توسعه شهری، ظاهر مرده و بی روح شهر، شهرداری مقروض، ماه ها حقوق معوق کارگران و کارمندان و ده ها مشکل و‌معضل در مدیریت شهری بوده است.

اینک امید مردم مظلوم شهر لیکک به منتخبین جدید شورای شهر است که اتفاقا مباحث محافل مردمی نشان می دهد که ترکیب پنج نفره ی آنها امید را در دل مردم زنده کرده است.
همین موضوع مسئولیت این عزیزان را به مراتب سخت تر کرده است. بخصوص اینکه اغلب این عزیزان با شعارهایی از جمله مقابله با طایفه گرایی و قبیله گرایی و خدمت صادقانه و شفافیت و .. اعتماد مردم را جلب کرده اند.

پس از انتخابات، اوج حسن نیت و عزم راسخ منتخبین شورا برای پاسخ به اعتماد مردم در انتخاب شهردار است.

شهرداری لیکک بیش از هر چیزی نیازمند مدیری سالم، کارآمد ،جهادی، برنامه ریز و دارای تعامل بالا برای جذب منابع و اقتدارگراست تا بتواند بخشی از مسائل شهری را حل نماید.

مردم از منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی انتظار دارند به شعارها و وعده های خود عمل نمایند. مهمترین خواسته های مردم از اعضای جدید شورا طبق وعده های داده شده به شرح زیر است:

۱- از هرگونه طایفه گرایی و قوم گرایی پرهیز و جلوگیری کنند.
۲- منافع عمومی شهر و مردم را در نظر گرفته و بر منافع شخصی ترجیح دهند.
۳- شهرداری سالم، توانمند، مدیر، مقتدر و اهل تعامل برای جذب منابع مالی و فراطایفه ای انتخاب کنند.

۴- اعضای شورا و شهردار باید همراه و همدل و در کنار هم برای خدمت به مردم تلاش کنند.
۵- در جهت زیبا سازی شهر بخصوص ورودی و خروجی شهر از تمام توان و ظرفیت بهره ببرند.
۶- برای فرهنگ عموی شهری و مدیریت توسعه محور شهری برنامه جامع داشته باشند.

امید داریم منتخبین ششمین دوره ی انتخابات شورای شهر لیکک از این آزمون سخت که اوج و شروع آن در انتخاب شهردار است سربلند بیرون بیایند و در خدمت رسانی صادقانه به مردم شهرشان موفق و پیروز باشند.

فراموش نکنیم بهترین قضاوت گران برای شورای منتخب بعد از خداوند متعال عمل خود آن هاست و مردم هم نظاره گر هستند.
چهار سال آینده همه شما قضاوت خواهید شد.

والعاقبة للمتقین