انجام جراحی نادر دیسک بین مهره ای از طریق قفسه سینه در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت
انجام جراحی نادر دیسک بین مهره ای از طریق قفسه سینه در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت

برای اولین بار در استان جراحی نادر دیسک بین مهره ای از طریق قفسه سینه توسط جراح توانمند و حاذق بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با موفقیت انجام گرفت

به گزارش ندای امت ، برای اولین بار در استان جراحی نادر دیسک بین مهره ای از طریق قفسه سینه توسط جراح توانمند و حاذق بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با موفقیت انجام گرفت.

دکتر عبدالحمید براتی متخصص جراحی مغز و اعصاب با انجام جراحی نادر دیسک بین مهره ای از طریق قفسه سینه که برای اولین بار درسطح استان و بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت صورت گرفت باری دیگر رنج بیماری چند ساله را از خانواده ای بدور کرد.

وی در خصوص این عمل نادر و ویژه گفت: دیسک‌های ستون فقرات سینه ای نادر و از نظر نحوه جراحی چالش برانگیز هستند و با خطر ضعف یا فلج پاها و اختلالات ادرار و مدفوع همراهند، دیسکهای کمری معمولا از پشت جراحی می شوند اما در مورد دیسکهای ستون فقرات پشتی(سینه ای) شرایط سخت تر و عمل جراحی از پشت با خطر آسیب نخاعی و عوارض ذکر شده همراه است.

این پزشک متخصص تصریح کرد: در این بیمار قفسه سینه بیمار با برداشتن یکی از دنده ها باز و دسترسی به دیسک از جلو و از درون قفسه سینه و کنار ریه و عروق حساس و احشای شکمی مقدور شد و در یک عمل جراحی ۸ ساعته و حساس با استفاده از میکروسکوپ قسمتی از مهره ها و دیسک کامل برداشته شد و نخاع آزاد شد و با استفاده از استخوان برداشته شده از لگن بیمار و وسایل فلزی مخصوص مهره ها به هم متصل و پایدار شد.

براتی عنوان کرد: قابل ذکر است که با همکاری متخصص بیهوشی و کادر بیهوشی و با استفاده از لوله مخصوص یکی از ریه های بیمار به مدت یک و نیم ساعت در مراحل حساس جراحی جمع شده و از محل عمل جراحی کنار زده شد، بیمار بعد از جراحی در بخش آی سی یو جراحی مغز و اعصاب تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت و بدون هیچ آسیب و نقص عصبی در روز دوم بعد از عمل از تخت پایین آمده و راه می رود و علائم قبل از عمل بیمار شامل ضعف و درد و گرفتگی پاهای بیمار برطرف شده است.

منصور نیکخو؛ سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) از توانمندی و مهارت ویژه دکتر براتی تقدیر و تشکر کرد و گفت: خوشحالیم که باری دیگر بوسیله متخصص جراحی مغز و اعصاب حاذق و توانای این مرکز درمانی، جراحی زیبا و شگفت انگیزی برای اولین بار در سطح استان و این بیمارستان صورت گرفت.

وی افزود: این بیمار که رنج سفر به مراکز درمانی استانهای همجوار، رنج هزینه مالی و ایاب و ذهاب در این ایام سخت کرونایی برایش مقدور نبود با هنرمندی و خلاقیت جراح زبر دست، دوباره سلامتی خود را بدست آورد که باعث خوشحالی خانواده بیمار و باعث افتخار این مجموعه شد.

به گزارش ندای امت ، به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت، نیکخو بیان کرد: خوشبختانه این مرکز درمانی علاوه بر پوشش بیماران کرونایی، سایر بیماران در رشته های مختلف را در این شرایط حساس پذیرش میدهد و جراحان توانمند در رشته های مختلف دارا ست که امیدواریم با حمایت های همه مسئولین بخصوص دانشگاه علوم پزشکی استان، با تامین تجهیزات مورد نیاز پزشکی اتاق عمل، این بیمارستان از اعزام بیماران به سایر مراکز درمانی جلوگیری و بیماران در این مرکز درمانی اقدامات و خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.