آیت الله حسینی:دولت نباید بستر را فراهم کند تا نمایندگان وظایف مهم و اصلی خود را رها کنند/مجلس باید بر دستگاه ها نظارت داشته باشد/واکنش امام جمعه یاسوج به گرانی در بازار
آیت الله حسینی:دولت نباید بستر را فراهم کند تا نمایندگان وظایف مهم و اصلی خود را رها کنند/مجلس باید بر دستگاه ها نظارت داشته باشد/واکنش امام جمعه یاسوج به گرانی در بازار

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه اگر نمایندگان در مسیر اجرایی دخالت کردند قطعا قدرت نظارت را از دست خواهند داد، افزود: دولت گرانقدر هم باید بستر را طوری فراهم کند که نمایندگان در مسیر نظارت و تصویب قوانین گام بردارند و نمایندگان را در مرحله میدانی که وظیفه نمایندگان نیست، ورود نکنند

به گزارش ندای امت ، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (28 آبان ماه) در خطبه نخست نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند در قرآن سوره  زمر آیه 70 به بعد می فرماید:« همه آنچه که انسان عمل می کند در اختیار او گذاشته خواهد شد و هیچ چیزی در این عالم آفرینش گم نخواهد شد حتی یک خاطره و تمایل قلبی انسان به هر چیزی ثبت و ضبط می شود».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با بیان اینکه همه رفتارها و افکار انسان ثبت و ضبط می شود، گفت: این دنیا، دنیای عمل است و انسان می تواند مسیر کفر، فساد و یا فحشا را انتخاب کند یا مسیر صلاح، عبادت، معنویت و توحید و خداپرستی را طی کند.

وی با اشاره به فرموده قرآن که افراد اهل کفر، عصیان و گناه دسته دسته وارد آتش جهنم می شوند، ادامه داد: این افراد وقتی به دروازه های جهنم نزدیک می شوند، دروازه ها به روی آنها گشوده می شود و در این مکان مرتبه مجازات آنها آغاز خواهد شد.

آیت الله حسینی با بیان اینکه خداوند برای هدایت بندگانش رسولانی را فرستاد، یادآور شد: در طول تاریخ بشر از حضرت آدم تا خاتم تاکنون خداوند پی در پی رسول، ولی، امام و نبی از جنس خود انسان فرستاده و به بشر هشدار داده و دستورات خود را اعلام کرده است.

آیت الله حسینی یادآور شد: خداوند انسان ها و رسولانی دلسوز، راست گفتار و راست کردار و … برای هدایت بشر و نشان دادن مسیر تقوا و معنویت فرستاد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همه احکام مورد نیاز بشر را فرستادگان خداوند بیان کردند و افرادی نمی خواهند گوش دهند و عمل کنند.

وی ادامه داد: افرادی نیز در سایه تقوا زندگی می کنند و مراقب رفتار، گفتار و عمل خود هستند و این افراد گروه گروه وارد بهشت می شوند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه عمل انسان می تواند انسان را نجات دهد و پول و مقام به فریاد انسان در آخرت نمی رسد، گفت: در این دنیا می توان با حلال خداوند زندگی کرد و چنین افرادی زندگی آبرومندانه، با آرامش و آسایش خواهند داشت.

امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه امروز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، به کنترل و نظارت بر بازار اشاره کرد و گفت: مسئولان ذی ربط باید بر بازار و گرانی بازار نظارت کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم در رنج و زحمت گرانی ها هستند و باید حساب و کتاب در قیمت ها باشد، اظهار کرد: باید جلوی افرادی که در این مسیر سوء استفاده می کنند و از خداوند نیز ترسی ندارند، گرفته شود.

آیت الله حسینی با بیان اینکه بیشتر بازاریان مومن و متدین هستند، افزود: گاهی شاید کسانی در صدد برهم زدن بازار باشند که باید دستگاه های نظارتی بر این حوزه نظارت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، گفت: یکی از عوامل مهم مدیریتی یک کشور و جامعه نظارت است که مجلس شورای اسلامی یکی از این دستگاه ها بوده و وظیفه آن نظارت بر اجرای امور کشور براساس قوانین است.

وی اذعان کرد: مجلس قدرت بالایی در زمینه نظارت دارد و ما احساس می کنیم که از این جنبه و حیث مقداری کم گذاشتیم و احساس می کنیم برادران گرانقدر نماینده مجلس در مسیر خوب حرکت نکردند و باید در مسیر نظارتی حرکت کنند.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه اگر نمایندگان در مسیر اجرایی دخالت کردند قطعا قدرت نظارت را از دست خواهند داد، افزود: دولت گرانقدر هم باید بستر را طوری فراهم کند که نمایندگان در مسیر نظارت و تصویب قوانین گام بردارند و نمایندگان را در مرحله میدانی که وظیفه نمایندگان نیست، وارد نکنند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: دولت نباید بستر را فراهم کند تا نمایندگان وظایف مهم و اصلی خود را رها کنند و وارد این میدان شوند و این کار باید اصلاح شود.

وی تاکید کرد: مجلس باید بر دستگاه ها نظارت داشته باشد ولی اگر به مسائل اجرایی ورود پیدا کرد، قطعا نمی تواند بحث نظارت را به درستی انجام دهد.

آیت الله حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان برتر علمی کشور اشاره کرد و گفت: معظم له فرمود «کشور ما از جهت استعداد ذهنی از متوسط جهان بالاتر است و این ثابت شده و شعار نیست».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کشور ما دارای پیشینه تاریخی علمی، برجسته و دارای انسان های بزرگی نظیر ابوعلی سینا، خوارزمی، شیخ طوسی، شیخ بهائی، ذکریای رازی و … بوده و وجود این سرمایه ها نشان می دهد که سرزمین پرافتخار و دارای استعداد بالایی داریم و قابلیت رشد و شکوفایی علمی را دارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری چند سال قبل فرمود «ما باید از جهت علمی به جایگاهی برسیم که اگر افراد، کشورها و ملت هایی خواستند به علم دست یابند، ناچار باشند زبان فارسی را یاد بگیرند»، ادامه داد: این اندیشه بالایی بوده و بلندپروازی نیست و امروز نیز ما نشان دادیم علیرغم همه تحریم ها، فشارها و تهدیدها به مسائل علمی پیچیده ای دست یافتیم که در جنگ های نظامی این مهم خود را نشان داد.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه نباید از توانمندی های علمی خود غافل شویم، تصریح کرد: در گذشته به ما القاء کرده بودند و عده ای نیز امروز «ما نمی توانیم» را در افکار عمومی ترویج می کنند که این سم مهلکی است که ملت ها را زیر پای استکبارگران و مستکبرین انداخته تا حیثیت، آبرو، استقلال و عزت آنها لگدمال شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همه انسان ها و جوامعی که خداوند آفریده می توانند در ابعاد زندگی اجتماعی و سیاسی آزاده باشند.

وی در ادامه، گفت: با توجه به سرمای هوا، در مصرف گاز حتما صرفه جویی کنیم، زیرا کشور در این شرایط نیاز به صرفه جویی دارد و اسراف ظلم به بیت المال، کشور و سرمایه های کشور است.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: مصرف عدیده و شدید متناسب با مصرف استاندارد و جامعه اسلامی و شیعی نیست.

امام جمعه یاسوج نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک تاکید کرد و گفت: دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در همه مکان ها رعایت و اجرایی شود.

وی اظهار امیدواری کرد بحث واکسیناسیون به درستی توسط مردم انجام شود تا کشور و ملت و بندگان خداوند از شر کرونا خلاص شوند.