حاجی زاده :تاکید استاندار برخدمات رسانی به مناطق محروم است/مدیران،پای کار برای جذب بودجه باشند
حاجی زاده :تاکید استاندار برخدمات رسانی به مناطق محروم است/مدیران،پای کار برای جذب بودجه باشند

به گزارش پایگاه خبری ندای امت ، جلسه شورای اداری شهرستان لنده با حضور آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه و معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی تشکیل شد حاجی زاده معاون عمرانی استاندار گفت : از زمانی که خداوند توفیق خدمت در کهگیلویه و بویر احمد را به بنده داد […]

به گزارش پایگاه خبری ندای امت ، جلسه شورای اداری شهرستان لنده با حضور آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه و معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی تشکیل شد

حاجی زاده معاون عمرانی استاندار گفت : از زمانی که خداوند توفیق خدمت در کهگیلویه و بویر احمد را به بنده داد اکثر سفرها و بازدید ها معمولا در محضر نماینده ولی فقیه بودیم ،و سفر ها نمایشی نبوده و از قبل مشکلات را بررسی کردیم و بر اساس آن تامین اعتبار صورت گرفت و در هر حوزه ای ورود کردیم اولویت براساس مناطق محروم بود.

وی افزود : ما در بخش سردسیر (بویر احمد ، دنا و مارگون )بیشترین سفرها در حوزه دنا به خاطر زلزله سیسخت بوده و در اکثر سفر ها مدیران و نماینده ولی فقیه نیز حضور داشتند.

حاجی زاده گفت: در این شرایط بد اقتصادی و بودجه ای توانستیم اعتبار سیسخت را صد درصد تخصیص دهیم و یکی از بحران های که نظام خیلی موفق بود بحث مدیریت بحران ، بازسازی و اقدام سریع در زلزله سیسخت بود و با اعتبارات زیرساختی و وام های بلاعوض بیشرین اختصاص داده شد و مدارس نیز بازسازی شد .

حاجی زاده اظهار کرد: مدیریت کرونا، آتش سوزی ها و خشک سالی که داشتیم و سیلابی که در تابستان در طسوج و سیلاب کلوار و بقیه مناطق بود همه ارکان را درگیرکرد و با توجه به همه مشکلات ،پروژه های عمرانی در تما زمینه ها فعال هستند.

وی افزود: آمدیم ترک تشریفات را در استان جمع کردیم ، تا همه بتوانند شرکت کنند ،میدان رقابت باز باشد و سلامت مناقصه ها حفظ شود .

معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار بیان کرد : در چندین مسئله به جد ورود کردیم، خیلی از پروژه ها که به طور جدی از طرف استانداری و فرمانداری ها و نماینده ولی فقیه پیگیری میشد در حال تکمیل و به زودی به نتیجه میرسد و بعضی از پروژه ها در لنده با جدیت فعال و نزدیک به اتمام است از جمله پروژه دشت بن ، پل تراب و…

حاجی زاده افزود : خدمات نظام جمهوری اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد مشخص هستند و اولویتها مناطق محروم است و با نظر کمیته برنامه ریزی شهرستان توزیع مناسب بودجه در بحث عمران صورت گرفته است.

وی در مورد مطالبی که در شورای اداری لنده جز مصوبات بوده بیان کرد: ادارات مربوطه باید نسبت به تعهداتی که در این جلسه دارند جدیت داشته باشند .

حاجی زاده گفت : امیری مدیرکل مخابرات استان باید مشکل انتن دهی را در شهرستان تا دوماه اینده حل کند ، و شرکت زیر ساخت مشکلات ایمنی و گذر فیبرنوری را با پیگیری به نتیجه برساند .

وی در حوزه راه بیان کرد : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای باید جاده‌هایی که پیمانکار دارند و زیرساختشان آماده است، آسفالت و تکمیل کنند و در بحث آسفالت جاده های قبور شهدا اقدام لازم را داشته باشند .

وی افزود : بنیاد مسکن با کمک بنیاد علوی همه روستاهایی که بهسازی شدند تا قبل از بارش باران کوچه و خیابان‌های روستایی را تکمیل کنند تا زیرسازی ها با بارش باران خراب نشود و بیت المال به هدر نرود .

این مسئول بیان کرد : در حوزه شهرداری ها بیشترین همکاری را داشتیم و شهرداری ها باید خودشان درآمد داشته باشند و چون مناطق محروم است سعی کردیم تاجایی که امکان داشته باشد بودجه تزریق کنیم ولی جذب نیروهای غیر متخصص باعث شده تا افزایش نیرو باشد و مشکلات زیادی به وجود آید ، مثلاً برای ورودی لنده بودجه دادیم که تکمیل شود ،اما امروز که آمدیم هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت : مدیران در پیگیری و تکمیل پروژه ها جدی باشند، در مورد ۱۲ روستایی که آب ندارند مهندس برخه و بنیاد علوی پیگیر باشند و در مورد ایستگاه برق خودم با آقای دشت بزرگ مدیرعامل برق منطقه ای صحبت میکنم تا مشکلات ایستگاه نیز حل شود و ما در هرجایی سعی کردیم چیزی که قول دادیم عمل کنیم و شرایط این نیست ما هرجا رسیدیم قول بدیم وعمل نشود ، مسائلی که ضروریات مردم است نمی‌توانیم حل نکنیم .

حاجی زاده با تاکید براینکه مدیران باید به جد پای کار باشند افزود : این نظر دولت و نظر آقای استاندار است و تاکید دارند ،امسال اعتبارات خوبی به استان داده شد و دغدغه اینجاست مدیران نتوانند این اعتبارات راجذب کنند ،مخصوصا پروژه های حوزه راهداری ، آب و فاضلاب ، آب منطقه‌ای و حوزه گردشگری و..

وی در پایان افزود : تا اول فروردین ۱۴۰۱ راهداری برای تکمیل جاده اقدام نماید؛ لنده می‌تواند بهترین قطب گردشگری باشد و با تکمیل جاده از بن بست خارج میشود .