تامین کمبود بودجه دولت از جیب مردم
تامین کمبود بودجه دولت از جیب مردم

آنچه که درزیر آمده است یادداشت ارسالی مخاطبان ندای امّت می باشد و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید. تامین کمبود بودجه دولت از جیب مردم سیاست دولت تدبیر و امید در این روزها مرا به […]

آنچه که درزیر آمده است یادداشت ارسالی مخاطبان ندای امّت می باشد و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.

تامین کمبود بودجه دولت از جیب مردم

سیاست دولت تدبیر و امید در این روزها مرا به یاد خاطره ای انداخت که خالی از لطف نیست بدانید:
” دوستی تعریف کرد و می گفت قدیما عمه ای داشتم با شوهرش دعوا کرد و با قهر به منزل ما آمد و من که جوانی شانزده ساله بودم و غرور جوانی داشتم گفتم : عمه امشب این بی احترامی شوهرت را تلافی می کنم …تا اینکه شب رفتم و از طویله عمه ام یک بره دزدیدیم تا کتک کاری شوهر عمه ام را تلافی کرده باشم …
وقتی عمه ام داستان را شنید کلی خندید گفت:” عمه جان از جیب خودم برداشتی به خودم میدی که تلافی بی احترامی شوهرم را کرده باشی ؟!
حال حکایت دولت تدبیر و امید است که بر خلاف وعده و عیدهای انتخاباتی اش نیز توانست با یک نمایش خیمه شب بازی مشکل مالی خود را حل کند اما نه از طریق یک طرح اقتصادی حساب شده بلکه از جیب مردم !!! تا نشان دهد در حق مردم لطفی کرده است و دلاری را که خود به مرز ۶۲۰۰ تومان رسانده به ۴۲۰۰ کاهش بدهد.
سیاست نخ نمای معروف که باید مردم را ” به درد ” بگیریم تا ” به تب ” راضی باشند با نوشتن یک سناریو در اتاق فکر دولت تدبیر وامیدتوانست۱۷،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰(۱۷هزارمیلیارد) تومان کسری بودجه دولت را با افزایش نرخ دلار از ۳۷۰۰تومان به ۴،۲۰۰ تومان تامین کنند.
بانک مرکزی توانست کل کسری بودجه امسال و خطوط اعتباری بدهی بانکها و موسسات مالی غیرمجاز را با یک شعبده بازی کوچک ۱۰ روزه جبران کند و اسحاق جهانگیری معاون اول دولت تدبیر و امید نیز توانست با درایت هر چه تمام تر خود را رابین هود و قهرمانی مردم دار معرفی کند این در حالی است که در این هیاهوی داغ بازار دلار، رابین هود دولت بر خلاف رابین هود قصه های کودکی ما با افزایش دلار ۳۷۰۰ تومانی به ۴۲۰۰ تومان از جیب مردم کسری بودجه خود را تامین کرده است
داستان این روزهای دولت ما داستان پدر دکان داری است که با کلاه برداری از فرزندان خود ضرر و زیان دکان خود را جبران می کند تا با منت مایحتاج آنها را تامین کند .