خدمات ارزشمند بنیاد برکت کهگیلویه و بویر احمد در مناطق محروم / شایان نادری و خدمات نادر در دور افتاده ترین نقاط استان
خدمات ارزشمند بنیاد برکت کهگیلویه و بویر احمد در مناطق محروم / شایان نادری و خدمات نادر در دور افتاده ترین نقاط استان

با پیگیری شبانه روزی مدیر عامل بنیاد برکت استان طرح های اشتغال زایی ، مرکز سلامت دیشموک و مدرسه شش کلاسه جاورده باحضور مدیرعامل بنیاد برکت به بهره برداری رسید و این خدمات ارزشمند در مناطق محروم از پیگیری های دکتر شایان نادری مدیرعامل بنیاد برکت استان است که گزارشات تکمیلی به شرح ذیل ارائه میشود

به گزارش ندای امت، با پیگیری شبانه روزی مدیر عامل بنیاد برکت استان طرح های اشتغال زایی ، مرکز سلامت دیشموک و مدرسه شش کلاسه جاورده باحضور مدیرعامل بنیاد برکت به بهره برداری رسید و این خدمات ارزشمند در مناطق محروم از پیگیری های دکتر شایان نادری مدیرعامل بنیاد برکت استان است که گزارشات تکمیلی به شرح ذیل ارائه میشود.

با حضور مدیرعامل بنیاد برکت کشور پایگاه سلامت شهری برکت بخش دیشوک افتتاح شد.
امروز پنج شنبه (22 دی ماه 1400) در ادامه سفر مدیرعامل بنیاد برکت در استان کهگیلویه و بویراحمد، با حضور محمد ترکمانه مدیرعامل این بنیاد، پایگاه سلامت شهری برکت دیشوک افتتاح شد.

شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در آیین افتتاح این پروژه گفت: پایگاه سلامت شهری برکت دیشوک به نمایندگی از 6 پروژه حوزه سلامت استان کهگیلوی و بویراحمد افتتاح شد.
نادری اظهار کرد: حجم سرمایه گذاری بنیاد برکت در این پروژه 3 میلیارد ریال بوده است.
نادری افزود: 4 پروژه سلامت در استان تاکنون به بهره برداری رسیده، و 2 پروژه دیگر نیز تکمیل خواهند شد.
نادری گفت: در بعد مدرسه، مسجد، راه، ابرسانی بخش دیشموک یکی از مناطق پایلوت هدف ما بوده است و فعالیت های خوبی در این منطقه انجام گرفته است.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار کرد: اولین خوابگاه شبانه روزی دخترانه بخش دیشموک به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کلنگ زنی شده و ان شاالله عملیات اجرایی آن نیز به اتمام خواهد رسید و شاهد افتتاح آن در آینده نزدیک خواهیم بود.


مدرسه 6 کلاسه بنیاد برکت شهید مصطفی خمینی (ره) جاورده با حضور مدیرعامل بنیاد برکت کشور افتتاح شد.
امروز پنج شنبه (23 دی ماه 1400) در سفر مدیرعامل بنیاد برکت کشور به شهرستان کهگیلویه و با حضور مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد مدرسه بنیاد برکت شهید مصطفی خمینی (ره) در جاورده افتتاح شد.
نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان در حاشیه افتتاح این پروژه گفت: مبلغ اعتباری این پروژه 25 میلیارد ریال است که از طرف بنیاد برکت و اعتبار ملی تأمین شده است.
نادری به پروژه های مدرسه سازی مناطق محروم استان اشاره کرده و اظهار کرد: حجم سرمایه گذاری مدارس کانکسی و 277 کلاس بیش از 400 میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان بیان کرد: مجموع فعالیت های بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام ره 54 مدرسه، معادل 277 کلاس درس است که با مشارکت سازمان نوسازی مدارس تحویل داده شده که همه آنها در مناطق محروم است.
وی گفت: 36 مدرسه کانکسی در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام است که تبدیل به مدرسه ساختمانی شوند و مدارس کانکسی بیشتر از 15 دانش آموز برچیده خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد برکت کشور نیز گفت: تا امروز 1800 مدرسه در سراسر کشور توسط بنیاد برکت ساخته شده، و بنا است تا دو سال آتی این تعداد را به 3 هزار مدرسه برساند.
ترکمانه اظهار کرد: در کهگیلویه و بویراحمد نیز در حوزه های زیرساختی بالغ بر 200 پروژه انجام گرفته، از جمله 85 مدرسه، 40 پروژه آبرسانی، تعدادی پروژه مسجد و حسینیه ساخته شده است.
وی گفت: بالغ بر 5 هزار واحد مسکونی با مشارکت بنیاد برکت در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده است.


گاوداری 1 هزار رأسی شهر دهدشت با سرمایه گذاری 250 میلیارد ریال و ظرفیت تولید حداقل 2300 تن شیر در ماه با حضور مدیرعامل بنیاد برکت کشور به بهره برداری رسید.

مدیرعامل بنیاد برکت کشور در آیین بهره برداری از گاوداری هزار رأسی گفت: بنیاد برکت در قالب طرح های مشارکتی کسب و کارهای بنگاهی و بزرگ را حمایت می کند که این گاوداری نیز جزو این طرح ها است که تولید شیر بالایی دارد و شیر کارخانه های بزرگ را تأمین می کند.
ترکمانه در خصوص این طرح گفت: گاوداری هزار رأسی با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راه اندازی شده، با سرمایه گذاری بیش از 230 میلیارد ریال
ظرفیت تولید 2300 تن شیر در ماه را دارد، این گاوداری بصورت تخصصی و صنعتی است.
وی گفت: در سال جاری راه اندازی و حمایت از 240 مجموعه بصورت مشارکتی در دستور کار بنیاد برکت کشور قرار داشته که تاکنون 171 طرح به انجام رسیده است.
ترکمانه در خصوص حمایت از «کسب و کارهای خرد و متوسط و اجتماع محور بنیاد برکت» گفت: 171 هزار طرح اشتغال زایی اجتماع محور در کل کشور انجام گرفته، برای سال 1400 تا به امروز 71 هزار طرح اشتغال زایی ایجاد شده و 240 هزار فرصت شغلی را برای مردم در سراسر کشور به وجود آورده است.
ترکمانه با بیان اینکه 40 درصد این طرح ها در کل کشور در حوزه کشاورزی و دامپروری راه اندازی شده است، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تمرکز بر طرح های کشاورزی و دامپروری است.
ترکمانه اظهار کرد: در حمایت از بنگاه ها بحث از طریق مشارکت مدنی نیز حمایت می شوند، برخی از این طرح ها نیز می توانند از تسهیلات کم بهره بنیاد برکت بهره مند شوند.