خدماتی ماندگار از پیگیری های مرد عمران استان/ طریق الطیب نامی که حاجی زاده مفتخر به آن شد / وصیت شهیدی که معاون عمرانی استاندار برایش مرد عمل بود/دلیل وصیت شهید طیب برای دفن در زادگاهش چه بود؟
خدماتی ماندگار از پیگیری های مرد عمران استان/ طریق الطیب نامی که حاجی زاده مفتخر به آن شد / وصیت شهیدی که معاون عمرانی استاندار برایش مرد عمل بود/دلیل وصیت شهید طیب برای دفن در زادگاهش چه بود؟

به گزارش ندای امت، نشست کمیته امور زیربنایی استان به ریاست حاجی زاده معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویر احمد برگزار شد حاجی زاده با تبریک میلاد امام جواد (ع ) بیان کرد :در کارگروه زیربنایی اولویت های عمرانی استان، آب ، راه و مبلمان شهری بود که در دستور قرار گرفت. وی افزود […]

به گزارش ندای امت، نشست کمیته امور زیربنایی استان به ریاست حاجی زاده معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویر احمد برگزار شد

حاجی زاده با تبریک میلاد امام جواد (ع ) بیان کرد :
در کارگروه زیربنایی اولویت های عمرانی استان، آب ، راه و مبلمان شهری بود که در دستور قرار گرفت.

وی افزود : در بحث آب روزی که آمدیم ، تنها پروژه ای که فعال داشتیم حوزه آبرسانی امامزاده جعفر بود ، بقیه پروژه های آب راکد بودند، که این پروژه ها اکنون فعال هستند.

حاجی زاده گفت : در بحث راه ،جهشی را در پروژه های راه داشتیم ، یکی از پروژه های ملی که شروع به کارش مزین به سفر مبارک مقام معظم رهبری به استان است جاده ملی پاتاوه دهدشت است که به زعم کارشناسان حوزه راه و شرکت زیرساخت و قرارگاه خاتم الانبیا، نزدیک به ۴۰ درصد پروژه پیشرفت داشته و اعتبارات خوبی به این جاده تزریق شده است، که به جز تونل آخر بقیه نقاط مشکل خاصی ندارند و در یکی دوسال اخیر انجام شده است .

وی افزود: حمایت و اختیارات همه جانبه ی استانداران و اعتمادی که به مدیران حوزه زیرساخت شد این تحول صورت گرفت .

حاجی زاده معاون امور عمرانی استانداری بیان کرد : در بحث جاده کمربندی یاسوج که میدانید این جاده چند سال کلنگ زنی شد و رها شد ، خارج از اعتبارات بودجه ملی و استانی پیگیری کردیم و از سازمان برنامه بودجه کشور مستقیم برای این پروژه اعتبار گرفتیم ، شروع به کار کرد و پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است .

وی گفت: در سفر اخیر که تهران بودیم باز پیگیری کردیم و برای این محور بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان هم نقد و هم اسناد خزانه تخصیص داده شد ، که ۵۰ درصد مربوط به کمربندی یاسوج و ۵۰ درصد برای مطالبات پیمانکاران با دستوری که داده شده انشاالله جاده کمربندی تکمیل میشود .

معاون عمرانی استاندار اظهار کرد: ۱۱ درصد تلفات انسانی استان از این محور است که طبق گزارش کمیسیون ایمنی راه ها، این محور باید چهار خطه شود تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات باشیم.

حاجی زاده گفت : پروژه ی دیگری که سالهای سال بر زمین مانده بود و عملیاتی شد، ۱۸ میلیارد امسال اعتبار برایشان گذاشتیم از جمله این محورها، محور یاسوج اصفهان بود و تلاش بیشتری می کنیم که بتوانیم اعتبار بیشتری برای این پروژه بگیریم که این پروژه عملیاتی شود و پروژه تقاطع مهریان فعال شده و درحال کار است.

وی بیان کرد : پروژه دیگری که احساس کردیم همزمان با پروژه کمربندی یاسوج دچار مشکل است پروژه ی تونل گل زردون تا ابتدای سرگچینه که نیاز به چهارخطه کردن دارد، که این ۵ کیلومتر باید چهارخطه شود .

مهندس حاجی زاده بابیان اینکه این محور محل تصادفات است و ۹ میلیارد تومان اعتبار در حساب راهداری برای این پروژه است افزود : انتظار دارم هر چه سریعتر پیمانکار این پروژه مشخص شود .

وی اظهار کرد : پروژه ی دیگری که پیگیری شد جاده ترانزیتی گچساران به گناوه بود، با پیگیری هایی که شد ۵۲ میلیارد از نفت گرفته شد و الان هم فعال است ؛ درکنار این پروژه ها واریانت آب حیات سرفاریاب به بهره برداری رسید .

معاون عمرانی استاندار گفت : ورودی چرام به سمت چشمه بلقیس نیز که قتلگاه مردم شده بود و چند جوان در آن نقطه کشته شدند را ظرف یک ماه ساماندهی شد و افتتاح گردید ، که یکی از نقاط حادثه‌خیز و مرگ آفرین بود.

معاون استاندار گفت: برای رفع نقاط حادثه‌خیز جاده سوق اعتبار گذاشتیم و سازمان برنامه بودجه و راه و شهرسازی همکاری کردند،که کلنگ زنی شد.

حاجی زاده بابیان اینکه یکی از مشکلات ما در بحث پروژه های راه روستایی بود افزود : در حوزه مناطق محروم با تأکید نظام مقدس جمهوری اسلامی و نماینده عالی دولت استاندار محترم به شدت روی این مناطق کار کردیم و در مناطق دیشموک ، قلعه رئیسی ، بهمئی ، زیلایی و مارگون و همه ی نقاط محروم استان اعتبارات خوبی به این پروژه ها اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: توانستیم با پیگیری های استاندار و از طریق سفر ریاست جمهوری این پروژه ها را فعال کنیم و
دو منطقه محروم زیلایی و سیلاب کلوار با اعتبارات سفر ریاست جمهوری حدود ۷۰ میلیارد تومان به این مناطق تخصیص داده شد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران مربوطه باید پیگیری کنند تا پروژه های این دو حوزه فعال شوند در ادامه افزود:
یکی از پروژه های دیگر که لازم بود بحث معارضینش حل شود که منابع طبیعی و محیط زیست همکاری کردند جاده سی سخت بود ، و امسال ۵۰۰ میلیارد تومان برای تونل ها و جاده و پل کلو اختصاص داده شد که اداره ی راه و شهرسازی باید سریعتر پروژه را عملیاتی شروع کند.

معاون استاندار گفت : پروژه چرام _ دهدشت فعال شده و باید هرچه سریعتر تمام شود مصوب شد و اعتبار هم گذاشته شد .

حاجی زاده بیان کرد: یکی از جاهای محروم در منطقه جاده زیرانا-دم عباس هست که اعتبار جدیدی از محل سفر ریاست جمهوری به آن اختصاص داده شد، و استاندار در بازدیدی که داشتند تاکید کردند ، اعتبار گذاشتیم و باید سریعتر تمام شود و باید این جاده و جاده پاتاوه دهدشت آماده شوند تا مردم قلعه رئیسی و دیشموک در مدت زمان کمتری به مرکز استان وصل شوند و زمان رفت و آمد ها کمتر شود .

معاون استاندار گفت : جاده رود سمه ،ایوک ،پل رودسمه، هرچه سریعتر عملیاتی شود ، مناطق دیگری مثل پهنک بهمئی و بنه پیر و تلخاب و روستاهای این منطقه بسیار محروم هستند که از اعتبارات محرومیت زدایی و اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای این مناطق بودجه گذاشته شده است و هر چه سریعتر باید عملیاتی شوند.

وی افزود : در منطقه باشت مناطق محرومی داشتیم که مشکلات زیادی داشتند و در بحث جاده ها اعتبارات لازم برای این مناطق گذاشته شد و
برخی پروژه ها هم کلی بود که باید ماده ۲۳ اخذ می شد ، استاندار پیگیر هستند که ماده ۲۳ را نهایی کنیم .

حاجی زاده که به سلطان جاده سازی معروف شده است افزود : جاده پل بریم ،باشت ،چرام ، دهدشت قلعه رئیسی ،دیشموک به باغملک و خوزستان کارهای نهایی انجام شده و در حال اخذ مجوز ماده ۲۳ می باشد .

معاون عمرانی افزود: جاده باند دوم خیر آباد به دهدشت در حال اخذ مجوز ماده ۲۳ است که کارهای نهایی انجام شده است.

وی افزود : در بحث راه حرکتی جدی شده است و امسال هم اعتبارات یک جهش خوبی داشته اند ؛ ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه به استان داده شد که مدیران باید این اسناد را جذب کنند، سفر ریاست جمهوری هم اعتبارات را افزایش داد،باید
مدیران کل به جد پروژه های جدید روستایی را شروع و فعال کنند؛ در حال حاضر مشکل اعتباری نداریم و اعتبارات خوبی با پیگیری های استاندار به حساب راهداری از طریق سازمان هدفمندسازی یارانه واریز شد.

معاون عمرانی استاندار گفت : چندین سفر به سیلاب کلوار و زیلایی داشتیم ، ولی یک منطقه ای را رفتم که از همه جای استان محروم تر است و فهمیدم آن شهید بزرگ چرا آن وصیت را کرد که من را در روستای خودم دفن کنید که مسئولان به این منطقه بیایند و برای مردم این روستا کاری کنند و محروم ترین جایی که من دیدم روستاهایی بود که در مسیر آرامگاه سردار شهید طیب که من اسم این مسیر را طریق الطیب گذاشتم
جاده ای که رفتیم تا آرامگاه شهید طیب بسیار وضعیت ناراحت کننده ای داشت .

وی افزود : با صحبت های که با مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران داشتم ،پای کار آمد و ماشین آلات را آماده کرد و امروز ماشین آلات مستقر شدند و بقیه ماشین آلات را هم راهداری آماده کرد، از محل هدفمندی نیز با پیگیری های استاندار ۵ میلیارد تومان برای احداث پل گذاشتیم و پولش هم نقد هست و راهداری باید پای کار بیاید و روزی که به ان منطقه رفتم فکر نمی‌کردم به این زودی حل شود و این همان کرامت انسانی و عزت نفس والای شهیدیست که در آن منطقه آرمیده است
همه ی استان به یک چشم دیده می شود و ما هر جایی محروم است را اولویت قرار میدهیم .

حاجی زاده در پایان گفت : مدیران پاسخگوی فرمانداران باشند آنان نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها هستند و هر اتفاقی بیفتد فرماندار باید در جریان باشد و وقتی مسئولیت به عهده ی فرماندار است بنابراین باید پاسخگویشان باشیم .

وی افزود : شهرداران باید فکری به حال مبلمان شهری و ورودی و خروجی شهرها کنند و فضای سبز و شهر را سر و سامان دهند ، مبلمان شهری را باید ساماندهی کنیم.