روشنفکر در استقبال گرم مردم روستای جوکار دشمن زیاری/از اخذ بودجه های میلیاردی تا موظف کردن مسئولان به خدمت / جهاد تبیین ما را ملزم به ارائه گزارش عملکرد میکند
روشنفکر در استقبال گرم مردم روستای جوکار دشمن زیاری/از اخذ بودجه های میلیاردی تا موظف کردن مسئولان به خدمت / جهاد تبیین ما را ملزم به ارائه گزارش عملکرد میکند

روشنفکر در جمع مردم گفت : انقلاب به مردم خدمت کرد ، و به فرمایش مقام معظم رهبری در جهاد تبیین ، باید برای مردم کارها روشن شود . باید عملکرد نظام تبیین شود و وظیفه علما ، مروجین دینی ، مروجین فرهنگی این است که خدمات نظام را تبیین کنند

به گزارش پایگاه خبری ندای امت ، نماینده مردم بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مسئولان از روستای جوَکار دشمن زیاری بازدید کردند .

روشنفکر در جمع مردم این روستا بیان کرد:در منطقه جو کار زمین های دیمی خوبی وجود دارد و آب در کنار این زمین ها به هدر میرود، دولت باید بیاید و سرمایه گذاری کند .

وی افزود :انقلاب به مردم خدمت کرد ، و به فرمایش مقام معظم رهبری در جهاد تبیین ، باید برای مردم کارها روشن شود . باید عملکرد نظام تبیین شود و وظیفه علما ، مروجین دینی ، مروجین فرهنگی این است که خدمات نظام را تبیین کنند.

روشنفکر گفت : در این شکی نیست ، در جاهایی زیاد کار شده و در جاهایی کمتر کار کردند. شرایط کوهستانی ، اقلیمی و جغرافیایی منطقه ، هزینه ها را برای ساخت جاده بالا برده ، انقلاب برای مردم خوب کار کرده ولی محرومیت آنقدر عمیق است که هرچه ما بخواهیم این را پرکنیم و پاسخ بدیم کلی وقت و زمان میبرد.با توجه به اینکه نایب رئیس فراکسیون پیشگیری از آسیب های اجتماعی مجلس هستم ، درخواست ها در استانهای های دیگر را میبینم ، تقاضاهای مردم ان استان ها به جای آب آشامیدنی و تقاضای جاده ، میگویند وسایل نقلیه عمومی ، میادین ورزشی ، و مطالبات بهداشتی میخواهیم ، چون زیرساختها آماده هست ولی درکهگیلویه و بویر احمد عمق محرومیت زیاد است ، نظام خدمت کرد مجددا تکرار میکنم ، ولی باید نیازهای اولیه زود پاسخ داده شود .

نماینده بویراحمد ، دنا و مارگون افزود : در یک سری مسائل که جای پرداختن به آن نیست ولی نیاز هست روشن شوند آن جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری میفرمایند، به ویژه آن ادعا دارهایش ، اینها باید پاسخ دهند ، حدود ده نفر هستند که همیشه میگویم اینها باید پاسخ دهند ،۱۴۶ دلار هر بشکه نفت زمان در احمدی‌نژاد ، در آن زمان قیمت اجناس مناسب ، تورم کمتر بود و نفت بشکه ای ۱۴۶ دلار فروش می‌رفت ولی امروزه بشکه نفت ضرر ونفعش یکی نمیشود اون موقع تا ۶ میلیون بشکه می‌فروختیم ولی امروز سقفش ۴۰۰هزار بشکه هست .

وی گفت : باید بگویم که در بعضی از حوزه ها موارد و مشکلات مردم انباشته شدند ولی الحمدلله به کمک همکاران مجلس به ویژه ، هیئت رئیسه مجلس و با پیگیری هایی که در کمیسیون تلفیق داشتیم ، رشد بودجه استان بیش از ۲۰۰درصد در سال ۱۴۰۰ بود ، به عنوان مثال دولت ۷ میلیارد در بودجه برای این شهرستان اختصاص داده بود که در سال ۱۴۰۰ فقط ۱۷۵ میلیارد تومان برای گاز زیلایی از زنگنه گرفتیم با ۷ میلیاردی که اختصاص دادند مجددا ما توانستیم ۵۰ میلیارد دیگر هم برای سد سقاوه بگیریم .

وی بیان کرد : هم از سفر رئیس جمهور و هم از کانالهایی مختلفی توانستیم بودجه های زیادی به شهرستان تزریق کنیم، از جناب فرماندار میخواهم مدیران خدمات رسان دعوت شوند ، واگر نیاز بود مستمر در این مناطق حضور پیدا کنند بویژه بحث پمپاژها در دستور کار بیاید و کار دنبال شود و جایی که نیاز هست ما وارد شویم و دنبال کنیم ، همراهی وکمک میکنیم .

نماینده بویراحمد گفت : آب شرب مردم لازم و ضروری است ، بودجه های زیادی در این حوزه تزریق شد ، یادمه ۱۵ میلیارد از کانالی گرفتم و ۳ میلیارد از آن را به آب جوکار دشمن زیاری اختصاص دادیم .

وی در ادامه گفت: کارشناسان پای کار بیایند و مشکل مردم را با مدیریت هزینه حل کنند، باید تغییرات در حوزه جاده های روستایی ایجاد شود با این شرایط قابل قبول نیست که با یک بارندگی مردم به سختی تردد کنند.

روشنفکر بیان کرد : در بحث گاز رسانی این حوزه با مدیرعامل گاز صحبت کردیم و با مدیرعامل آب نیز صحبت شد ، مدیران قولی بدهند که بتوانند عملی کنند ، شعور مردم و حرمت و احترام بالاتر از این است که مسئولی در جایی حضور پیدا کند و وعده بدهد ولی پیگیر رفع مشکلات نباشد و به شعور مردم توهین وارد کند ، قول بدهد و عمل نکند.

وی افزود : موارد اورژانسی از جمله آب و جاده در دستور کار مدیران باشد ، نکته ای را باید عرض کنم معلمین و نیروهای قوی در این حوزه هستند که آن زمان و قبل از بازنشستگی اگر جایگاهی داشتند می‌توانستند در آن زمان از این حوزه محرومیت زدایی کنند و حتی به درد استان و کشور بخورند ولی مانند بقیه موارد مورد غفلت واقع شدند .