در بازدید معاون عمرانی استاندار از سد تنگ سرخ مطرح شد؛اختصاص ۲۲۰ میلیارد تومان به پروژه اصلاح شبکه فرسوده آب یاسوج/ پیشرفت ۴۰ درصدی سد تنگ سرخ/ دریافت ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی از محل سفر ریاست جمهور به استان/ رشد اعتبارات پروژه های عمرانی استان در ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان
در بازدید معاون عمرانی استاندار از سد تنگ سرخ مطرح شد؛اختصاص ۲۲۰ میلیارد تومان به پروژه اصلاح شبکه فرسوده آب یاسوج/ پیشرفت ۴۰ درصدی سد تنگ سرخ/ دریافت ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی از محل سفر ریاست جمهور به استان/ رشد اعتبارات پروژه های عمرانی استان در ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی از محل سفر ریاست جمهور به استان تحقق یافت

به گزارش ندای امت ، معاون عمرانی استاندار با همراهی فرماندار بویراحمد و برخی مدیران کل استان از روند اجرایی سد تنگ سرخ بازدید کردند.

حاجی زاده در حاشیه این بازدید ضمن
آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم استان در ماه مبارک رمضان، گفت: اقدامات خوبی در ایجاد منابع آب پایدار داشتیم و به علت عدم کنترل سیلاب ها دچار خسارات زیادی شدیم .

وی افزود: به دلیل نبود منابع آب پایدار و سدها در کشاورزی و دامداری و باغداری سالانه دچار مشکلاتی هستیم.

حاجی زاده گفت : سال گذشته سال بسیار سختی را مخصوصا در مرکز استان در تنش آبی پشت سر گذاشتیم.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه شغل جمعیت زیادی از مردم استان کشاوررزی است و عدم وجود آب کشاورزی مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است، گفت: در سال های گذشته به علت کم بارشی در استان و کشور این موضوع مضاعف شد.

وی افزود : می طلبد که به دنبال آب پایدار باشیم که در یکساله اخیر حرکت جدی در بحث منابع آب پایدار و سدسازی داشتیم.

معاون استاندار با اشاره به پیشرفت پروژه سد تنگ سرخ، گفت: برای چندمین بار است که به اتفاق مدیران کل حوزه زیرساخت از سد تنگ سرخ بازدید و مشکلات را بررسی می کنیم.

حاجی زاده افزود: این سد در سال ۹۰ کلنگ زنی شد اما به علت وجود مشکلات و معارضاتی که داشت و مشکلات اعتباری سد سالها راکد بود
که در یک سال و نیم گذشته این سد استارت مجددی داشت که این نتیجه تعامل استاندار، نماینده معزز ولی فقیه در استان ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، شرکت آب منطقه‌ای ، وزارت نیرو ، قرارگاه خاتم الانبیا و همکاری خوبی که مردم منطقه داشتند، انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امروز طبق گزارشی که مجریان طرح دادند سد بالای ۴۰ درصد پروژه پیشرفت فیزیکی دارد.

حاجی زاده، بیان کرد: برای دسترسی سریعتر مردم شهرستان های بویراحمد و دنا به منابع آب پایدار نیاز است این سد هر چه سریعتر به بهره برداری برسد تا منابع آب پایدار داشته باشیم و
مشکلات آب شرب و کشاورزی حل شود و نیاز است در همه زمینه ها جدی تر ورود کنیم .

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه اگر مسائلی در بحث معارضات دولتی باشد همه دستگاه ها آمادگی دارند که سریعتر حل شود ، افزود:
در بحث اعتبارات در سفر ریاست جمهوری وزیر هم قول دادند که این طرح جز پروژه های اولویت دار باشند و همینطور هم شد.

وی با بیان اینکه هفته ی آینده جلسه ای با حضور استاندار ، وزیر نیرو و مسئولان آب منطقه ای در تهران داریم، گفت:
رئیس جمهور در بحث اعتبارات نگاه ویژه ای به این سد داشتند و باید همکاری کنیم تا قرارگاه خاتم الانبیا بتواند کار را زودتر به اتمام برساند.

وی در بحث زیرآب قرارگرفتن زمین های زیر آب سد، گفت: در زمینه روستاهایی که قرار است زیر آب سد قرار بگیرند ، کارگروهی تشکیل دادیم و پیگیری شد و قرار است تملک انجام شود و بخشی از اعتبارات مورد نیاز تامین شده و مابقی هم اختصاص می یابد.

معاون عمرانی استاندار، گفت:
انتظار می رود همه ی دستگاه های دولتی با توجه به سیاست های دولت و تاکید استاندار پای کار باشند تا این سد به نتیجه برسد.

حاجی زاده افزود: به طور قطع سد تنگ سرخ اثرات و منافع خوبی برای مردم دارد و آب مورد نیاز بخش آب شرب، کشاورزی صنعت و باغداری مورد نیاز شهرستان های بویراحمد و دنا را تامین می کند.

وی با اشاره به اعتبارات استان، گفت: سال ۹۹ کل اعتبارات پروژه های عمرانی استان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بود که این عدد در سال ۱۴۰۰ با تعامل مسئولان و نمایندگان و توجه ویژه نظام به استان این اعتبارات بالغ بر ۲ هزار و دویست میلیارد تومان شد.

حاجی زاده، افزود: در سفر رئیس جمهور با تلاش ها استاندار، نماینده ولی فقیه و نمایندگان استان تا الان بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی دریافت شده است و ۷۰۰ میلیارد نیز در سفرهای اخیر به تهران و با تلاش ها و پیگیری های مجدانه استاندار و جلسه با دکتر مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور به استان اختصاص داده شد که این علاوه بر اعتبارات استان است.

معاون عمرانی استاندار، خاطر نشان کرد: در بخش آب که از اولویت های عمران استان است ۲۲۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه فرسوده آب و فاضلاب شهر یاسوج اختصاص یافت که پیمانکار پروژه نیز مشخص شده است.