سر انجام نافرجام قند در مرکز استان/جناب احمد زاده نیمه دوم ۱۴۰۰ تمام شد، زمین ها چغندر میخواهند/ از وعده رئیس قوه قضائیه دیروز تا نوید استاندارش در امروز
سر انجام نافرجام قند در مرکز استان/جناب احمد زاده نیمه دوم ۱۴۰۰ تمام شد، زمین ها چغندر میخواهند/ از وعده رئیس قوه قضائیه دیروز تا نوید استاندارش در امروز

کارخانه قند یاسوج که سالها در گیر و دار اختلافات قرار گرفته است و روز به روز تجهیزات ان مستهلک میشود، در یک برهه زمانی و در سال ۱۴۰۰ به صورت ویژه در دستور برای راه اندازی قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری ندای امت،کارخانه قند یاسوج که سالها در گیر و دار اختلافات قرار گرفته است و روز به روز تجهیزات آن مستهلک میشود، در یک برهه زمانی و در سال ۱۴۰۰ به صورت ویژه در دستور برای راه اندازی قرار گرفت .

کارخانه قند با پرونده قطور در سازمان بازرسی ، اداره اطلاعات ، اطلاعات سپاه و قوه قضائیه تاکنون بلاتکلیف رها شده و انگار قرار نیست به برخی مسائل در این کارخانه پایان داده شود 

امروز نیزمانند سال‌های گذشته وعده مسولان استانی برای راه اندازی این کارخانه بزرگ حرفی بیش نبود و در حد شعار باقی ماند.

استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه مشترکی با مسولان ذی ربط وبا حضور نماینده ولی فقیه استان وعده ای داد که در خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز منتشر شد.

سید علی احمد زاده با بیان اینکه در نیمه دوم ۱۴۰۰ این کارخانه راه اندازی و شروع به کار می‌کند، اما تاکنون این مهم به سرانجام نرسید و هم اکنون چندین ماه از وعده استاندار میگذرد و دربلا تکلیفی به سر میبرد .

این کارخانه که دارای پرونده های زیادی در سازمان بازرسی،حفاظت اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات بوده و پرونده های آن توسط دستگاه قضایی مورد بررسی قرار گرفت ، پس از آن قرار شد این کارخانه به چرخه تولید بازگردد و مسیر اشتغال زایی را در استان کهگیلویه وبویراحمد هموار کند.


اما کهگیلویه و بویراحمد که سالهاست سکوی پرتاب غیر بومی ها بوده و بیشتر مسولان کشوری که همان بانیان وضع موجودند رزومه خود را در این استان و استانهای محروم پر کرده اند و امروز نیز کارخانه قند استان در دست یک مدیر عامل اردبیلی است.

بنا به ادعای جمعی از کارکنان کارخانه قند یاسوج این مدیر عامل هیچ گونه تخصصی در حوزه کارخانه قند ندارد وبا سفارشات براین منصب نشسته است .

آیا استاندار پیشرفت فیزیکی این کارخانه را در پایان ۱۴۰۰بررسی کرد، یا وی نیز از راه اندازی نا امید شده، و آقایان بالا حق تعیین یک مدیر قوی را از ایشان گرفته اند .

جناب استاندار محترم و نماینده محترم ولی فقیه در استان ، مدیرانی که یک شبه در کهگیلویه و بویر احمد حکم میگیرند و فقط به دنبال پرکردن رزومه خود برای انتصاب در مرکز کشور هستند دغدغه ای برای اشتغال جوانان این استان محروم ندارند .

نماینده ولی فقیه استان که در جلسه تعهدات سهامداران این کارخانه (ستاد اجرایی فرمان امام و بانک تجارت ) را نظاره گر بوده و استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز ،نوید نیمه دوم ۱۴۰۰ را برای راه اندازی داده بود، پیگیر وعده ها نسبت به تغییر ، و تحول در کارخانه قند یاسوج باشند تا هرچه سریعتر به چرخه تولید باز گردد.

لازم به ذکر این در خبرگزاری ایرنا آمده است، حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی در زمان ریاست قوه قضاییه (وقت) در اسفند سال ۹۹ در بازدید خود از کارخانه قند یاسوج، خواهان راه اندازی هر چه سریع‌تر این کارخانه به چرخه تولید شده بود.

وی تاکید داشت که چرخ‌های تولید این کارخانه به ناحق از حرکت ایستاده است و کارخانه قند با این همه امکانات مجاز به تعطیل شدن نیست و ظرف مدت کوتاهی باید به چرخه تولید برگردد.