تایید لو رفتن سئوالات کنکور1401 در چرام / سرپرست آموزش و پرورش و فرماندار چرام تایید کردند/چه کسی پاسخگوی خانواده های دانش آموزان چرامی است
تایید لو رفتن سئوالات کنکور1401 در چرام / سرپرست آموزش و پرورش و فرماندار چرام تایید کردند/چه کسی پاسخگوی خانواده های دانش آموزان چرامی است

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ” چرام ” استان ” کهگیلویه و بویراحمد ” لو رفتن سوالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم تحصیلی از یکی از حوزه های امتحانی این شهرستان را تایید کرد

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ” چرام ” استان ” کهگیلویه و بویراحمد ” لو رفتن سوالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم تحصیلی از یکی از حوزه های امتحانی این شهرستان را تایید کرد .

به گزارش ندای امت به نقل از خبر دنا” صدرالله عابد کیش ” در گفت و شنود اختصاصی با ” خبردنا ” با تایید خبر منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر لو رفتن سئوالات امتحان نهایی در حوزه امتحانی ” چرام ” گفت : موضوع در دست بررسی است .

فرماندار شهرستان ” چرام ” هم با تایید این خبر گفت : اطلاعاتی که در این خصوص به دست من رسیده است نشان می دهد خبر لو رفتن سوالات از حوزه امتحانی شهرستان چرام درست است .

سید عبدالرحمان توفیقان به خبردنا  گفت : شنیدم که یکی از دانش آموزان توانسته با گوشی همراه خود که به داخل حوزه امتحانی برده است سوالات را از طریق فضای مجازی منتشر کند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان ” کهگیلویه و بویراحمد ” در ارتباط پیامکی با ” خبردنا ” این موضوع را تکذیب و نوشتن این پیامک ” تاحالا سوال نهایی پایه دوازدهم لو نرفته ” از روند این اتفاق و اخبار منتشره در این خصوص اظهار بی اطلاعی کرد !

” حسنعلی عزتخواه ” پس از اطلاع از مصاحبه رئیس آموزش و پرورش چرام با خبرنگار خبردنا و تایید لو رفتن سوالات از سوی این سرپرست در پیامکی دیگر تاکید کرد : ” چنانچه تخلفی صورت گرفته باشد با شدت و حدت برخورد خواهد شد “.

واکنش رئیس مرکز سنجش آموزش‌و پرورش

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش آموزش‌و پرورش در گفتگو با شبکه خبر، نسبت به خبر لورفتن سوالات امتحانات نهایی واکنش نشان داده و اظهار داشته: «زمان شروع امتحانات ساعت ۱۰ صبح بوده است. ما در برنامه اعلامی شروع فرآیند را از ساعت ۹ و نیم صبح اعلام کردیم یعنی از نیم ساعت قبل داوطلبان باید در محل حوزه‌ها حضور داشته باشد که مراحل آماده سازی برای آزمون را پشت سر بگذارد که چنین اشتباهی صورت گرفت و برخی مراکز ساعت نه و نیم را به عنوان زمان شروع آزمون در نظر گرفته شده بود.»

او گفته: «در زمان برگزاری آزمون در ساعت ۱۰:۱۲ دقیقه یکی از داوطلبان از امتحانات ریاضی ۳ علوم تجربی عکس گرفت و این عکس از طریق کانال‌ها و در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان اینکه به سوالات دسترسی پیدا شده است منتشر شد؛ در حالی‌که انتشار این برگه‌ها بعد از پخش سوالات و برگزاری امتحانات صورت گرفته است. ساعت برگزاری آزمون ساعت ۱۰ بوده، اما ساعت ۱۰ و ۱۲ دقیقه سوالات منتشر شده است.»

در این حوزه امتحانی ۱۰ نفر دانش آموزان با حضور پنج نفر مراقب حضور داشتند که یکی از این دانش آموزان توانسته موبایل خود را به جلسه امتحانی برده و از آنجا سئوالات را به بیرون درز دهد .

اگر زمان لازم برای پاسخگویی این امتحان را یک ساعت و ۳۰ دقیقه بدانیم و تنها پس از ۱۲ دقیقه این سئوالات لو رفته باشند و حل آنها از بیرون هم ۳۰دقیقه طول بکشد و سپس کلید سئوالات در فضای مجازی منتشر شده باشد یک فرصت زمانی خوب برای پاسخ دادن دانش آموزانی که توانسته اند ابزار الکترونیکی لازم برای تقلب را با خود سر جلسه برده باشند فراهم شده است و این یک تبعیض آشکار و بی عدالتی غیر قابل جبران برای دانش آموزانی است که هم بخوبی درس خوانده اند و هم برای سایر دانش آموزانی است که نتوانسته تقلب کنند !

واکنش مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص از نکات قابل توجه است که جناب عزتخواه یا اطلاعی از روند زیر مجموعه اش نداشته و یا پیامک خلاف واقع ارسال کرده است که در هر صورت زیبنده یک مسئول فرهنگی نیست .

براستی چه کسی پاسخگوی این وضعیت بحران فکری خانواده ها و دانش آموزانی است که تاثیر این امتحان در کنکور بسیار مهم است !

از دادستانی استان ، نهادهای نظارتی و پلیس فتا درخواست می شود نسبت به بررسی دقیق موضوع و برخورد قاطع با متخلفان به جهت جلوگیری از تضییع حق دانش آموزان عزیز اقدام گردد .