جلسه کتابخانه های عمومی شهرستان مارگون برگزار شد+جزئیات
جلسه کتابخانه های عمومی شهرستان مارگون برگزار شد+جزئیات

جلسه کتابخانه های عمومی شهرستان مارگون برگزار شد. تقدیر و تشکر دکتر جبار نژاد مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد از فرماندار مارگون به منظور بررسی و رفع مشکل کتابخانه های عمومی که به ریاست اندرخور فرماندار شهرستان و دکتر جبار نژاد مدیرکل کتابخانه های عمومی و اعضای کتابخانه های این شهرستان برگزار […]

جلسه کتابخانه های عمومی شهرستان مارگون برگزار شد.
تقدیر و تشکر دکتر جبار نژاد مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد از فرماندار مارگون
به منظور بررسی و رفع مشکل کتابخانه های عمومی که به ریاست اندرخور فرماندار شهرستان و دکتر جبار نژاد مدیرکل کتابخانه های عمومی و اعضای کتابخانه های این شهرستان برگزار شد. اندر خور فرماندار شهرستان مارگون ضمن اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی ابزار توسعه و زیر بنای فرهنگی است عنوان کرد: با ترویج فرهنگ کتابخوانی و تاثیر مستقیمی که بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی یک شهرستان دارد مانع اساسی و جدی بر افزایش آسیب های اجتماعی دارد.
در ادامه فرماندار مارگون افزود؛ مهمترین شاخصه فرهنگی هر شهرستان کتابخانه های عمومی آن است و در این راستا لازم است مسئولین شهرستان و استان جهت تقویت بنیه فضاهای مطالعاتی این شهرستان ،کتابخانه های عمومی بیشتری را در دستور کار و برنامه‌های خود قرار دهند چرا که نبود کتابخانه های عمومی و پایین بودن درصد مطالعه کنندگان و مراجعین به کتاب و در کنار آن دروغ پردازی و شایعه پراکنی دشمن که مزید بر همه جوانب است می تواند عامل به وجود آورنده ناامنی هایی همچون اغتشاشات اخیر باشد و در صورتی موفق خواهیم بود که سطح مطالعات روزمره خود را بالا برده و با مطالعه کتاب سدی شویم در مقابل تهاجم فرهنگی.
وی گفت ایجاد کتابخانه های سیار برای روستاهای فاقد کتابخانه ایده ای نو و قابل تامل است و باعث خواهد شد که مردم در دوردست‌ترین روستا ها بتوانند از منابع کتاب و کتابخوانی بهره وافی و کافی را ببرند.
دکتر جبارنژاد نژاد مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این جلسه از فرماندار مارگون به صورت ویژه تقدیر و تشکر کرد و گفت: در بین فرمانداران استان کهگیلویه و بویراحمد آقای اندرخور فرماندار این شهرستان که سکان هدایت، فرهنگ،و سیاست این شهرستان را در دست گرفته و با توجه به مشغله فکری و کاری از مسئله اساسی و اصلی و مقوله فرهنگی در این شهرستان غافل نبوده و چنین اقداماتی از سوی ایشان باعث شده تا در رأس هرم به یک قدم جلوتر و پیشگام مابقی فرمانداران این استان قرار بگیرد. جبارنژاد در ادامه افزود؛ انس گرفتن با کتاب و کتابخوانی را باید در جامعه نهادینه کنیم و اگر جوانانی که امروز در کشور و در میان اغتشاشگران حضور داشتند ،این مقوله کتاب کتابخوانی و مطالعات اجتماعی و روز را پیشینه خود کرده بودند هرگز در دام روبه صفتان و فریب خوردگان قدرت و پول قرار نمی‌گرفتند.
ایشان افزودند با توجه به هماهنگی هایی که با موسسه قلم چی داشتیم مقرر شد که در آینده‌ای نزدیک کتابهای مورد نیاز و روز جامعه در این شهرستان آماده و توزیع شود و بحث اردوی جهادی را با محوریت کتاب و کتابخوانی که در صورت مساعد شدن آب و هوابرگزار خواهیم کرد و هدف اصلی و عمده ما از این اقدام بیشتر در روستاها صورت خواهد گرفت