ریاست آموزش و پرورش شهرستان چرام به رئیس ستاد سردار عدل هاشمی پور در سرفاریاب رسید/ عابدکیش : اینقدر تمرکزم را بهم زدند که خواستند کار نکنم/آیا موحد نتوانست به نیروهای جریان خود اعتماد کند؟
ریاست آموزش و پرورش شهرستان چرام به رئیس ستاد سردار عدل هاشمی پور در سرفاریاب رسید/ عابدکیش : اینقدر تمرکزم را بهم زدند که خواستند کار نکنم/آیا موحد نتوانست به نیروهای جریان خود اعتماد کند؟

دوشنبه ۲۸فرودین ماه ۱۴۰۲با حضور فرماندار و شورای اداری ؛امامان جمعه چرام و سرفاریاب و صالحی مشاور مدیرکل آموزش و پرورش و کارشناسان اداره کل آیین تکریم و معارفه مدیران آموزش و پرورش چرام برگزار شد

به گزارش ندای امت به نقل از صبح خرد از چرام ؛ دوشنبه ۲۸فرودین ماه ۱۴۰۲با حضور فرماندار و شورای اداری ؛امامان جمعه چرام و سرفاریاب و صالحی مشاور مدیرکل آموزش و پرورش و کارشناسان اداره کل آیین تکریم و معارفه مدیران آموزش و پرورش چرام برگزار شد.

صدرالله عابدکیش مدیر سابق آموزش و پرورش چرام که به همراه اعضای خانواده در این آیین حضور پیدا کرد و البته در گوشه ای از سالن نشست ؛انتقادات تندی را نسبت به دخالت سید محمد موحد و سیاسیون در عزل وی و دخالت در جامعه تعلیم و تربیت مطرح کرد

عابدکیش در ابتدای این نشست با تشکر از معاونین خود و اعضای خانواده و اصحاب رسانه گفت :در صحبت هایم می خواهم هم انصاف را رعایت کنم و هم حقیقت گویی داشته باشم.

وی افزود:صادقانه می خواهم چند مسأله و پرسش را مطرح کنم و آرزوی موفقیت برای آقای دانشی که از خانواده معظم شهداست دارم و هر دانشی که دارم در اختیار ایشان قرار می دهم چرا که جامعه تعلیم و تربیت متعلق به شخص نیست.

دکترعابدکیش با اشاره به جمعیت ۶هزار دانش آموز و ۷۰۰معلم در آموزش و پرورش شهرستان چرام و اشاره به معاونین خود در جلسه گفت :به دوستانم گفتم بمانید و کار کنید چرا که ما یک تفکریم ؛تفکری که جسارت فکری در عین تواضع در جامعه تعلیم و تربیت نهادینه کرده است و از دوستانم می خواهم بمانند و کارکنند.

وی تاکید کرد: اولین کارم در آموزش و پرورش این بود که از روزمرگی خارج شود و اولین کاری که کردم به جوانان گام دومی میدان دادم.

جرم من میدان دادن به جوانان گام دوم بود.

عابدکیش مدیر معزول آموزش و پرورش چرام گفت :جرم و گناه من میدان دادن به جوانان گام دومی بود و من یک جوان۶۷(احسان مرادی معاون پشتیبانی )و یک جوان ۶۵(حجت بازی معاون پرورشی و سلامت) و دو نفر کارشناس ۷۲و ۷۴را آوردم و جوانترین آموزش و پرورش شهرستان را می خواستم رقم بزنم جرم و گناه من اینها بود اما این تفکر با رفتن عابدکیش پایان نمی پذیرد.

وی با انتقاد شدید از دخالت و کارشکنی برخی افراد گفت :۹ماه به بهانه های مختلف کارشکنی کردند و من به جای فکر و اجرای مشی رهبری و سند تحول بنیادین به من می گفتند به خانه فلانی برو و رضایت فلانی را جلب کن این نگاه باید از آموزش و پرورش کنده شود.

صدرالله عابدکیش که به صورت ایستاده و یا حرارت سخن می گفت اظهارداشت :خانواده ام را اینجا آوردم که بگویم یسنا و آوینای من با هیچکدام از فرزندان شما فرقی ندارد .

وی با بیان این موضوع که به منزلم می آمدند و می گفتند شما رکورد مدیریت آموزش و پرورش را می زنید و از شما دفاع می کنیم اما من نخواستم و تن به خواسته های آنها ندادم.

وی افزود : فرزندانم را آوردم که بگویم سرنوشت همه بچه های شما مثل سرنوشت فرزندان خودم هست و هیچ تفاوتی ندارد.

عابدکیش با اشاره به دخالت افراد در مدیریت وی گفت : اینقدر تمرکزم را بهم زدند که خواستند کار نکنم.

وی تاکید کرد : چرا برای جامعه تعلیم و تربیت باید در چهارراه ها و فلکه ها تصمیم می گیرند؟ چرا برچسب های گوناگون می زنند چرا لیست های متنوعی برای عزل و نصب باید به دست من برسد؟چراهای گوناگونی است.

چرا من برای کارکردن باید به دیگران آویزان شوم!؟

عابدکیش در این نشست که با حضور مشاور و حراست اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد بیان کرد : تلاش کردم و خواستم کار کنم اما نگذاشتند .

وی افزود : امروز وقتی پشت سرم را نگاه می کنم در محضر حضرت حق شرمنده نیستم و می دانم دلایل عدم ادامه کارم چه بوده و خرسندم از این که به جرم نه گفتن به لیست های نوشته شده در شب نشینی ها و فلکه ها تاوان دادم و البته این تاوان نیست .

وی افزود : جرم ما واگذار نکردن سرنوشت تعلیم و تربیت شهرستان به لیست ها و منویات افرادی بود که هیچ اطلاعی از فرایند تعلیم و تربیت نداشتند و تعلیم و تربیت دهه ۷۰با قرن ۲۱ مقایسه می کردند.

عابدکیش گفت ؛ امروزخرسندم از این که جرم من برای کنار گذاشتن این بوده که به جوانان انقلابی از بدنه آموزش و پرورش به آنها میدان دادم و از تلاش آنها واقفید؛,البته می توانستم با تن دادن به برخی از افراد رکورد طولانی ترین مدیریت در شهرستان را داشته باشم اما وجدان خودم را نتوانستم متقاعد کنم البته شمعی که افروخته شده اگر خدایی باشد به این سادگی خاموش نخواهد شد.

عابدکیش گفت : ظاهراً انتظارات از من به جای سکانداری در تعلیم و تربیت ؛گوش کردن بود و بارها در این شهر می گفتند که عابدکیش اهل تعامل نیست و تعامل در قاموس این افراد یعنی مطیع بودن یعنی گوش به فرمان بودن یعنی اطاعت بی چون و چرا بودن و یعنی سلب اراده ها !

مدیر سابق آموزش و پرورش در این نشست با اشاره به اینکه به جرات می توانم بگویم تا وقتی ساحت آموزش و پرورش از سیاست بازی و حیات خلوت برای انتخابات دور نشود نور در جبین این کشتی انعکاس پیدا نخواهد نکرد.

وی افزود : کسی گفته آموزش و پرورش سبد رای نماینده است اما نگاه من نگاه علمی است و مخالف نگاه طوایف الملوکی هستم ما آمدیم که بهترین سرنوشت را رقم بزنیم . جوانان ما دچار آسیب های اجتماعی هستند و یکی از دلایل اصلی آن نگاه سیاسی ما به آموزش و پرورش است.

عابدکیش با افشاگری از دلایل عزل وی و مخالفت با ادامه کار وی در آموزش و پرورش چرام گفت : من آخرین سفرم به تهران ۳روز پیش بود .

بخشداری که روبروی من در جلسه نشسته و اتفاقا از بدنه آموزش و پرورش است به جای اینکه به شرح وظایف کاری خود بپردازد مسئول این شده که لینک یک خبر را در گروه های مجازی بفرستد.

دخالت موحد نماینده مجلس در عزل و انتصاب

وی با اشاره به دخالت نماینده کهگیلویه بزرگ در عزل خود گفت :برای چی باید برای زدن یک ابلاغ راهروهای وزارتخانه زیرپای افراد برای سبد رای لگدمال شود!؟

تنها دلیل عدم صدور ابلاغ من شخص آقای موحد بود من آمده ام که واقعیت را بگویم.

برای چی ابلاغ من را این ور و اون ور کردن مدیرکلی که ادای انقلابی گری دارد باید پاسخ دهد.

عابدکیش گفت : من بین ۱۳تا مدیر آموزش و پرورش استان جوانترین بودم و تحصیلات مرتبط هم داشتم این خودستایی نیست ؛من برای جابه جا کردن یک کارشناس خون دل می خوردم می گفتند اینها سبد رای دارند یانه؟

من پرسش های ذهنی زیادی دارم من ناراحت شدم وقتی پیگیری کردم گفتند ۷۰درصد انقلابی های چرام از شما ناراحت هستند چرا به اسم انقلابی گری دروغ تحویل جامعه می دهید.

به جای گشتن در راهروها برای عزل و نصب ها به فکر ایجاد زیرساخت برای جوانان باشید!

وی با کنایه به سید محمد موحد گفت :بجای توسعه زیرساخت ها برای جوانان که آسیب های اجتماعی کم شود و شغل ایجاد کنید در وزارتخانه دنبال این هستید که ابلاغ عابدکیش زده نشود .

وی در پایان این نشست گفت : دستگاه تعلیم و تربیت با بقیه جاها متفاوت است و هیچ دلیل کاری برای عدم خدمت من نبود.

وی در پایان از دانشی مدیر جدید آموزش و پرورش چرام سوالاتی مطرح کرد که رویکرد شما به تعلیم و تربیت چیست؟چه آشنایی با اسناد فرا دستی دارید و برنامه شما برای جایگاه آموزش و پرورش در بیانه گام دوم چیست و چند صاحب نظر تعلیم و تربیت را می شناسید!

در پایان این آیین با اهدا لوحی از عملکرد ۹ماهه عابدکیش تقدیر شد و حکم سرپرستی مدیریت جدید آموزش و پرورش چرام به سید صدیف دانشی اهدا شد.

به گزارش ندای امت ، صدیف دانشی رئیس ستاد سردار عدل هاشمی پور در سرفاریاب و رقیب سید محمد موحد در انتخابات گذشته کهگیلویه بزرگ ، بر کرسی آموزش و‌پرورش چرام تکیه داد تا با این انتصاب اذهان عمومی و حامیان سید محمد موحد به این بیندیشند که یک معلم به توانمندی سید صدیف دانشی در جریان عزت نبود یا موحد دیگر به نیروهای وابسته به جریان خود نمیتواند اعتماد کند و دست به دامن نیروهای جریان نوپای سردار عدل هاشمی شده است؛  تا بلکه بتواند از نیروهای شاخص در جریان مخالف، جایگزین نیروهای شاخص جداشده از جریان عزت کند و این ره که میرود به ترکستان است .

با این تفاسیر احتمال میرود صدیف دانشی نیروی شاخص عدل هاشمی پور در اینده تصمیم گیری های خود برای اموزش و پرورش چرام ابتدای فعالیت سیاسی در کهگیلویه بزرگ را برای وی استارت بزند و این انتصابات به نفع هاشمی رقم بخورد .

باید منتظر ماند و ببینیم برسر موحد و یارانش کلاه گشاد رفته یا رئیس جدید گوش به فرمان است.