برنامه های آموزش و پرورش استان در هفته معلم
برنامه های آموزش و پرورش استان در هفته معلم
نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته بزرگ‌داشت مقام معلم، صبح امروز در باشگاه فرهنگیان یاسوج برگزار شد.

به گزارش ندای امت

؛نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته بزرگ‌داشت مقام معلم، صبح امروز در باشگاه فرهنگیان یاسوج برگزار شد.
حسنعلی عزت‌خواه_ مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد_  در این نشست اظهار داشت: با پوشش تمام شهرستان‌ها، ۲٠٠ برنامه طی هفته معلم در استان اجرایی می‌شود و در هر روز از هفته معلم چندین محور برنامه در 13شهرستان استان برنامه‌ریزی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شروع برنامه‌ها با عطر افشانی گلزار شهدا، گفت: ۱۷ نفر از همکاران نیز برای دیدار با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری اعزام می‌شوند.
عزت‌خواه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی ویژه هفته معلم گفت: برای اولین بار چند بخش به عنوان‌های هفته معلم افزوده شد.
وی در ادامه معرفی برنامه‌های اجرایی در هفته معلم گفت: ۸۰ نفر از دانش‌آموزان زائر اولی به مشهد اعزام شدند و ۱۷ نفر از معلمان ما با رهبر معظم‌انقلاب دیدار خواهند کرد.
عزت‌خواه گفت: تجدید پیمان با شهدا، دیدار برخی از معلمان با رهبر انقلاب، پویش بوسه بر دستان معلم، اهدای لوح تقدیر به تک تک معلمان، گرامی داشت یادبود معلم شهید ابراهیم همت و شهدای این عرصه از برنامه های این هفته است.
وی افزود: اگر بتوانیم تقویت روحیه انقلابی با شاخصه‌هایش را در هفته معلم داشته باشیم، بهبود عملکردها در سطوح مختلف جامعه را خواهیم داشت؛ زیرا  معلمین سازنده تفکر جامعه و احیاگر ذهن‌های مردم‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: بزرگی و عظمت یک کشور بستگی به معلمان یک جامعه دارد اگر ‌معلمان وسعت قلبها را خوب بالا ببرند وسعت جغرافیایی را خواهیم دید مهمترین رکن تمدن سازی آموزش و پرورش است،معلم سفیر آزادی و منادی بیداری است.

عزت‌خواه گفت: حضور در مدارس و تجلیل از معلمان، برگزاری یادواره شهدای معلم، برگزاری نشست‌های بصیرتی و جهاد تبیین، اعزام ۴۰ نفر از معلمان به مشهد مقدس و گذراندن دوره طرح ولایت تجلیل از پیش‌کسوتان نیز در دستور کار این هفته قرار دارد.
وی اضافه کرد: کسب رتبه سوم کشور در شاخص های توسعه کار و دانش را داشتیم، کسب رتبه ممتاز کشوری در کاهش و تجمیع فنی و حرفه ای و کار و دانش، ارتقای سهم خرید تجهیزات کارگاهی از ۲ میلیارد به ۱۴ میلیارد تومان، دریافت ۱۰‌میلیارد تومان از کسب رتبه های کشوری، دریافت یک دستگاه خودرو، توزیع ۱۵۰ کامپیوتر از دیگر مزایای دریافت این رتبه ممتاز بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: آینده جامعه به دست آموزش و پرورش رقم می خورد هرگونه توسعه و پیشرفت کشور در گرو توسعه و پیشرفت این نهاد است، امروز در سند تحول بنیادین به دنبال آموزش و پرورش تراز هستیم، جامعه تراز از آموزش و پرورش تراز شکل می‌گیرد، هفته معلم لیله القدر آموزش و پرورش است.
وی با تأکید بر این که معلمان ویژگی های انقلابی را در خود تقویت کنند بیان کرد: معلم انقلابی همیشه باید آماده مقابله با دشمنان باشد، جهاد علمی را فراموش نکند و مانند سد آهنین باشد همچنین با بصیرت و اهل عمل باشد.