چرا عزم جدی برای برخورد با فساد اداری در استان کهگیلویه و بویر احمد وجود ندارد/ فساد عامل عقب ماندگی استانی غنی
چرا عزم جدی برای برخورد با فساد اداری در استان کهگیلویه و بویر احمد وجود ندارد/ فساد عامل عقب ماندگی استانی غنی
یکی از دلایل عدم توسعه و پیشرفت استان کهگیلویه و بویر احمد وجود فساد های اداری در این استان است و مهار این موضوع مهم از دست خیلی از نهادهای مراجع مبارزه با فساد نیز خارج شده است

به گزارش ندای امت ،یکی از مخاطبان با ارسال مطلبی نوشت :

چرا در استان کهگیلویه و بویر احمد عزم جدی برای مبارزه با فساد وجود ندارد و روز به روز تخلفات در ادارات این استان بیشتر میشود.

یکی از دلایل عدم توسعه و پیشرفت استان کهگیلویه و بویر احمد وجود فساد های اداری در این استان است و مهار این موضوع مهم از دست خیلی از نهادها و مراجع مبارزه با فساد نیز خارج شده است .

دلایل متعددی را میتوان در این حوزه دخیل دانست و از همه مهمتر وجود افراد غیر مرتبط در جایگاه های اداری و نفوذ های سیاسی در عزل و نصب های این استان است .

فساد اداری ؛ این عمل غیر قانونی و غیر اخلاقی و تقلب امیز که با هدف کسب منافع غیر مشروع بوسیله ی یک یا چند نفر در ادارات انجام میشود ، چنان پیکره اداری استان کهگیلویه و بویر احمد را به هم ریخته است که خیلی از پروژه ها و خدمات رسانی به عموم را دچار مشکل کرده و احساس میشود هیچ عزم جدی برای برخود قاطع وجود ندارد .

و ثمره ی این بی اعتنایی ها ، فقر ، بی عدالتی و تضعیف اعتقادات مردم است ؛
فساد عامل نا امیدی و سرخوردگی جوانان و مردمی است که به نظام جمهوری اسلامی ارادت دارند و خون ها به این انقلاب تقدیم کرده اند .

وابستگی های سیاسی حوزه های حراستی ادارات استان کهگیلویه و بویر احمد ، عدم استقلال در تصمیم گیری و برخورد با تخلفات ، پایه های فساد اداری را روز به روز قوی تر کرده و هرگاه قرار است با افراد مفسد برخورد شود موجی از حمایت های سیاسی و فشارهای قومیتی مسیر را به انحراف برده و امکان جدیت در برخورد با این مهم وجود ندارد .

مبارزه با فساد اداری نیازمند پشتوانه ی قوی از یک مرکز نفوذ نا پذیر است که سالهاست استان کهگیلویه و بویر احمد از آن محروم هست   و تاکنون دست نیافتنی بوده ، و همین موضوع عامل عقب ماندگی استانی با منابع و ذخایر عظیم شده ، و ملتی را در رنج و عذاب فرو برده است.

آیا دولت طرح و برنامه ی قابل قبولی برای برخورد با فساد در کهگیلویه و بویر احمد ارائه میدهد ؟

چرا نهادها و مراکز مبارزه با فساد ، با افرادی که برای دفاع از مفسد ورود میکنند برخورد نمیکنند و مسیر فشارهای سیاسی را برای دفاع از مسئولان متخلف باز گذاشته اند ؟

چنانچه برخوردی صورت گرفته ، چرا برای جامعه شفاف سازی نمیشود ؟

ندای امت / این رسانه آمادگی انتشار اسنادی از تخلفات اداری را دارد