دفتر شهر خلاق در یاسوج راه اندازی میشود/ یاسوج بر ریل رقابت ملی انستیتو شهر خلاق / رحمتی شاد باد: شهر خلاق در راستای بهبود محیط زندگی با استفاده از ظرفیت‌های محلی و به واسطه تفكرات جدید شهروندان ایجاد می‌شود
دفتر شهر خلاق در یاسوج راه اندازی میشود/ یاسوج بر ریل رقابت ملی انستیتو شهر خلاق / رحمتی شاد باد: شهر خلاق در راستای بهبود محیط زندگی با استفاده از ظرفیت‌های محلی و به واسطه تفكرات جدید شهروندان ایجاد می‌شود
کامران رحمتی شادباد مدیرعامل انستیتو شهر خلاق کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما از راه اندازی دفتر شهر خلاق در یاسوج خبر داد

به گزارش ندای امت ، کامران رحمتی شادباد مدیرعامل انستیتو شهر خلاق کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما از راه اندازی دفتر شهر خلاق در یاسوج خبر داد.

وی در اینباره گفت :

طی جلسات مختلفی که با اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج ، خصوصا رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شهر داشتیم ، قرار شد دفتر شهر خلاق یاسوج را در شورای اسلامی شهر راه اندازی کنیم تا انستیتو ملی شهر خلاق کار را شروع کند و در این مسیر میراث فرهنگی استان همکاری داشتند.

وی افزود : شهر خلاق به مسئولین شهری یا به اندیشمندان شهر و صاحب نظران یک جامعه بشری دید جدید میدهد ، و میگوید شما عینک را عوض کن با یک نگاه جدید و دید مثبت نگاه کن تا یک ارزش افزوده برای مردم این شهر به دست بیاوریم.

رحمتی شادباد گفت : جایگاه جهانی که شهر خلاق دارد و ما در انستیتو کار را پیگیری میکنیم و یکی از اهداف شهر خلاق ، فرهنگ سازی و اموزش برای بحث شهر خلاق در شهرها و روستاهای کشور است، چون متولیان و صاحبان اصلی شهرخلاق مردم ان شهر و روستا هستند که باید پای کار باشند مشارکت داشته باشند و اعتماد داشته باشند ، پای کار بیایند ، در محلات شروع میشود و در سطح کلان مطرح می گردد.

مدیرعامل انستیتو شهر خلاق کشور بیان کرد : هدف دوم شهرخلاق برگزاری یک سری رویداد ها چه به صورت نشست های علمی و تخصصی ، چه به صورت رویداد های عمومی در حوزه هایی که مربوط به زندگی جوامع بشری و به زندگی شهری در شهرهای مختلف کشور مربوط است و با هدف فرهنگ سازی و اموزش همگانی با مشارکت حداکثری مردم صورت میگیرد.

وی افزود : باید بتوانیم به اهداف شهر خلاق در کشور برسیم و به ان دست پیدا کنیم ، قبل از اینکه بخواهیم ما در اشل جهانی رقابت کنیم در اشل ملی شهرهامان را به ان اهداف شهرهای خلاق نزدیک کنیم و شهرها در اشل ملی باهم رقابت کنند و‌همدیگر را بشناسند تا برای اشل جهانی اماده باشند.

رحمتی شادباد اظهار کرد: شبکه ی ملی شهرها و روستاهای خلاق ایران را راه اندازی کردیم که زیر مجموعه انستیتو شبکه ایران هست و این شبکه کارش شناسایی و تقویت برند های خلاق در شهرها و روستاهای مختلف میباشد .

وی گفت : تاکنون ۱۴شهر به این شبکه ی ملی پیوستند و در صدد این هستیم تا پایان سال۱۴۰۴ تمام شهرهای کشور را در واقع مراکز استانها و شهرهای بزرگ را عضو این شبکه داشته باشیم و بتوانیم به تحقق اهداف شهرهای خلاق کمک کنیم که در کشور عضو شبکه جهانی یونیسکو شوند و بتوانن با شهرهای جهانی در کل دنیا رقابت کنند ، از کشور های مختلف گردشگر و سرمایه گذارهای خصوصی جذب کنند و برای مردم ان شهر ارزش افزوده و ثروت افرینی داشته باشند
تا کیفیت زندگی و رضایت مندی شهروندان افزایش پیدا کند.

وی در مورد شهر خلاق تشریح كرد: شهر خلاق در راستای بهبود محیط زندگی با استفاده از ظرفیت‌های محلی و به واسطه تفكرات جدید شهروندان ایجاد می‌شود. در واقع در هر شهری ظرفیت بالقوه‌ای وجود دارد كه با پیدا كردن و رشد دادن آنها می‌توان آن را به سمت شهر خلاق برد تا برای شهروندان ایجاد ثروت نماید.

به گزارش ندای امت ، کامران رحمتی شادباد، یکی از نخبگان علمی کشور به شمار می‌رود که با طرح “نانوآسفالت ضدترک و خودترمیم‌گر” در جریان نمایشگاه و مسابقات بین المللی اختراعات و نوآوری­های مالزی (ITEX 2012 ) از طرف فدراسیون جهانی مخترعین به عنوان برترین مخترع سال 2012 جهان انتخاب شده است.
وی دارای 12 عنوان اختراع ثبت شده، چاپ بیش از 30 مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی و سخنرانی در مجامع و کنفرانس های علمی، دبیر علمی نمایشگاه ایده ها و اختراعات کلانشهر تبریز، عضو کمیته علمی و مسئول پانل های علمی وکارگاه های تخصصی کنفرانس های بین المللی مقاوم سازی لرزه ای کشور، کسب مدال طلای مسابقات اختراعات آلمان 2012، مدال طلا و نقره 2011 کره جنوبی، مدال طلای 2012 مالزی، مدال طلای 2013 آلمان، دیپلم افتخار فدراسیون جهانی مخترعین، دیپلم افتخار فدراسیون اختراعات آسیا، جایزه ویژه وزارت علوم کشور تایوان و نشان افتخار وزارت علوم و تحقیقات روسیه می باشد.
در طول 23 سال برگزاری این مسابقات، کامران رحمتی نخستین ایرانی است که از طرف آیتکس به عنوان برترین مخترع سال شده است.
علاوه بر این رحمتی شادباد در سال 1391 به عنوان برگزیده جشنواره جوان حضرت علی اکبر، در سال 1390 به عنوان جوان نمونه استان آذربایجان شرقی، در سال 1388 به عنوان برتر کشوری در اولین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت آب و فاضلاب کشور و در سال 1386 مقام اول کشوری در دومین دوره مسابقات ملی بتن انتخاب شده است.

وی رزومه ی قوی در کشور و جهان به نمایش گذاشته که با راه اندازی دفتر شهر خلاق در یاسوج قصد دارد استان کهگیلویه وبویر احمد را برای رقابت در انستیتو جهانی شهر خلاق آماده کند.

رحمتی شادباد در پایان از همکاری مسئولان استان تشکر و قدردانی کرد.