تاکید معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویر احمد بر فعال کردن معادن راکد استان
تاکید معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویر احمد بر فعال کردن معادن راکد استان
علی محمد روستا روز یکشنبه در نشست شورای معادن استان بر ضرورت تشکیل و فعالیت کمیته‌های فنی شهرستانی تاکید کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: فعال کردن معادن راکد استان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ندای امت ، علی محمد روستا روز یکشنبه در نشست شورای معادن استان بر ضرورت تشکیل و فعالیت کمیته‌های فنی شهرستانی تاکید کرد.
معاون عمرانی استانداری تاکید کرد: برای پیشرفت معدن در استان نیازمند پیگیری جدی از سوی مسئولان امر و استفاده از ظرفیت ها و اختیارات قانونی در این بخش هستیم.
وی گفت: سازمان صمت با حضور میدانی نسبت به فعالیت های بخش معدن اشراف داشته و برای جبران عقب ماندگی‌ها به صورت جدی تلاش کند.
وی با بیان اینکه مطالعه کامل پیرامون معادن استان باید در دستور کار باشد، افزود: باید با استفاده از ابزار پیشرفته ضمن کاهش هزینه ها امکان لازم برای تجزیه و تحلیل بخش های مختلف معدن فراهم شود.
روستا استفاده از ظرفیت جوانان در کنار پیشکسوتان معدن را ضروری دانست و گفت: ذهن خلاق جوانان و شرکت های دانش بنیان می تواند فرآوری های خاصی را در این زمینه رقم بزند.
وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف در بخش معدن وجود برنامه عملی و نقشه راه با بهره گیری از ظرفیت علم و دانش ضروری است.
روستا برگزاری مستمر جلسات شورای معادن استان را مهم دانست و تاکید کرد: رونق بخشی به محصولات معدنی و احیاء معادن غیرفعال ضروری است و در دستور کار استان قرار گرفته است.
معاون عمرانی با تاکید بر بازگشت معادن غیرفعال به چرخه تولید استان اظهار داشت: معادن یکی از پیشران های مهم توسعه استان است که می طلبد از تمام ظرفیت هایی برای سرعت بخشیدن به توسعه روز افزون آن تلاش مضاعفی صورت گیرد.
روستا با بیان اینکه در زمینه بهره گیری از معادن، مردم و محیط زیست اولویت است، گفت: معادن نباید به آرامش و امنیت مردم و حوزه محیط زیست استان خدشه وارد کند.
وی با بیان اینکه قبل از تصویب هرگونه مصوبه ای در این شورا زوایا و ابعاد قانونی و حقوقی براساس دستوالعمل ابلاغی مشخص شود، گفت: ۱۵ وظیفه در قالب دستورالعمل ها ابلاغ شده است باید نسبت به اجرایی بند بند این وظایف اقدامات لازم انجام شود.
روستا با بیان اینکه موانع حوزه معدن باید از سر راه برداشته شود، گفت: بخش معادن هر منطقه می تواند اشتغالزایی قابل توجهی به همراه داشته باشد.
معاون صمت استان هم در این نشست گفت: ۸۳ پروانه بهره برداری معدنی در استان صادر شده که از این تعداد ۵۷ معدن فعال و ۲۶ مورد غیرفعال است.
علی حیدری اصل بیان کرد:برای فعال کردن واحدهای غیرفعال نیازمند نقدینگی و ارائه تسهیلات بانکی هستیم و فعال کردن این واحدها در دستور کار سازمان صمت استان قرار دارد.
همچنین مشکلات چند واحد معدنی طرح و مورد بررسی قرار گرفت که با تدبیر اعضای شورای معادن حل و فصل شد.