نگرانی دانشجویان آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج از نبود خوابگاه
نگرانی دانشجویان آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج از نبود خوابگاه
مشکلات خوابگاه دانشجویان دختر در دانشکده فنی و حرفه‌ای یاسوج سبب گلایه و سردرگمی آنها و انتقاد آنها از مسئولان دانشگاه شده است

به گزارش ندای امت ؛این روزها بازار مسکن و اجاره بها به دلیل افزایش قیمت‌ها و پرداخت هزینه‌های بالا با چالش‌های مختلف مواجه است به‌گونه‌ای که در کنار تلاش برای ساخت مسکن در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان نگرانی‌های از مشکلات در حوزه مسکن و اجاره بها وجود دارد.

 

مشکلات اجاره بها این بار به شکل تازه‌ای بروز کرد تا دانشجویان دختر غیر بومی و مناطق دورافتاده استان در شرایط سخت اجاره مسکن دچار چالش باشند.

 

از طرفی گلایه‌های مختلفی توسط دانشجویان قبولی آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران مبنی بر مشکلات خوابگاه مطرح شده است و این گلایه‌ها به درنظرگرفتن خوابگاه برای دانشجویان اشاره دارد و سبب نارضایتی دانشجویان این دانشگاه شده است.

 

در این رابطه طبق اظهارات مطرح شده به دلیل افزایش تعداد دانشجویان دختر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای یاسوج خوابگاه به دانشجویان ترم اول تخصیص پیدا کرده است و این موضوع در حالی صورت گرفته است که گلایه‌های دیگری توسط دانشجویان دختر این دانشگاه در ترم‌های بالاتر را به همراه داشته است.

 

دانشجویان ترم‌های بالاتر و آخر این دانشکده اذعان دارند: دانشجویان دختر ترم‌های آخر این دانشگاه که نیازمند خوابگاه هستند در نبود خوابگاه در مرحله اول مکانی در نماز خانه برای آنها در نظر گرفته شد و در مرحله بعدی آن مکان از آنها گرفته شد.

 

این دانشجویان دختر ادامه دادند: برخی از این دانشجویان مجبور به انصراف شدند و برخی دیگر به خانه‌های خود مراجعه کردند و برخی دیگر به خوابگاه‌های خودگران مراجعه کردند.

 

از دیگر موارد مطرح شده توسط این دانشجویان هزینه بالای اجاره بها برای سکونت در مکانی جهت ادامه تحصیل است که قیمت بالای اجاره بها سبب ناتوانی در اجاره مسکن توسط آنها شده است این مشکلات در حالی مطرح شده است که تعدای از این دانشجویان دختر از دیگر استان‌ها یا مناطق دورافتاده کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج برای تحصیل حضور پیدا کرده‌اند و مشکلات خوابگاه به چالشی برای تحصیل و سکونت آنها تبدیل شده است.

 

این پایگاه خبری آماده دریافت جوابیه متولیان دانشگاه فنی و حرفه ای دختران یاسوج بعد از تماس‌ با مسئولان این دانشگاه برای پیگیری مطالبات دانشجویان دختر این دانشگاه است./صبح زاگرس