موحد؛سدی در برابر احداث سدها / رهاورد موحد در مجلس /تبدیل سرزمین نعمت به نقمت
موحد؛سدی در برابر احداث سدها / رهاورد موحد در مجلس /تبدیل سرزمین نعمت به نقمت
نمی‌خواهیم بگویم عامل همه مشکلات سید محمد موحد و مدیران وی بوده بلکه تفکر قبیله ای حاکم بر وی و یک جغرافیای محدود این روزها باعث شده یک جغرافیای گسترده محروم شود

ندای امت /یادداشت ارسالی /از جمله مستعدترین دشت های کشور از لحاظ کیفیت خاک، شیب اراضی و مستعد بودن برای دو کشت در سال دشت های دهد شت و چرام هستند.

احداث سد می توانست و می تواند سرزمین کهگیلویه و چرام را تبدیل به ثروتمندین مردمان کند اما همیشه پای یک شخص در میان است که دانسته یا ندانسته باعث شد که سرزمین نعمت به سرزمین نقمت تبدیل شود.

رهاورد سیدمحمد موحد از حضور چندین دوره در مجلس شورای اسلامی برای مردمان نجیب و شریف کهگیلویه چه بوده است ؟

این روزها و در هیاهوی انتخابات مجلس وقتی به پشت سر نگاه می کنی تلنباری از مشکلات و معضلات جامعه کهگیلویه را فراگرفته است و باید گفت به کدامین گناه این مردم و سرزمین اینچنین گرفتار شدند .

به کدامین گناه دختران و زنان این سرزمین صبح زود و در بدترین شرایط پشت وانت آبی به استان همجوار برای گوجه چینی سفری سخت و جانکاه را برای لقمه نانی به جان می خرند

چرا این دست ها در دشت های کهگیلویه و چرام از دسترنج خود و سرزمین خود بهره مند نباشند؟

از کدامین سد بگویم
سد مارون و کلات یا سد کوثر که کهگیلویه بزرگ از آن بی بهره است

براستی چه دست هایی در کار بود و چه دست هایی در جیب بود تا این همه آب های روان به سرزمین دیگر سرازیر شود و ما تشنه لبان سوخته سرزمین ویران شده خود باشیم

از کدامین سد بگویم

سد کلات که می توانست بزرگترین سد مخزنی بعداز سد کرخه باشد و برای همیشه معضل بیکاری و اشتغال را حل کند

سدی که با مخالفت سید محمد موحد عملا از چرخه احداث خارج شد و باید گفت موحد سدی در برابر احداث سدها در کهگیلویه است و رهاورد وی تبدیل سرزمین نعمت به سرزمین نقمت است.

در این مصیبت عظمی مشاوران ناآگاه و کارنابلد هم نقش ویژه ای داشتند و باید گفت آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم.
البته هدف از این نوشتار نه سیاه‌نمایی، بلکه روشنگری برای ثبت در تاریخ کهگیلویه بزرگ است که سال‌ها سید محمد موحد با اقلیتی محدود ؛ اکثریتی را از حقابه خود محروم کردند و این خود باعث عقب‌ماندگی تاریخی این شهرستان‌ها و مهاجرت و آسیب‌های فراوان شده‌ است کما اینکه این روز از دیشموک تا دهدشت از بلادشاپور تا چرام خودکشی و طلاق بیداد می کند و خانواده ها در کنار گور سرد عزیزان خود ناله می کنند و شیون از کوی و برزنی بلند است.

نمی‌خواهیم بگویم عامل همه مشکلات سید محمد موحد و مدیران وی بوده بلکه تفکر قبیله ای حاکم بر وی و یک جغرافیای محدود این روزها باعث شده یک جغرافیای گسترده محروم شود. و به جهت حضور چندین دوره در مجلس شورای اسلامی بخصوص در دوره‌های طلایی توسعه و منابع فراوان اعتبارات اما شوربختانه این فرصت‌ها از کف رفت و آنچه مانده است آه و حسرت چندین نسل سوخته در این دیار است.
این روزها موحد در پایین ترین سطح محبوبیت و مقبولیت در بین مردم کهگیلویه بزرگ است.

در برگ ریزان پاییز صدای ریزش یاران موحد به گوش می رسد و در هر منطقه ای می بینیم که مردم به پا خواستند تا سد محرومیت و عامل عدم احداث سدها را از میان بردارند تا کهگیلویه نفسی بکشد .
مردم می خواهند که از آخرین فرصت نجات تاریخی کهگیلویه بزرگ استفاده کنند و با رای خود و کنار گذاشتن موحد؛احداث سد آبریز را عملیاتی کنند چرا که موحد سدی در برابر احداث سدها در کهگیلویه است.