ایت الله حسینی : حوزه و دانشگاه دو بال رشد و شکوفایی و دو عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی هستند
ایت الله حسینی : حوزه و دانشگاه دو بال رشد و شکوفایی و دو عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی هستند
امام جمعه یاسوج شهادت آیت الله شهید مفتح در سال ۱۳۵۸ و روز وحدت حوزه و دانشگاه را یادآور شد و گفت: حوزه و دانشگاه دو بال رشد و شکوفایی و دو عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی هستند

امام جمعه یاسوج شهادت آیت الله شهید مفتح در سال ۱۳۵۸ و روز وحدت حوزه و دانشگاه را یادآور شد و گفت: حوزه و دانشگاه دو بال رشد و شکوفایی و دو عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش ندای امت  از یاسوج، ایت الله حسینی ظهر امروز (۲۴ آذر ماه) در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: در آیات متعدد قرآن به مسئله نماز تاکید شده و آمده «کسی که نسبت به نماز سهل انگاری داشته باشد، مورد خشم و غضب خدا قرار می‌گیرد».

 

    نماینده ی ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد با  اشاره به اینکه انسان شیعه و مسلمان گاهی نماز را ترک یا فراموش می‌کند، گفت: افرادی که نسبت به نماز سستی و بی‌توجهی دارند، خداوند متعال در قرآن تذکر لازم را به آنها یادآور شده است.

 

وی با اشاره به مشکلاتی که ناشی از ترک نماز برای انسان‌ها پیش می‌آید، افزود: مرگ با ذلت برای افراد بی‌نماز خواهد بود و چنین اشخاصی در حال گرسنگی و تشنگی از دنیا می‌روند.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه برکت عمر و رزق و همچنین سیمای صالحین از افرادی که اهل نماز نیستند برداشته می‌شود، ادامه داد: چنین انسان‌هایی اعمال خیر آنها بدون اجر بوده، دعای آنها بالا نمی‌رود و مشمول دعای صالحین نمی‌شوند.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد به بلاهای درون قبر انسان‌های بی نماز اشاره و بیان کرد: این گونه انسان‌ها فشار قبر، تنگی و تاریکی قبر را خواهند داشت و همچنین فرشتگان او را بر زمین می‌کشند و حساب وی در قیامت سخت و شدید خواهد بود.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه باید فرزندان را بر پایه نماز تربیت و ادب الهی به آنها بیاموزیم که نماز آنها ترک نشود، یادآور شد: اگر افراد و جامعه از نماز فاصله بگیرند، جامعه دچار مشکل خواهد شد.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، افزود: انسان در سایه تقوا به عزت دنیا و آخرت رسیده بی‌تقوایی انسان را در این دنیا و سرای باقی ذلیل خواهد کرد.

 

امام جمعه یاسوج ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، از زحمات کسانی که در زمینه حمل و نقل و امورات مردم تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر کرد و افزود: کسانی که در شرایط سخت برای حمل مسافر و بار و همچنین مایحتاج مردم تلاش می‌کنند باید از آنها تشکر کرد.

 

وی با اشاره به تشییع پیکر پاک و مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در یاسوج، خواستار حضور باشکوه مردم در این آئین تشییع شد.

 

آیت الله حسینی در فراز دیگری از خطبه‌ها، شهادت تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی که در حمله تروریستی گروه جیش الظلم استان سیستان بلوچستان به شهادت رسیدند را تسلیت گفت و ادامه داد: این گروه تروریستی باید بدانند که ما انتقام سختی به دلیل این جنایت از آنها خواهیم گرفت.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این گروه تروریستی به دستور اربابان خود یعنی آمریکا، انگلیس و اسرائیل مردم و حافظان نظم و امنیت را به رگبار می‌بندند که جواب خود این جنایت را دریافت خواهند کرد.

 

وی به روز مبارزه با خشونت و افراطی گری اشاره کرد و گفت: اخلاق اسلامی بر صلح و دوستی بوده ولی افکار و گروه‌هایی اجازه نمی‌دهند که جهان به صلح برسد که در این راه ارباب شرارت‌ها و خشونت‌ها آمریکا، انگلیس، اسرائیل و دنیای غرب است.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: در جنگ جهانی دوم حدود ۷۵ میلیون انسان بی‌گناه کشته شد و شاهد زنده و روشن آن جنایات امروز رژیم صهیونیستی در غزه است.

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه آمریکا، انگلیس و اسرائیل در راس شرارت و خشونت قرار دارند، اظهار کرد: امروز ملت مظلوم و در محاصره غزه زیر شدیدترین بمباران قرار دارند و کشورهایی که در راستای توقف جنگ تلاش می‌کنند، ولی کشورهای استعماری و استکباری این تلاش‌ها را وتو می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: امروز ۱۸ هزار انسان مظلوم در غزه کشته شدند و حدود یک و نیم میلیون انسان نیز در آوارگی به سر می‌برند ولی آنها ضمن حمایت از اسرائیل، کمک‌های نظامی و تسلیحاتی خود را از این رژیم دریغ نمی‌کنند.

 

آیت الله حسینی شهادت آیت الله شهید مفتح در سال ۱۳۵۸ و روز وحدت حوزه و دانشگاه را یادآور شد و گفت: حوزه و دانشگاه دو بال رشد و شکوفایی و دو عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج انقلاب اسلامی را محصول تلاش وحدت حوزه و دانشگاه دانست و افزود: ویژگی انقلاب اسلامی این است که این انقلاب به همت و تلاش خردمندان، عالمان، دانشمندان و نخبگان جامعه به وجود آمد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه انقلاب مختص به گروه و صنف خاصی نیست، بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی با عظمت، قدرت و افتخار در همه عرصه‌ها قدرتمندانه به پیش می‌رود.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: آن چیزی که دنیای غرب نمی‌خواهد اتفاق بیفتد این است که انقلاب اسلامی را در همه زمینه‌ها عقب مانده معرفی کند، ولی امروز انقلاب نشان داد که اسلام مشوق توسعه و پیشرفت در همه عرصه‌ها است.

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به سردی هوا و ضرورت استفاده از لباس گرم خواستار صرفه‌جویی در مصرف گاز و انرژی شد و گفت: طبق استانداردهای بین المللی ما برابر با یک کشور ۵۰۰ میلیون نفری در زمینه مصرف انرژی، آب، برق و گاز مصرف داریم.