بزرگواری مردی از جنس صداقت/چه مسئله ای باعث شد تا خادم عام المنفعه وارد صحنه و کارزار انتخابات شود
بزرگواری مردی از جنس صداقت/چه مسئله ای باعث شد تا خادم عام المنفعه وارد صحنه و کارزار انتخابات شود
از سیاست و فرد سیاستمدار تحلیل های گوناگونی ارائه می شود، هر کس از منظر و دیدگاه خویش به این دو مقوله نگاه می کند اما، تجربه ثابت کرده است کسانی در حوزه سیاست و سیاستگزاری موفق و چهره ماندگاری از خود عرضه خواهد کرد که با مردم صادق باشند، مصداق چنین رویکردی در این فرمایش پیامبر اکرم(ص) مصداق می یابد که «بهترین سیاست صداقت است

ندای امت/ یادداشت ارسالی /بزرگواری مردی از جنس صداقت

از سیاست و فرد سیاستمدار تحلیل های گوناگونی ارائه می شود، هر کس از منظر و دیدگاه خویش به این دو مقوله نگاه می کند اما، تجربه ثابت کرده است کسانی در حوزه سیاست و سیاستگزاری موفق و چهره ماندگاری از خود عرضه خواهد کرد که با مردم صادق باشند، مصداق چنین رویکردی در این فرمایش پیامبر اکرم(ص) مصداق می یابد که «بهترین سیاست صداقت است.»
تفاوت مدیریت سیاسی و رفتار سیاسی؛ مدیریت سیاسی همان نگاه راهبردی و عملیاتیست که سیاستمدار باید رعایت نماید و باید در قبال، تعهد و مسئولیتی که بر عهده گرفته انجام وظیفه کند، در صورتی که رفتار سیاسی همان تفکرات تاکنیکی و گام برداشتن در راستای منافع شخصی و جناح است هر چند این تفکر مقطعی وعمرش کوتاه مدت است.
هدف از این مقدمه معرفی ابعاد شخصیتی حاج آقا بزرگواری از بعد مدیریت سیاسی است.
حاج اقا بزرگواری یکی از چهره نام آشنا و از شخصیت‌های ملی استان است. ایشان قبل از حضور در مجلس هشتم و نهم، فعالیت سیاسی خود را در سنگر تعلیم و تربیت و بعد از آن در محافل سیاسی ، مذهبی و دفاع از انقلاب و آرمان های انقلاب به عنوان سرباز نظام انجام وظیفه نموده است. صداقت بزرگواری در همه عرصه ها از او چهره ای مردمی ساخته است.
بزرگواری بدون اغراق از نیروهای توانمند و از سرمایه های سیاسی است که مورد حمایت و تکریم جامعه قرار گرفته است. او به واسطه چنین گفتمانی اهتمام در تعریف پروژه ها ، گرفتن تخصیص برای انها و کارهای عام‌المنفعه دارد مضاف بر این، صفات برجسته اخلاقی همچون شجاعت، قدرت بیان، چانه زنی از او شخصیتی کاریزما و تاثیرگذار به جامعه معرفی نموده است.
اگر به کارنامه ی هشت ساله نمایندگی بزرگواری نگاهی انداخته شود مشخص خواهد شد که از نمایندگان ممتاز مجلس هشتم و نهم بوده که با تسلط بر حوزه سیاست و با پشتوانه تعهد و صداقت علاوه بر دستاوردهای بزرگ برای حوزه انتخابیه در سطح منافع ملی فرد بسیار تاثیر گذاری بوده است.
بزرگواری با توجه به اینکه دانش آموخته علوم حوزوی است اما، کلید واژه های سیاست را هم در مقام تئوری و هم عمل به خوبی بکار گرفته است. او خیلی زود توانست در مجلس هشتم عضو و در مجلس نهم نایب رییس مهم ترین کمیسیون مورد نیاز مردم حوزه انتخابیه اش یعنی کمیسیون کشاورزی شود. وی با تسلط و شناخت بر آئین نامه های داخلی مجلس، تذکر، اخطار و دفاع از بعضی از وزرا منزلت و جایگاه کهگیلویه را روزبه روز در مجلس بالاتر برد و توانست طرح های زیادی را به نتیجه برساند که از جمله اقدامات وی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

۱-اخذ مجوز حقآبه از پشت سد کوثر برای ابیاری و احداث باغات اراضی شمس آباد چرام با اجرا و احداث تاسیسات پمپاژ ،لوله گذاری و استخرهای عظیم و به سرانجام رسیدن کامل پروژه
۲_اخذ حقآبه از خروجی سد کوثر برای تامین آب شرب چهار شهرستان پس از پیگیری های چند ساله
۳_اخذ مجوز احداث سد سرپری و شروع ساخت سازه و تملک اراضی و تحویل آن به نماینده بعدی با پیشرفت ۳۵ درصد
۴_اخذ مجوز و حقآبه از رود مارون برای آبیاری اراضی سوق و دهدشت غربی برای ابیاری ۷۵۰۰ هکتار اراضی دیم و اجرای پروژه با احداث تاسیسات در کنار پل ایدنک و اجرای لوله گذاری با قطر ۵۰ اینچ تا روستای چنگلوا که با پیشرفت ۴۵ درصد بعد از تحویل نمایندگی مردم به طور کامل تعطیل و راکد شد

۵_اخذ مجوز و شروع پروژه سد کوهبرد و تحویل پروژه با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد به نماینده پس از خود
۶-اخذ مجوز و تکمیل سد شراب گروه و احداث کامل لوله گذاری شبکه لوله ابیاری صحرای جمال الدین
۷_اخذ مجوز سهم آبه و احداث کامل تاسیسات پمپاژ ، لوله گذاری و تاسیسات لازم برای اراضی ابلش لنده از رود مارون
۸_اخذ مجوز احداث سد ایلی آباد بهمئی با اجرای پروژه تا پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و تحویل به نماینده بعد از حاج آقا بزرگواری
۹_اخذ مجوز و احداث سد سیاهشیر بهمئی با اجرای پروژه تا پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد و تحویل به نماینده بعدی

و…….

بزرگواری با موضع گیریهای سنجیده و فکورانه و با تعهدی که با مردم دیارش بسته بود سعی کرد تا آنجایی که انرژی و توان داشت آن را صرف خدمت رسانی به این منطقه محروم نماید.

بزرگواری به دلایلی از جمله واگذاری سرنوشت مردم منطقه به جوانان و افراد با پتانسیل از شرکت در انتخابات دهم صرفنظر کرد!!! هر چند از آن قضیه ۸ سال می گذرد اما، متاسفانه توسط سیاست مداران اجازه داده نشده که این ایده به نتیجه برسد .

شخصیت دوست داشتنی و کاریزمای بزرگواری و صداقت ،نجابت و پاکدستی او در جهت مطالبه گری حقوق عمومی باعث شد مردم دوباره از او بخواهند وارد صحنه و کارزار انتخابات شود، آری بزرگواری اگر اکنون در بین مردم پایگاه اجتماعی دارد به خاطر صادق بودن با مردم است.
ایشان با توجه به مشکلات حوزه انتخابیه، رکود و درخواست های مکرر مردم در راستای تغییر وضع موجود وارد کارزار انتخابات در حوزه کهگیلویه بزرگ شده است و منصفانه قضاوت شود مردم شریف این خطه زاگرس نشین استقبال بی نظیری از فرزند خویش تا کنون بعمل آورده است.
لازم است فرصت حضور بزرگواری در صحنه را مغتنم شمرد و کهگیلویه بزرگ قاطعانه با رای اعتماد مجدد به او مسیر دمت صادقانه را برای خادمِ صادق خود فراهم آورد.