هیچ اراده‌ای برای تکمیل کمربندی خونین جاده یاسوج  اصفهان نیست!
هیچ اراده‌ای برای تکمیل کمربندی خونین جاده یاسوج  اصفهان نیست!
روزی نیست که تصادف دلخراش و سنگینی در کمربندی یاسوج - اصفهان و یا یاسوج - شیراز حدفاصل پل روستای مختار تا روستای موردراز رخ ندهد و خانواده‌ای بخاطر از دست دادن عزیزانش عزادار نشود

ندای امت / یادداشت ارسالی: روزی نیست که تصادف دلخراش و سنگینی در کمربندی یاسوج – اصفهان و یا یاسوج – شیراز حدفاصل پل روستای مختار تا روستای موردراز رخ ندهد و خانواده‌ای بخاطر از دست دادن عزیزانش عزادار نشود.
با نگاهی به آمار و گزارش‌های پلیس و تحقیقات مردمی روزانه شاهد تصادف و انحراف خودرو‌ها در این روستا‌ها به ویژه روستای چنارستان هستیم، روستایی که استرس، بخشی از زندگی‌شان شده است، استرس از دست دادن فرزندشان، استرس تصادف خودرویشان با خودرو‌های شوتی و قاچاق بر!
هر صبح بین ساعات ۵ تا ۸ صبح خودرو‌های موسوم به شوتی با سرعتی غیر قابل باور امنیت منطقه و مردم را تهدید کرده و علیرغم پیگیری مردم و دهیاری، هیچ گونه اقدامی نشده است.
در حد فاصل این کمربندی از شهرک صنعتی فرودگاه تا خود پلیس راه یاسوج – شیراز، دریغ از یک سرعت گیر، دریغ از یک مانع برای کاهش سرعت! و حتی دریغ از یک تابلوی هشدار دهنده و یک دوربین کنترل سرعت!
چند سالی است چندین پیمانکار برای دو بانده کردن جاده تعیین شده‌اند که اخیراً یک پیمانکار تا حدودی و البته به صورت لاک پشتی اقداماتی در در جهت ساخت باند دوم جاده انجام داده است که متأسفانه به دلایل کمبود اعتبارات و عدم همکاری مسئولان مربوطه، کار را به صورت نیمه کاره ر‌ها کرده است.
نکته قابل توجه اینکه هیچ تمهیداتی برای ساختن و ایجاد زیرگذر و یا رو گذر برای این کمربندی مرگبار پیش‌بینی نشده است و حتی اگر این باند دوم نیز تمام شود هیچ معبر استاندارد برای تردد خودرو‌ها و عابرین و یا دانش‌آموزان در نظر گرفته نشده است.
از زمان ایجاد کمربندی یاسوج به اصفهان فقط در روستای چنارستان سفلی تاکنون بیش از صد تصادف منجر به فوت و مصدومیت شدید رخ داده است که نمونه بارز آن فوت جوان ۲۱ ساله در هفته گذشته بود که مردم و اهالی روستا را عزادار کرد.
با توجه به اینکه دو مدرسه در روستا وجود دارد ابتدایی در بالا دست و راهنمایی در پایین دست و دانش‌آموزان هر دو مدرسه مجبور به تردد و عبور از جاده کمربندی هستند لذا با توجه به خطر و ترس از عبور جاده مجبور به رفت و آمد از زیر پل غیر استاندارد که مربوط به هدایت سیلاب می‌باشد عبور می‌کنند که هر لحظه امکان مشکلاتی برای دانش‌آموزان ایجاد و احتمال حادثه‌ای که غیر قابل جبران است بوجود آید.
به نظر می‌رسد سالیانی است مردم روستای چنارستان‌های (علیا و سفلی)، مختار، موردراز مورد بی‌مهری مدیران و مسئولان و متولیان امر قرار گرفته‌اند و در ذهن این مردمان نجیب این شبهه که نگاه سیاسی به منطقه باعث این مهم شده است.
اتفاقاً چندین بار اهالی این روستا با حضور در فرمانداری و پیگیری‌های دهیار و بازدید فرماندار محترم، قول تسریع در روند اجرای پروژه و ایجاد زیرگذر داده شد ولی به نظر می‌رسد هیچ اراده‌ای برای تکمیل این کمربندی خونین نیست. امید است با درایت و تدبیر مسئولان هرچه زودتر این وضعیت به سرانجام برسد./کبنا