برای اشتغال همه دستگاه های اجرایی و بانک ها با تمام توان پای کار بیایند
برای اشتغال همه دستگاه های اجرایی و بانک ها با تمام توان پای کار بیایند
علی محمد احمدی در کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه، دولت با تمام توان برای کارآفرینی، ایجاد فرصت ها و توسعه اشتغال پای کار آمده است، تاکید کرد که دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان نیز همه ظرفیت ها، منابع و توان خود را در این خصوص بکار بندند

به گزارش پایگاه خبری ندای اُمّت:

استاندار کهگیلویه وبویر احمد بابیان اینکه برای اشتغال، حرکت و نهضتی در سطح ملی با بسیج همه امکانات آغاز شده و دولت در این رابطه منابع مختلف و متنوعی در نظر گرفته است، افزود: دولت طرح ها و بسترهای بسیاری را ایجاد نموده تا موضوع اشتغال را ساماندهی کند.

استاندار تاکید کرد: با وجود  فراهم شدن همه شرایط و با وجود قوانین و مقررات، دستورالعمل ها و ضوابط اعلام شده و تاکیدات از سوی مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و دولت همه دستگاه های اجرایی و بانک های عامل موظفند به شکل گسترده و فراگیر درهمه بخش ها و مناطق استان وارد عرصه  کار، تولید و اشتغال شوند.

وی تصریح کرد: تمام طرح های تولیدی و اشتغالزا در حوزه جهاد کشاورزی، صنعت، معدن، فناوری اطلاعات، گردشگری و… در حوزه روستایی، شهرک ها، نواحی صنعتی و نهادهای حمایتی به سرعت مورد بررسی دقیق قرار گرفته و نسبت به توجیه فنی و اقتصادی آنها دقت لازم انجام و وارد مرحله اجرا قرار گیرند.

احمدی اظهار داشت: بانک های عامل و دستگاه های اجرایی تسهیلات، بیت المال و منابع را به سمتی سوق دهند که کمترین اتلاف و هدر روی و بیشتر بازده، خروجی و عملکرد را داشته باشد.

استاندار تاکید کرد: فرمانداران با حضور مسئولین مربوطه استانی بخصوص تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسات متناظر در حوزه اشتغال استان را تشکیل دهند و نظیر اقداماتی که در مرکز استان انجام می شود را عملیاتی کنند.

احمدی با یادآوری به اینکه به دنبال هدفمند کردن منابع هستیم و نه پول پاشی و هدر روی منابع، افزود: تمام ضوابط و دستورالعمل های پرداخت منابع و تسهیلات روشن و شفاف است وجایی برای انحراف بیت المال نیست.

وی تصریح کرد: به کسانی که پول بیت المال را برده و پرداخت نکرده و کسانی که معوقه داشته وجریان کار آنها حقوقی شده است به هیچ عنوان تسهیلات پرداخت نشود و تاکید بر کسانی باشد که اهلیت کار داشته و برای توسعه تولید و اشتغال تلاش می کنند.

استاندار تاکید کرد: برای کاهش هدر روی و اتلاف منابع، نظارت عالی و بازرسی ها مستمر و به دقت انجام گیرد و اطلاعات دقیق و کامل از میزان و نحوه پرداخت ها از سوی دستگاه های اجرایی و بانک ها در این جلسات ارائه شود.

احمدی گفت: کارخانجات تولید شن و ماسه ای که می بایست جابجا و منتقل می شدند اگر منتقل نشده اند، پرداخت تسهیلات به آنها ممنوع است.

وی یادآور شد: از سه هزار و۶۰۰ میلیارد ریال سهمیه تسهیلات اشتغالزای استان ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال آن به استان ابلاغ شده است و باید همه تلاش ها بکار گرفته شود تا در مسیر درست و واقعی تولید و اشتغال استان بکار گرفته شود.