درلنده11پروژه بااعتبار127میلیارد ریال افتتاح وکلنگ زنی شد
درلنده11پروژه بااعتبار127میلیارد ریال افتتاح وکلنگ زنی شد
درلنده11پروژه بااعتبار127میلیارد ریال به مناسبت ایام الله دهه فجر افتتاح وکلنگ زنی شد

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری استان کهگیلویه وبویر احمد.

فرماندار شهرستان لنده در آیین افتتاح چند پروژه به نمایندگی از دیگر طرح ها و پروژه های این شهرستان با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: این طرح ها و پروژه ها در بخش های زیرساخت و عمران شهری و روستائی، کشاورزی، خدمات و اقتصادی است.

دارا کریمی‌نژاد با اشاره به دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی به دو مداره شدن برق لنده تاکید کرد و یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه در تابستان 97 دیگر مشکل قطع و وصل و یا افت فشار برق را نخواهیم داشت.

وی، محرومیت‌زدایی و رفع فقر از جامعه و تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی و زندگی مردم را از مهمترین دستاوردهای نظام مقدس جهموری اسلامی بیان کرد و افزود: دولت تدبیر و امید توجه ویژه به این شهرستان داشته که به عنوان دومین پایلویت اقتصادی کشور قلمداد شده است.

32 هکتار آبیاری نوین، 2 مداره کردن برق شهر لنده، طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره)، کلنگ زنی پل امید، افتتاح مسکن مددجویی شهری، ساماندهی گلزار شهید کریمی در روستای شیتاب و کلنگ زنی بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی از مهمترین طرح‌های عمرانی افتتاحی و یا کلنگ زنی شهرستان لنده بود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در این آیین، گفت: ایام الله دهه فجر یادآور استقلال طلبی و رشادت‌های ملت ایران در مبارزه با رژیم طاغوت پهلوی است.

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت: دهه فجر جزو مهمترین، سرنوشت سازترین و پرافتخارترین برگ‌های زرین تاریخ انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد زمینه‌های اتحاد، همدلی و همبستگی در عرصه‌های مختلف، افزود: استفاده بهینه‌تر از تمامی ظرفیت‌های شهرستان لنده به توسعه هر چه بیشتر آن کمک بسزایی خواهد کرد.

میرمحمدی بیان کرد: مردم و مسئولان اجرایی باید بیش از پیش قدردان خون شهدای دوران پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس باشند.

شهردار لنده نیز بیان کرد: کلنگ ‌زنی پل امید بین شهرک های فجر و شهید رجایی یکی از مهمترین مطالبات مردم بود و با افتتاح آن مشکل ترافیکی مردم شهرستان لنده تسهیل شده و ساکنان این 2 شهرک نیز به راحتی عبور و مرور می ‌کنند.

مختار مشهدی ‌زاده اظهار داشت: شهرک های فجر و شهید رجایی از تجمیع روستائیان ایجاد شده و باید خدمات لازم به ساکنان آنها ارائه شود.

مسئولان استانی و محلی شرکت کننده در آیین افتتاح و کلنگ ‌زنی طرح های عمرانی لنده با غبار روبی گلزار شهدای روستای ایدنک این شهرستان با خانواده ‌های 2 شهید نیز دیدار کردند.

حجت الا سلام میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فرماندار لنده و جمعی از مسئولین با خانواده معزز شهیدان ضرغامی و کریم زاده دیدار کردند.

همچنین با حضور آذر صفایی نیا مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، فرماندار، رئیس اداره بهزیستی، مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان لنده و جمعی از بانوان اداری شهرستان لنده طرح فرهنگی اقتصادی کتابسرای علامه به نمایندگی از 44 طرح اقتصادی اداره بهزیستی شهرستان لنده افتتاح و به بهره برداری رسید.

فرماندار لنده در این افتتاحیه گفت: انتظار می رود از این گونه فعالیت های فرهنگی در این شهرستان بیشتر کار شود زیرا ما معتقدیم راه توسعه با ریل گذاری فرهنگی  تحقق می یابد.

دومین همایش مشارکت امور بانوان با حضور مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار و کارشناسان و بانوان شاغل در ادارات شهرستان لنده در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان هم برگزارشد.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان لنده، ضمن اشاره به وضعیت زنان جامعه گفت: یکی از ارکان مهم توسعه فراگیر جامعه حضور زنان در عرصه های مختلف است وبانوان شهرستان می توانند یکی از ارکان تحقق طرح محرومیت زدایی شهرستان باشند.

وی افزود: نقش بارز زنان در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی به گونه ای است که شاهد رشد و توسعه فراگیر آنان در مباحث مختلف هستیم.

کریمی نژاد تصریح کرد: زنان این شهرستان با توانمندی خود علاوه برامر خطیر خانه داری توانایی اشتغال آفرینی در حوزه های مختلف به خصوص صنایع دستی را دارند.

وی تاکید کرد: توجه به صنایع دستی و ضرورت حمایت از تولیدات حوزه زنان باید به گونه ای باشد که بتوانیم در زمینه توانمند سازی آنان گام های موثری برداریم.

فرماندار، یکی از ارکان اجرای تحقق طرح محرومیت زدایی شهرستان را بانوان برشمرد و گفت: باید زیرساخت های لازم جهت حضور بانوان در عرصه های مختلف فراهم شود تا شاهد توسعه فراگیر باشیم.