واگذاری پروژه های استان به بخش خصوصی/ ضرورت نصب پنل خورشیدی در ادارات
واگذاری پروژه های استان به بخش خصوصی/ ضرورت نصب پنل خورشیدی در ادارات
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پروژه های اولویت دار استان به بخش خصوصی واگذار شود

به گزارش پایگاه خبری ندای اُمّتاستاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پروژه های اولویت دار استان به بخش خصوصی واگذار شود.
پنجمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 علی محمد احمدی در این نشست اظهار داشت: در این کارگروه مصوب شد سازمان برنامه و بودجه دستگاه ها را نسبت به واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی مکلف کند.

احمدی خواستار شتاب بخشی واگذاری پروژه های ملی آب و فاضلاب شهری، بنیاد شهید و آب منطقه ای در قالب تبصره ۱۹ قانون بودجه به بخش خصوصی شد و گفت: این نهادها در نشست بعدی این کارگروه گزارش عملکردی از واگذاری این طرح ها به بخش خصوصی ارائه دهند.

وی افزود: بانک ها و دستگاه های اجرایی در خصوص این تبصره توجیه شوند.

احمدی بیان کرد: پروژه های اقتصاد مقاومتی دارای پیشرفت فیزیکی بالا که تا سال ۹۷ تکمیل می شوند در اولویت واگذاری قرار گیرند.

مقام عالی دولت در استان هدف از واگذاری طرح ها به بخش خصوصی در قالب اقتصاد مقاومتی را کاهش تصدی گری دولت و مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باتوجه به دستورالعمل کشوری در خصوص نصب پنل خورشیدی در دستگاه های اجرایی، ۱۰ نهادی که دارای بیش ترین تعداد کارمند و مصرف برق بالا هستند در این زمینه اقدام کنند.

احمدی افزود: ۲۰ درصد برق این ادارات باید از این طریق تامین شود.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی نسبت به ارائه، ثبت و بارگذاری به موقع اطلاعات خود اقدام کنند تا رتبه استان در شاخص های کشوری به ویژه اقتصاد مقاومتی ارتقا یابد.

احمدی عنوان کرد: تمهیداتی اندیشیده شود که شبکه فرعی تامین اراضی دهدشت غربی در هفته دولت کلنگ زنی شود.