دهبانی :مجوز دار شدن به معنای مسئولیت دار شدن است/اسامی خبرنگاران در لیست انتظار به منزله تایید نیست
دهبانی :مجوز دار شدن به معنای مسئولیت دار شدن است/اسامی خبرنگاران در لیست انتظار به منزله تایید نیست
رضا دهبانی پور در مراسم تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه رسانه برای کنترل زندگی انسانها نیامده است،اظهار کرد: رسانه قدرتمندی انسانها را در مقابل دولت،در مقابل سازمانها و ساختارها به ارمغان می آورد،رسانه رکن چهار دموکراسی است و در فرایند جهانی شدن آگاهی به جامعه داده و بر مشترکات ما در عرصه جهانی تاکید می کند و بستر را فراهم می کند که در جوامع کوچکتر نیز دموکراسی را حاکم کند

به گزارش پایگاه خبری ندای اُمّت

رضا دهبانی پور در مراسم تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه رسانه برای کنترل زندگی انسانها نیامده است،اظهار کرد: رسانه قدرتمندی انسانها را در مقابل دولت،در مقابل سازمانها و ساختارها به ارمغان می آورد،رسانه رکن چهار دموکراسی است و در فرایند جهانی شدن آگاهی به جامعه داده و بر مشترکات ما در عرصه جهانی تاکید می کند و بستر را فراهم می کند که در جوامع کوچکتر نیز دموکراسی را حاکم کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی،عنوان داشت: اگر رسانه امنیت در جامعه می آورد،هم امنیت ذهنی و روانی،هم امنیت فیزیکی و طبیعی است که رسانه امنیت می خواهد،امروز در دادگاه برخی از عزیزان رسانه در حال رفت و آمد هستند،از استاندار محترم تقاضا دارم آنجایی که بحث حق مردم تعرض نشده و به منافع ملی لطمه ای نخورده بلکه بحث سلیقه هاست،این عیدی را به رسانه بدهند که به حل این مسئله کمک کنند.
وی در بخش بعدی از سخنان خود به پایگاه های خبری استان اشاره داشت و گفت: اول سال ۹۳ در استان فقط یک پایگاه خبری داشتیم که ثبت در سامانه انجام و مجوزها صادر شد که اکنون ۷۱ سایت خبری مجوزدار داریم و ۱۱ مورد در لیست و آماده طرح در هیات نظارت کشور داریم.
این مسئول،ادامه داد: صرف اینکه پیامکی برای شما آمده کار تمام نیست، 19 سایت و پایگاه خبری هنوز پروانه ای دریافت نکرده اند اما ما امروز آنان را به این جمع دعوت کرده ایم و امیدواریم زودتر این مشکل را حل کنند که سال بعد با مشکل مواجه نشویم،11 مورد در لیست و آماده طرح نظارت کشور داریم که امار قابل توجهی است.
وی،تصریح کرد: مجوز دار شدن به معنای مسوولیت دار شدن است که اگر کسی دنبال مجوز نباشد نمی‌توانیم در دادگاه از آن‌ها حمایت کنیم.

دهبانی پور در ادامه با بیان اینکه تعداد نشریات و خبرگزاری‌ها افزایش چشمگیری یافته است از نمایندگی خبرگزاری‌های کشوری که تعداد آن ها در استان ۱۵ خبرگزاری است درخواست کرد باید تا هر چه زودتر پروانه استانی خود را ارائه کنند.
وی به لزوم بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: باید مدیران رسانه‌ها در استان خبرنگاران خود را بیمه کنند و اگر نشد با ثبت نام در صندوق بیمه هنرمندان خودشان را بیمه کنند.

وی با بیان اینکه در مناطق محروم به سایت‌های خبری همچون نشریات یارانه پرداخت می‌شود خاطرنشان کرد: اگر در استان ما چنین کاری انجام نمی‌شود به دلیل این است که در سایت خود را در سامانه ثبت نمی‌کنند.

دهبانی پور در مصاحبه اختصاصی افزود :خبرنگارانی که در لیست انتظار هستند و اسامی آنها در لیست منتشر شده است هنوز هیچ سایتی برای آنها تایید نکرده است و چنانچه تایید نکنند از لیست حذف می شوند و کسانی که در لیست نیستند برای اینکه سایت پیشنهادی که در سامانه ثبت نام ارائه شده خبرنگار خود را در آن محدوده و منطقه ای که خبر نگار نام نویسی کرده مشخص کرده است و میتوانند در فرم ثبت نام با مدیر مسئول سایتهای دارای پروانه جهت تایید پرونده آنها صحبت تا این مشکل حل شود وتعدادی اصلا ثبت نام نکرده اند و لیستها براساس این صادر شده که خبرنگاران به فکر بیفتند و ثبت نام خود را انجام دهند تا بتوانند از مزایای خانه مطبوعات استفاده کنند و در هفته آینده به جد پیگیر ساماندهی خانه مطبوعات میباشیم.